ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی افزودن لینک به استوری اینستاگرام

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

بسیاری از کاربران این سوال را دارند که چگونه می توانند لینک سایت خود را در استوری قرار دهند؟ هر کاربری که دارای یک صفحه کسب و کار در اینستاگرام است، سایتی را برای خرید آنلاین و معرفی خدمات و محصولات خود دارد. البته کاربرانی هستند که بدون داشتن سایت، کالا و محصولات خود را به فروش می رسانند و فقط منظور ما این است که با سایت، فرآیند خرید و فروش راحت تر صورت می گیرد و وقتی خریدی آسان تر باشد، مطمئناً فروش بیشتر شده و در کل، نتیجه ی سایت خود را خواهید دید. بسیاری از کاربران، سایتی برای خرید و فروش دارند ولی همیشه نگران، بازدید کاربران دیگر از سایت شان هستند. ولی اگر در حال حاضر صفحه ای در اینستاگرام دارید جای نگرانی نیست، زیرا اینستاگرام در حال حاضر در کشور ما بزرگترین و مهم ترین شبکه ی اجتماعی، جهت بازاریابی و کسب و کار است. خیلی از کاربران جهت کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده می کنند و دلیل اصلی آن، پرطرفدار و پر بازدید بودن این اپلیکیشن است. در این برنامه با اطمینان صفحه های کسب و کار، محصولات خود را معرفی می کنند و نگرانی از بازدید آن ندارند، چون کاربران زیادی به اینستاگرام سر می زنند.

blank

حال به موضوع اصلی که معرفی سایت در اینستاگرام می باشد، می پردازیم. اینستاگرام قابلیت‌های بسیار بالایی برای افزایش ترافیک سایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و به آسانی و بدون دغدغه می توانید فالوورهای خود را به سایت تان هدایت نمایید. یکی از این مسیرها، استفاده و معرفی لینک در استوری اینستاگرام می باشد که در همان جا با زدن بر روی لینک، می توان وارد سایت شد. اگر شما نیز به دنبال این راه یعنی قرار دادن لینک در استوری می باشید مقاله ی ما را در این مورد مطالعه کنید.

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

اگر می خواهید از این قابلیت مهم بهره ببرید، باید بگوییم که همین امروز این کار را انجام دهید، زیرا این کار با انتقال کاربران شما به سایت، تحولی جدید در سایت شما بوجود خواهد آورد. برای مثال، کالا یا محصول جدیدی را به سایت خود اضافه کرده اید و می خواهید آن را در استوری معرفی کرده و در نهایت لینک سایت کالای مورد نظر را در استوری قرار می دهید، حالا اگر هر تعدادی از کاربران بعد از دیدن استوری، تمایل به خرید این محصول داشته باشند در همان لحظه بر روی لینک می زنند و خرید آنلاین خود را انجام می دهند و به همین سادگی یک کاربر به مشتری تبدیل می شود.

نکته ی قابل توجه در اینجا، این است که اینستاگرام به هر حساب کاربری اجازه ی چنین کاری را نمی دهد و باید شرایط زیر را داشته باشد:

blank

تجاری بودن صفحه ی اینستاگرام: اگر صفحه ی شما خصوصی است باید صفحه خود را به صفحه ای تجاری تبدیل نمایید. یعنی از حالت personal profile به حالت business profile تغییر دهید.

صفحه با بیش از 10000، دنبال کننده: تجاری بودن صفحه در اینجا کافی نیست و باید تعداد فالوورهای شما از 10000، دنبال کننده بیشتر باشد، اگر هنوز دنبال کنندگان صفحه ی شما به این تعداد نرسیده است اول تعداد فالوورها را به این تعداد برسانید، تا این امکان برای شما فراهم شود. فقط توصیه ما این است که از روش های درست برای افزایش فالوورهای خود استفاده نمایید زیرا در صورت افزایش فالوور از راه صحیح، اینها به فالوورهای هدفمند تبدیل خواهند شد. یعنی فالووری که قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارد و اگر از ربات برای افزایش فالوور خود استفاده نمایید بعد از مدتی این فالوورها ریزش کرده و قطعا تعداد انگشت شماری از آنها شاید از شما خرید کنند که احتمال آن هم بسیار پایین است. اگر فالوور با میل و رغبت خود، صفحه ی شما را دنبال کند، بعد می تواند از مشتریان همیشگی شما شده و همین باعث افزایش فروش و رشد کسب و کارتان خواهد شد.

