اخبار فناوری

 الگوی صفحه نمایش تا شونده ی سامسونگ

blank

تکنولوژی  صفحه نمایش منعطف سامسونگ چیست…؟!

 از دیرباز تا کنون، استفاده از صفحه نمایش منعطف و خم شدنی در گوشی های؛ موبایل شبیه به یک افسانه شده است. صحبت بسیاری در مورد  عملیاتی بودن  استفاده از صفحه نمایش های خم شدنی در گوشی ها تلفن همراه  به میان آمده است. حدود سه سال قبل مطالعه ای برای امکان سنجی عملیاتی شدن این پروژه صورت گرفت . در آن زمان انجام این پروژه به ظاهر بسیار سخت و ناشدنی می نمود.

به نظر می رسد از میان خیل علاقه مندان به استفاده از این تکنولوژی در گوشی های خود شرکت سامسونگ توانسته است گوی سبقت را از رقبا برباید. پیشروان تکنولوژی در کره تا همین امروز الگو هایی بسیاری را برای اثبات شدنی بودن ایده ی خود ارایه داده اند. برای آنکه بهتر بتوان در این مورد قضاوت کرد  پروژه ی Valley  شرکت سامسونگ را به یاد آورید. این پروژه که پارسال بر روی صفحه نمایش منعطف  کار می کرد سر و صدای زیادی به راه انداخت. خوب  است کمی به پیشرفت های حاصله در این حوزه دقت کنیم.

flexible_Samsung

flexible_Samsung

سامسونگ  ادعا کرده است که در کنفرانس MWC 2017  اولین گوشی تا شوی خود را به جهان موبایل معرفی خواهد کرد.این در حالی است که اخیرا خبری در مورد مشخصات گوشی تا شوی سامسونگ به بیرون درز کرده است.

سامسونگ دیسپلی  که زیر مجموعه ای از شرکت بزرگتر کره ای است به تازگی توانسته است پتنت جدیدی را برای تولید صفحه نمایش تا شونده از  US  پتنت و Trademark Office دریافت کند. تصور کنید که هنوز هم که هنوز است سامسونگ طراحی مفصلی از صفحه نمایش منعطف خود را اعلان عمومی می کند . این در حالی است که سامسونگ  در توضیح درباره تکنولوژی زیاد وارد جزییات نمی شود.

اگر می خواهید مناسب ترین قیمت ال سی دی گوشی موبایل اطلاع پیدا کنید، می توانید به سایت کوک موبایل مراجعه کرده یا با شماره 2167319 تماس بگیرید.

 در این صفحه نمایش از پنلی استفاده می شود که قابلیت خم شدن و انعطاف بالایی را داراست. در سندی که از مواد به کار رفته در این پنل صحبت کرده است آمده:

 در این پنل از موادی چون پلی آمید (PI)، پلی اتیلن نفتالیت ،پلی کربنات ،پلی سولفون و یا پلی ایمید استفاده می شود.بخشی از این پروژه عظیم که بیشتر شبیه به سحر و جادو است مربوط به  استفاده از فیلم الاستومر دی الکتریک است.این ماده “سیستم مواد هوشمند” نامیده شده است.این ماده توانایی تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را داراست.این انرژی مکانیکی به شکل فشار ظاهر خواهد شد. همه این چیزهایی که گفته شد به این معنی است که پنل صفحه نمایش سامسونگ که به اختصار آن را Patening  نامیده اند، می تواند بدون فشار خارجی که به آن وارد شود خود را خم سازد.

مطالب مرتبط