ترفند شبکه های اجتماعی

استفاده از ربات جیمیل تلگرام (GmailBot)

استفاده از ربات جیمیل تلگرام

در صورتی که اخبار مربوط به دنیای فناوری و شرکت ‌های بزرگ فعال در این عرصه را بخوانید، در حالتی که اخبار یاهو را دنبال کنید، می دانید که این شرکت رسماً در این حوزه شکست خورده است و چند روز پیش رئیس قبلی یاهو از این کمپانی خداحافظی کرد و نام یاهو به “آلتابا” تغییر نمود. همانطور که می دانید جیمیل به اصلی ‌ترین سرویس ایمیل تبدیل شده و در عرصه رقابت، رقیب دیرینه ‌اش یعنی یاهو دیگر تهدیدی برای آن محسوب نمی‌ شود. در همین حین تلگرام هم برای بهتر شدن خود و رقابت با شرکت جیمیل دست به اقدامات جدید و با ارزشی زده است که به شرح زیر هستند:

  • یکی از مهمترین این ویژگی ها این است که تلگرام محدودیت حجمی ارسال و دریافت فایل را به 1.5 گیگابایت افزایش داده است! پس در حال حاضر می توانید با استفاده از برنامه تلگرام فایل ‌هایی با حجم 1.5 گیگابایت را رد و بدل کنید، این موضوع در حالی است که جیمیل برای رد و بدل فایل‌ ها محدودیت 25 مگابایتی را دارد.
  • چند وقت پیش تلگرام اعلام کرد که سرعت رد و بدل فایل در سرورهایش به شدت افزایش یافته است و به چند برابر افزایش یافت. بنابراین سرعت رد و بدل فایل ‌های بزرگ از طریق تلگرام هم نسبت به جیمیل بالاتر می باشد.
  • از کارهای دیگر تلگرام می توان به  ساده‌ تر شدن ارتباط برقرار کردن کاربران با یکدیگر اشاره کردکه، دامنه t.me را جایگزین telegram.me نمود. پس الان کاربران تلگرام با استفاده از لینک ارتباطی همچون t.me/kookmobile ادر به انتشار اکانت، گروه یا کانال ‌های خود می باشند.
  • ولی اگر بخواهیم جذاب ترین قابلیت را اعلام کنیم این است که کاربران تلگرام می ‌توانند از امکانی استفاده کنند که مربوط به ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) می ‌شود. در پایین تر در این مورد کامل توضیح خواهیم داد.

با کمک ربات جیمیل تلگرام یا همان GmailBot می توانید بدون نیاز به خارج شدن از تلگرام و اجرای برنامه جیمیل نسبت به پاسخگویی و بررسی ایمیل ‌های دریافتی خود اقدام کنید. یعنی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از این ربات بتوانید از طریق تلگرام نسبت به بررسی ایمیل‌ های سرویس جیمیل و انجام موارد مورد نظرتان اقدام نمایید. حال می خواهیم بدانیم چگونه ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) را فعال و از آن استفاده کنیم؟ ما قرار است به آموزش چگونگی فعال سازی و استفاده از ربات جیمیل تلگرام (GmailBot)  بپردازیم.

ابتدا در بخش جستجو عبارت GmailBot را جستجو کنید و با کلیک بر روی آن صفحه فعال سازی ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) هدایت می‌ شوید. حال در صفحه ی باز شده با انتخاب گزینه START دستور فعال سازی ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) ارسال می‌ گردد.

حالا در این بخش از شما خواسته می ‌شود تا مشخصات جیمیل مورد نظر خود را ثبت کنید. بعد از آن دکمه یا گزینه شیشه ‌ای Authorize me را لمس کنید.

لمس گزینه شیشه ‌ای Authorize me

گزینه شیشه ‌ای Authorize me را لمس کنید

سپس در پنجره پاپ ‌آپی که نمایان می ‌شود گزینه Open را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه مرورگرتان اجرا می شود و شما باید نسبت به وارد کردن اطلاعات اکانت جیمیل خود و انتخاب یکی از آن ‌ها اقدام نمایید.

