اخبار فناوری

استفاده از تم شب iPhone 11 براي رقابت با ديد در شب گوگل

استفاده از تم شب iPhone 11 براي رقابت با ديد در شب گوگل

اپل از قابلیت تم شب iPhone 11 برای رقابت با ديد در شب(night sight) گوگل استفاده می کند

اپل هنوز انتظار تغییرات اساسی را در مورد بهترين های آینده خود ندارد، اما باید گفت که قرار است iPhone های نسل بعدی اپل، از نظر سخت افزار و نرم افزار دوربین، پیشرفت هایی داشته باشند. امروز در مورد یک ویژگی جدید بالقوه اطلاع رسانی شد.

تم شب دوربین iPhone 11، که با تم دید در شب گوگل رقابت می کند.

طبق اظهارات مکستر ویسباش، که اطلاعاتی را از طریق کانال در  EverythingApplePro در یوتیوب به اشتراک می گذارد، یک شرکت کوپرتینویی در حال کار بر روی یک تم ديد در شب جدید برای برنامه های دوربین iPhone است. بر اساس این گزارش، هنگامی که نور پایین تشخیص داده می شود، این ویژگی به طور خودکار روشن شده، اما یک حالت اختصاصی را نیز برای کاربران به صورت دستی فعال می کند که می توانند این تنظیمات را تغییر دهند.

البته هنوز جزئیات دقیقی  در مورد نحوه دستیابی به نتایج این عکاسی بهبود یافته اپل ارائه نشده است، اما در حال حاضر گزارشاتی مبنی بر اینکه این ویژگی در بهترین حالت، پیاده سازی خواهد شد در دسترس است. به طور خاص، ادعا شده است که این قابلیت در 11 iPhone، قابل مقایسه با گزینه دید در شب گوگل و ویژگی حالت شبانه موجود در برترين گوشي های پریمیوم هوآوی است.

لازم به ذکر است که برای عرضه این قابلیت، هیچ زمانبندی خاصی مشخص نشده است، اما اپل گفته است که آن را در سری آینده iPhone 11 آزمایش خواهد کرد. وجود این نسخه در ماه سپتامبر، در کنار دستگاه های جدید و نسخه نهایی iOS 13  بسیار امیدوار خواهد بود.

شش دوربین پشت در گوشي جديد سونی

استفاده از تم شب iPhone 11 براي رقابت با ديد در شب گوگل

آيا اين از دوربين ديد در شب گوگل بهتر است

در حال حاضر مشخص نیست که تم شب اپل با مدل های نسل قبلی مانند iPhone XS و iPhone XR سازگار هست یا خیر. احتمالا نرم افزار این ویژگی، به سادگی باید با دوربین های موجود در دستگاه های قدیمی تر سازگار باشد. همانطور که گوگل این سازگاری را با ديد در شب(night vision) محقق کرده است. با این وجود، احتمال اینکه این قابلیت فقط روی قطعه خاصی از سخت افزار دوربین موجود روی پرچم داران 2019 قابل انجام باشد نیز وجود دارد. بطور کلی باید گفت که هیچ تضمین قطعی در این مورد وجود ندارد.

اپل، پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری دیگری را نیز طراحی کرده است

با توجه به موارد گفته شده، iPhone 11 و iPhone 11 Max، حداکثر سه دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت عقب را شامل می شوند. یکی از این سه دوربین، شامل یک لنز زوم تله فوتو 2X است، در حالی که دوربین های دیگر شامل لنزهایی با زاویه دید گسترده سوپر 120 درجه جایگزین هستند. از سوی دیگر، انتظار می رود که iPhone 11، دوربین با لنز دید گسترده wide-angle را حذف کند.

مانند مدل های سال گذشته، سنسور اصلی و دوربین تله فوتو، تثبیت کننده تصویر نوری را پشتیبانی می کند. با این حال و با وجود تلاش برای انجام این کار، دید گسترده سوپر، در مدل های پریمیوم موجود نیست. با این وجود، اپل همچنان به توسعه گزارشاتی از این مفهوم ادامه می دهد و باید آن را تا زمان عرضه iPhone های 2020 آماده کند.

همراه با تنظیمات جدید قسمت عقب گوشی، باید یک فلاش LED چهارگانه نیز موجود باشد. با این وجود و در این زمان، غول کوپرتینو قصد دارد به پیشرفت های بیشتری در راستای افزایش نور و روشن تر شدن محیط اطراف دست یابد. تکمیل تنظیمات عکاسی، منجر به مجموعه ای از پیشرفت هایی عظیم برای پردازنده سیگنال تصویر اپل(ISP) خواهد شد.

ملزومات این ارتقاء هنوز مشخص نشده است، اما این ارتقاء باید منجر به تصاویری شود که به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. در نهایت، اپل اذعان داشته است که یک ویژگی پیشرفته Smart HDR را آماده می کند که از هر قابلیت دیگری که گوگل یا سامسونگ یا هوآوی قبلا در این زمینه ارائه داده اند بهتر خواهد بود.

استفاده از تم شب iPhone 11 براي رقابت با ديد در شب گوگل

استفاده از تم شب iPhone 11 براي رقابت با ديد در شب گوگل

در یک یادداشت مرتبط آورده شده است که انتظار می رود اسنپرهای سلفی 12 مگاپیکسلی بروز رسانی شده، در سمت مقابل بالای یک سیستم تشخیص چهره ارتقا یافته قرار داشته باشند که می توانند برای زوایای گسترده و فواصل کوتاه تر مورد استفاده قرار گیرند. نکته جالب این است که طبق آخرین شایعات در مورد Pixel 4، گوگل همچنان در حال توسعه یک سیستم تشخیص چهره سه بعدی برای امسال است، به این امید که آن را جایگزین اسکنرهای اثر انگشت نماید که در گذشته استفاده کرده است.

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد این قابلیت موجود است اما ممکن است که به طور بالقوه در حد پیشرفت های اپل در این رابطه باشد و یا حتی بهتر عمل کند.

 

مطالب مرتبط