نحوه قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

اگر شرایط گفته شده در بالا را دارید، برای اضافه کردن لینک اینستاگرام مراحل بسیار ساده ی زیر را طی نمایید:

1) ایجاد استوری خود

ابتدا به اینستاگرام خود بروید و در بخش استوری، تصویر و یا مطلب مورد نظر و دلخواه خود را در آنجا قرار دهید، می توانید با دوربین خود، یک عکس بگیرید و یا از گالری خود استفاده کنید اگر می خواهید از تصاویر گالری استفاده کنید، در بخش استوری انگشت خود را به سمت بالا بکشید و عکس یا ویدئو خود را انتخاب کرده و در بخش استوری بکار ببرید.

2) افزودن لینک خود به استوری اینستاگرام

در این قسمت، بر روی آیکن قرار دادن لینک بزنید، و صفحه ی دیگری جلوی شما نمایان خواهد شد و در آنجا یعنی در بخش URL  می‌توانید، لینک خود را تایپ و یا کپی کنید.

blank

دقت کنید که لینک قرار داده شده، با تصویری که در استوری گذاشته اید متناسب و هماهنگ باشد، اگر عکس مربوط به هر کالایی می باشد، لینک دقیقا کاربر را در سایت به آن کالا برساند تا بتواند آن را بخرد. برای مثال اگر عکس مربوط به یک کفش سفید رنگ می باشد، لینک خرید همان را در دسترس کاربر خود قرار دهید.

blank

شما به راحتی می توانید از آموزشی که در سایت خود دارید، لینک بگذارید و توضیحات کوتاهی در این مورد قرار داده و در کنار آن، لینک سایت را قرار دهید و بگویید برای ادامه آموزش به سایت زیر مراجعه فرمایید.

بعد از وارد کردن لینک، فقط باید تیک سمت راست آن را زده تا لینک بر روی استوری شما، قرار گیرد.

blank

نکته ی قابل توجه در اینجا برای بعضی از کاربران این است که اگر تمایل به آنالیز بازدید کنندگان سایت خود را دارید، و جویای نرخ تبدیل خود هستید، باید از لینک های قابل آنالیز استفاده نمایید. برای مثال می توان از لینک های سرویس گوگل آنالیز یا سایت Bit.ly بهره برد. در این حالت می توانید تعداد بازدید از لینک مورد نظر خود را در استوری اینستاگرام مشاهده کنید.

آموزش ساخت لینک برای پیج اینستاگرام را مطالعه کنید.

مورد بعدی این است که، اگر لینک قرار داده شده توسط شما، صحیح باشد، پس زمینه ی لینک، سفید رنگ می شود و نشان دهنده ی ثبت شدن لینک در استوری شما می باشد. در هر استوری فقط از یک لینک می توانید استفاده نمایید و اگر تمایل به استفاده از چند لینک را دارید به تعداد آنها باید استوری ایجاد نمایید.

3) افزودن جزئیات دیگر به استوری

وقتی لینک خود را قرار دادید، می توانید جزئیات بیشتر را به استوری خود اضافه نمایید. از نوشتن متن کوتاه یا ایموجی ها برای تاثیرگذار تر شدن استوری خود استفاده نمایید. برای مثال برای در مورد محصول گذاشته شده، پیشنهادی به کاربران بدهید و یا متنی بنویسید تا کاربران برای دیدن ادامه ی متن به سایت مراجعه نمایند.یا دلیل کلیک بر روی لینک را بنویسید.

به تصویر زیر دقت کنید:

blank

این کاربر با استفاده از استوری، از امکان قرار دادن لینک استفاده کرده و لینک خود را برای کاربران دیگر در معرض نمایش و کاربرد گذاشته است ولی متاسفانه به دلیل اینک زمینه ی لینک سفید می باشد، خیلی خوب دیده نمی شود و ایراد دیگر این است که گزینه ی See more  که برای کلیک کاربران بر روی لینک استوری می باشد، به خوبی قابل رویت نیست. در این مواقع اگر از دکمه ی CTA که بدین معنی است کاربران برای اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کنند، استفاده شود، بهتر است زیرا در این صورت کاربر از وجود لینک در استوری آگاه خواهد شد و باعث می شود تعداد بازدیدکنندگان از لینک بسیار بیشتر شود.

چگونگی استفاده از قابلیت لینک در استوری اینستاگرام برای افزایش نرخ کلیک

امروزه افراد زیادی از اپ اینستاگرام استفاده می کنند و طرفداران زیادی دارد و بازاریاب های زیادی از اینستاگرام به عنوان منبع درآمد و رشد کسب و کار خود بهره می برند. ولی باز هم این اپلیکیشن، قابلیت هایی را کم و کسر دارد. مثلاً در این برنامه مثل توییتر و فیسبوک نمی توان در بخش پست ها، لینک قابل کلیک قرار داد. این قابلیت، بسیار پرکاربرد می باشد، و ما هم امیدواریم روزی به اینستاگرام اضافه شود.

دو بخش برای قرار دادن لینک در اینستاگرام وجود دارد:

  • قابلیت قرار دادن لینک قابل کلیک در بخش بیو در پروفایل کاربر
  • قابلیت قرار دادن لینک قابل لینک در استوری اینستاگرام

در مورد نخست در بخش بیو می توان لینک را وارد کرد و وقت زیادی از کاربر دارای صفحه می گیرد ولی کاربران معدودی بر روی آن کلیک کرده و وارد سایت می شود ولی مورد دوم به تبع بهتر است و در اینجا می توان لینک مورد نظر خود را وارد کنید و کاربر به راحتی می تواند از آن استفاده کند. حتی می توان لینکی که به یک پست مربوط می شود را در استوری قرار داد و از طریق اشتراک گذاری پست در اینستاگرام، کاربر را به پست مورد نظرتان هدایت کنید.

راه‌کارهایی برای افزایش نرخ کلیک لینک در استوری اینستاگرام

گاهی اوقات برخی از کاربران فکر می کنند باید دائماً لینک خود را در استوری قرار دهند تا باعث افزایش بازدید کاربران گردد ولی این تعبیر اشتباه است و قرار دادن بیش از حد لینک، باعث کاهش نرخ کلیک می شود. به شما پیشنهاد می کنیم فقط در مواقع ضروری در ارتباط با استوری که لازم به این کار دارد، لینک خود را قرار دهید تا با دیدن دائم لینک، استوری برای کاربر کسل کننده و خسته کننده نشود. در حال حاضر چند راهکار برای افزایش نرخ کلیک بر روی لینک در استوری را با یکریگر بررسی می کنیم:

1)هدایت کاربر به پست جدید سایت

قرار دادن لینک پست جدید سایت، باعث می شود که کاربر بعد از رفتن به سایت محتوا را بخواند و اطلاعات جدیدی را بدست آورد. اگر محتوای سایت خود را مدیریت کنید و محتوایی جذاب و چالش برانگیز برای مخاطبان قرار دهید مطمئناً نرخ کلیک لینک در استوری افزایش می یابد. مورد قابل توجه در اینجا نحوه ی درخواست شما از مخاطب جهت خواندن پست جدید سایت و محتوایی که در سایت قرار می دهید می باشد، که این دو بسیار مهم هستند تا کاربر جذب آن شده و بر روی لینک کلیک کند. در صورتی که نتوانید محتوایی خوب و ارزشمند برای کاربران قرار دهید، نرخ کلیک شما کاهش یافته و در صورتی که بعداً پست خوبی هم قرار دهید، باز هم کاربران کمی بر روی لینک کلیک می کنند.

blank

کار خلاقانه ی دیگری که می توان انجام داد این است که یکی از پست های جذاب و حرفه ای خود که در وبلاگ منشر کرده اید را در استوری خود قرار دهید تا کاربران با خواندن آن، در دفعات بعدی که لینک را قرار دادید با اطمینان بیشتری بر روی لینک بزنند و با خود فکر کنند که پست جذاب و جدیدی را خواهند خواند. مورد دیگر اینکه توضیح کوتاهی در مورد پست جدید در کپشن قرار دهید تا کاربر از محتوای آن پست تا حدودی باخبر شود.

2) قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام جهت مشاهده ی ویدئو یا دوره آموزشی

برای شما هم پیش آمده که از ویدئویی در استوری لذت برده اید ولی زمان آن بسیار کوتاه بوده و دوست داشتید که ادامه پیدا کند، البته در IGtv اینستاگرام می توان ویدئویی طولانی تر را قرار داد ولی باز هم محدودیت های خاص خودش را دارد. پس از این ویژگی استفاده کنید و قسمت کوتاهی از یک ویدئوی مفید را قرار دهید و فیلم کامل آن را در سایت خود قرار داده و از کاربران بخواهید برای مشاهده ی ادامه ی آن بر روی لینک بزنند.

blank

در برخی مواقع هم که می خواهید دوره ی آموزشی کاملی را به کاربران ارائه نمایید. چند ثانیه از آن ویدئو را برای کاربران خود در استوری قرار داده و کاربران را برای دیدن بقیه آن از طریق لینک به سایت هدایت نمایید. این موارد کاربران خاص خود را دارد و باعث افزایش نرخ کلیک شما خواهد شد. البته در این مورد باید حتماً ویدئو و محتوای خوبی ارائه کنید تا بعضی از کاربران دنبال کنندگان همیشگی این ویدئوها شوند.

3) انتشار محتوای منحصر به فرد نظیر اعلام نتایج مسابقات در سایت

در صفحه ی خود مسابقاتی برگزار نمایید و بعداً به کاربران اطلاع رسانی کنید که در سایت نتایج آن را می توانید مشاهده کنید و در استوری لینک آن را قرار دهید. مطمئن باشید وقتی مسابقه ای برگزار می شود، افراد زیادی دوست دارند خود را به چالش بکشند و در مسابقه شرکت کنند و بعداً تمایل زیادی دارند که چک کنند، آیا برنده شده اند یا خیر. پس هر چند وقت یک بار مسابقه ای را در صفحه خود قرار دهید و بعد از چند روز اسامی برندگان را در سایت قرار دهید و کاربران را توسط استوری و کلیک بر روی لینک، به سایت هدایت کرده و با این کار باعث شوید ترافیک سایت شما افزایش یابد.

blank

گاهی اوقات کاربرانی مسابقه برگزار می کنند و سایت را جهت دیدن اسامی برندگان اعلام می کنند ولی متاسفانه در سایت هیچ اسمی نیست، برخی از کاربران این کار را کاربر آزاری نامیده‌اند اما این کار به دلیل مزیت‌هایی که ممکن است برای کاربران داشته باشد، هیچ‌گاه کاربر را نسبت به کسب‌ و کار و برند مورد نظر دلسرد نمی‌کند و همچنان به راحتی از این روش برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

4)تبلیغ محصولات یا خدمات مربوط به کسب ‌و کارتان

تا به حال متوجه این موضوع شده اید که اینستاگرام تبدیل به شبکه ای بسیار خوب برای بازاریابی محصولات شده است و کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می کنند و در کار خود رشد روز افزونی دارند. پس اگر محصول یا خدماتی را در سایت موجود دارید، تصاویر و عکس آنها را در استوری خود قرار دهید و در زیر آن از لینک جهت خرید آنلاین کاربران استفاده کنید. البته باید بدانید باید محصول بیش از حد تبلیغ نشود زیرا هیچ کاربری صفحه ای را برای دیدن تبلیغ های تکرار دنبال نمی کند بلکه به دنبال محتوایی مفید و با ارزش و دلخواه خود می باشد. اگر در تبلیغ محصول و یا خدمات خود زیاده روی کنید بعد از مدتی، تعدادی از فالوورهای خود را از دست می دهید. اگر محتوای صفحه ی شما مفید و با ارزش باشد کاربر تمام آنها را می بیند و با دیدن تبلیغ در برخی مواقع مشکل نخواهد داشت. پس با تبلیغ زیاد، صفحه ای خسته کننده و تکراری ایجاد نکنید، به موقع از پست های مفید و کاربردی و برخی مواقع از پست های چالش برانگیز و پست های حتی خنده دار بهره ببرید و صفحه ی خود را به صفحه ای کامل و حرفه ای تبدیل نمایید. اگر به دنبال یک فروش موفق برای محصولات جدید خود هستید، کافی است راه گفته شده را در پیش بگیرید و اطلاعات ارزشمندی به کاربران خود ارائه کنید. مابین محتوای ارزشمند خود می‌توانید محصول یا خدمات جدید خود را تبلیغ کنید و رشد فروش خود را ملاحظه کنید.

حرف آخر

از قابلیت قرار دادن لینک در استوری می توان بهره برداری های زیادی کرد. از این قابلیت استفاده کرده و محصولات و خدمات سایت خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. با داشتن صفحه ای با محتوای خوب می توان محصولات و کالای خود را معرفی کرد و با لینک ارائه شده در استوری، کاربر را به سایت، جهت خرید، هدایت نمود و با این کار نرخ کلیک خود را افزایش داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *