اخبار فناوری

اضافه شدن Animoji ،Apple newsهای جدید در نسخه ios 12/2

blank

بعد از انتشار آخرین نسخه ی ios یعنی 12/1/3 که چندین ایراد جزئی را برطرف کرد، اپل به سمت انتشار نسخه ی آپدیت بعدی حرکت کرد و آن را در 24 ژانویه 2019 منتشر کرد. اپل در رویداد Show Time ایی که در 25 مارس برگزار شد از انتشار ios 12/2 خبر داد که در آن سرویس Apple news و سرویس های اشتراکی و چند Animoji جدید رونمایی خواهد شد. برای اعمال به روزرسانی کافی است به قسمت Setting بروید و General را بزنید تا به آخرین نسخه ی اپل یعنی ios 12/2 بعد از شش ماه دسترسی پیدا کنید و به روزرسانی کنید.

به این موضوع می پردازیم که چه چیزی در ios 12/2 جدید است. اولین سرویس Apple news است که به خرید اشتراک اخبار مربوط می شود. در آن به بیش از 300 مجله و چندین روزنامه درسترسی پیدا می کنید و هزینه ی آن 9.99 دلار در ماه است که به صورت خانوادگی می توانید از آن استفاده کنید. یک خبر کامل در خصوص آن خواهیم داشت.

پشتیبانی از AirPlay و HomeKit  در تلویزیون ها: اپل اخیرا اعلام کرده بود که در سال جاری AirPlay از تلویزیون ها هم پشتیانی می کند و می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند. مشاهده کردیم در ios 12/2 این پشتیبانی و ارتباط برقرار شده است. می توانید از AirPlay در تلویزیون های خانگی استفاده کنید. همچنین برای برنامه ی TV Remote control هم یک طراحی جدید صورت گرفته است و این برنامه آپدیت شده است.

تغییر بعدی Animoji های جدید است که شما می توانید با دوستانتان در غالب Animoji های کوسه، زرافه، جغد و گراز صحبت کنید.

علاوه بر تغییرات بزرگ بیان شده، یکسری تغییرات کوچک هم ( به عنوان مثال در کیف پول برای نمایش آخرین تراکنش ها و جزیئیات دیگری در برنامه های دیگر) رخ داده است که به اختصار آن ها را توضیح می دهیم.

اولین تغییر در پیغام های صوتی است که بهبود یافته اند. پیام های صوتی در پیام ها برای مدت زمان طولانی مقداری بد به نظر می رسیدند ولی این مشکل در ios 12/2 حل شده است. آن را با جایگزین کردن کد صوتی AMR قدیمی با استاندارد Opus و سه برابر کردن نرخ نمونه از 8000 هرتز به 24000 هرتز بهبود بخشیدن.

بخش بعدی تغییرات safari است. وب سایت هایی که از https استفاده نمی کنند در حال حاضر به عنوان ایمن شناخته نمی شوند و در بالا گوشه ی چپ منوی بار، آن ها را به اسم Not Secure یا همان غیر ایمن می شناسد. این گزینه تنها زمانی می آید که از یک وب سایتی که https نیست، درخواست گذرواژه یا شماره کارت اعتباری را بکند. حالا به پیشنهاد گوگل یکسری فلش های آبی رنگ به نوار های جستجوی آن اضافه شده است و شما می توانید این قسمت را در Privacy & Security تنظیمات safari اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

تغییر بعدی در آب و هوا و AQI نقشه ها است. در آن تنظیمات جدیدی اضافه شده است. شما می توانید شاخص های کیفیت هوا را در نقشه تغییر دهید، چیزی که قبل از این در آن وجود نداشت. دستگاه های جدید iPad air ،iPad mini ،Air iPodها هم از این آپدیت پشتیبانی می کنند.

ios 12/2 از Apple news پشتیبانی می کند و آن را ارائه می دهد. همچنین توانایی هایی را به Siri اضافه کرده است برای پخش ویدیو از دستگاه های ios بر روی تلویزیون ها. 4 Animoji جدید اضافه شده و چند سری از باگ ها را برطرف کرده است و تغییرات مفیدی را در سیستم عامل ایجاد کرده است.

در بخش یادداشت ها، اپل اول از همه به Apple news پرداخته است و در ادامه بقیه ی آن ها را می خوانیم.

Apple news (اخبار اپل)

شرکت اپل سرویس جدید اشتراکی را ارائه کرده که در آن می توانیم 100 مجله و روزنامه ی برتر را مشاهده کنید. ویراستارهای شرکت اپل، مقالات و مجلات برتر را بررسی می کنند و توصیه شخصی خودشان را درباره ی موضوعاتی که برای شما جالب خواهد بود به آن ها اضافه می کنند. دانلود خودکار برای خواندن مجلات آن ها را برای مطالعه ی شما آسان تر می کند. Apple news هم اکنون در کانادا در دسترس است و به صورت رایگان شما می توانید داستان های منتخب و مطالب دست نویس روزانه ی برخی از افراد مطرح را که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی هست را مطالعه کنید. همچنین apple news در آمریکا و کانادا با چندین مجله ی کانادایی در دسترس است.

بخش بعدی siri است. از siri بر روی iPhone یا iPad خود بخواهید که هر ویدیویی را برای شما نشان دهد یا اینکه بازی ای را پخش کند یا کانالی را در Apple TV برای شما به نمایش بگذارد. به طور مثال می توانید بگویید Hey Siri play Free Solo on my TV . هر حیوان جدید شامل جغد، گراز، زرافه و کوسه اضافه شده است.

بخشی از AirPlay کنترل های معمولی به کنترل تلویزیون برای کنترل از راه دور تلفن همراه شما در دسترس قرار گرفته است. انجام چندین کار، با کمک کنترل خود می توانید فیلم های مختلف را برروی آن پخش کنید، فایل های صوتی و تصویری را اجرا کنید یا هرکاری از آن انتظار دارید.

بخش بعدی Apple pay است. با استفاده از Apple pay cash شما می توانید پول ها را جابه جا کنید. از کارت های اعتباری خود یا حساب های نقد خود به کارت های اعتباری خود جابه جایی انجام دهید. در برنامه ی Wallet هم می توانید ریز تراکنش های خود را ببینید و معاملات کارت های اعتباری خود را مشاهده کنید.

Screen Time: با استفاده از Downtim می توانید یک برنامه را زمان بندی کنید که در طول هفته به چه صورتی انجام شود. شما می توانید محدودیت هایی را برای برنامه ها به صورت موقت یا دائم قرار دهید که چه زمانی غیر فعال یا فعال باشند.

بخش بعدی safari است. ورود به وب سایت ها به صورت اتوماتیک با استفاده از Password AutoFill انجام خواهد شد و شما به راحتی می توانید وارد وب سایت ها شوید. اکنون هنگام باز کردن صفحات رمزگذاری نشده و غیر ایمن هشدارهایی به شما داده می شود. جلوگیری از استفاده اثر انگشت در وب سایت های غیر مجاز و آن هایی که استانداردشان منقضی شده است. محافظت از ردیابی توسط بعضی از وب سایت ها. می توانیم به کمک نماد آبی رنگ کنار جستجو، جستجویی هوشمندی را داشته باشیم و دنبال کنیم.

بخش بعدی apple music است. در اینجا جستجوی آهنگ ها و لیست پخش شما راحت تر شده است و می توانید راحت تر آهنگ مورد نظر خودتان را پیدا کنید. یکسری از اشکالات و ایراد ها به هنگام این به روزرسانی برطرف خواهد شد که به آن ها اشاره می کنیم. پشتیبانی از شاخص کیفیت هوا در کشورهای آمریکا، انگلیس و هند. شامل اطلاعات مربوط به اینکه چه مقدار از زمان گارانتی دستگاه شما باقی مانده است.

پشتیبانی از RTT. نماد 5GE برای iPhoneهای هشت و بعد از آن، iPad Pro 12.9 اینچ، نسل سوم و iPad pro 11 اینچی. برای آن دسته از اپراتورهایی که 5G را پشتیبانی می کنند، مانند AT&T.

بهبود کیفیت صدای ضبط شده در پیام های صوتی. بهبود ثبات و عملکرد کنترل از راه دور تلویزیون بر روی دستگاه های ios. بهبود اعلان ها. بهبود اتصال به دستگاه های بلوتوث و مسائل ریز دیگر.

مطالب مرتبط