اطلاعات اکانت جیمیل خود را وارد کنید

اطلاعات اکانت جیمیل خود را وارد کنید

آموزش ساخت ربات تلگرام را مطالعه کنید.

دقت کنید که ممکن است نیاز باشد شما آدرس ایمیل و رمز عبور اکانت خود را به طور دستی در این مرحله وارد نمایید. ولی اگر اکانت شما در یکی از مرورگرها مانند کروم فعال باشد، خود به خود بالا آمده و می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

در این بخش باید در اکانت جیمیل خود به برنامه تلگرام اجازه دسترسی را داده و برای این کار باید گزینه آبی رنگ Allow را لمس کنید. وقتی گزینه Allow را لمس می کنید رابطی به نمایش در می آید و باید گزینه Telegram را در آن انتخاب کرده تا اپلیکیشن تلگرام اجرا گردد و بار دیگر به آن منتقل شوید.

انتخاب گزینه تلگرام

گزینه Telegram را انتخاب کنید

همانطور که می بینید ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) پیغامی مبنی بر تایید آدرس ایمیل مورد نظر و امکان تعامل آن با خود ارائه می‌ کند. در این حالت هر ایمیلی که برای اکانت شما ارسال گردد، به طور مستقیم از طریق ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) قابل دریافت، مشاهده و پاسخگویی است. در صورتی که مایلید می توانید اکانت‌ های بیشتری را به ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) اضافه نمایید، برای این کار باید بار دیگر گزینه شیشه ‌ای Authorize me را لمس کرده و اکانت جدید خود را وارد کنید. با این حالت هر تعداد اکانت که مورد نظرتان باشد را می توانید در ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) فعال کنید.

وقتی تمام مراحل بالا را سپری کنید، فرآیند ثبت اکانت جیمیل در ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) به اتمام می رسد. هر زمان که ایمیل جدیدی برای اکانت ثبت شده ارسال گردد، ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌ کند.

وقتی به پنجره گفتگوی ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) مراجعه می کنید با محیطی مواجه می شوید که در آن پیام جدیدی که از سوی ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) ارائه شده است مشخص است، می‌توانید آدرس ایمیل فرد ارسال کننده ایمیل، موضوع ایمیل و متن اصلی آن را به طور مستقیم و از طریق برنامه تلگرام ببینید. حال گزینه Actions را لمس کنید.

به محض لمس گزینه Actions، آیتم ‌هایی در بخش زیرین ایمیل دریافتی به نمایش در می آید که امکان پاسخگویی به ایمیل و حذف و برخی اقدامات دیگر را ایجاد می‌کند. پس سادگی می توانید به فعال سازی و استفاده از ربات جیمیل تلگرام (GmailBot) اقدام کنید.

در صورتی که تصمیم گرفتید  از طریق این ربات ایمیلی ارسال کنید باید مراحل زیر را انجام دهید: ابتدا بر روی new/ کلیک نمایید. بعد از انتخاب new، بخش‌های To, Subject, Message نمایان می شود

بر روی new/ کلیک نمایید.

بر روی new/ کلیک نمایید.

از شما می‌خواهد با فشردن دکمه شیشه‌ای To ایمیل شخص مورد نظر را وارد نمایید

وارد کردن ایمیل

ایمیل شخص مورد نظرتان را وارد کنید

 با لمس دکمه شیشه‌ای Subject  موضوع ایمیل را می نویسید

موضوع ایمیل

موضوع ایمیل را بنویسید

با لمس دکمه شیشه‌ای Message متن ایمیل را تایپ نمایید. در انتهای متن ایمیل، ایمیل ارسالی و موضوع را می توان دید و کافیست بر روی Send کلیک کنید. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *