ترفند شبکه های اجتماعی

ارسال پیام به خود در تلگرام یا saved message

ارسال پیام به خود در تلگرام

برخی مواقع در کانالی یا گروه یا حتی در یک گفتگوی خصوصی پیامی دریافت و یا مشاهده می کنید که تمایل دارید آن را برای خود نگه دارید. تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد تا پیام های مورد پسند خود را برای اکانت خود ارسال کنند و به این حالت آرشیوی از پیام های برگزیده داشته باشند. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده (saved message)

برای هر کاربری این مورد پیش آمده که در حالی که در گروه ها و کانال های مختلف تلگرام عضو است، تمایل داشته باشد که برخی از پیام های ارسال شده را به عنوان پیام های برگزیده آرشیو نماید. در این حالت در هر زمان که بخواهد به لیست این پیام های برگزیده مراجعه کرده و از آنها استفاده می کند. شاید از شنیدن این موضوع بسیاری از کاربران خوشحال شوند که تلگرام این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند آرشیو پیام های برگزیده ی خود را تهیه کنند. برای این کار شما باید پیام مورد نظر خود را برای اکانت تان ارسال نمایید! با ارسال پیام به خود در تلگرام، تمام پیام های انتخابی و مورد پسندتان در پنجره گفتگوی مجازی که در واقع فرستنده و گیرنده آن شما هستید، ذخیره می‌ گردد.

پس از این به بعد هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید به آرشیو پیام های برگزیده خود در تلگرام دسترسی پیدا نمایید و آن پیام ها را برای سایر افراد یا گروه ها یا حتی کانال خود ارسال کنید. در این مقاله به آموزش چگونگی ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده می پردازیم.

چگونگی ارسال پیام به خود در تلگرام یا saved message

پس گفته شد برای اینکه بتوانید از پیام های مورد پسندتان یک آرشیو تهیه نمایید باید آن ‌ها را در پنجره گفتگوی با اکانت تلگرام خودتان کپی یا فوروارد کنید. در صورتی که می خواهید ضمن آرشیو کردن پیام های برگزیده، اطلاعات فرستنده آن نامشخص باشد باید از آپشن کپی کردن استفاده کنید. ولی در صورتی که  کپی شدن مشخصات فرستنده اصلی پیام در آرشیو پیام های برگزیده تلگرام شما برای تان مهم نیست، می‌توانید آنها را فوروارد کنید. فرض کنید که در یک گروه تلگرام یا کانالی عضو هستید و حال پیامی را می بینید که مایل به انتقال آن به آرشیو پیام های برگزیده هستید. در صورتی که می خواهید آن پیام بدون اطلاعات فرستنده به پنجره چت با خودتان در تلگرام منتقل گردد، مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • به گروه یا چت مورد نظرتان که قصد آرشیو و ارسال پیامی از آن را دارید، وارد شوید.
  •  پیام مورد نظرتان را بیابید و یک بار آن را لمس نمایید.
  • حال در پنجره پاپ آپ مشاهده شده، گزینه Copy را انتخاب کنید.
آرشیو پیام های برگزیده

آرشیو پیام های برگزیده

روش ارسال پیام خصوصی و جدید در تلگرام را مطالعه کنید.

  • به منو و لیست چت های تلگرام برگردید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید.
  • ارسال پیام به خود

    ارسال پیام به خود

    در اینجا آیکونی با نماد “ابر” یا همان saved message در بخش فوقانی و سمت راست شماره تماس اکانت تان وجود دارد، باید آن را لمس کنید. با این کار وارد پنجره گفتگوی با خود در تلگرام می‌ شوید.
  • انگشت تان را بر روی فیلد تایپ قرار دهید و کمی نگه داشته تا گزینه Paste نمایان گردد.
  • لیست چت های تلگرام

    لیست چت های تلگرام

    گزینه Paste را بزنید.
  • آیکون ارسال پیام را انتخاب کنید.

با این کار پیامی که مورد نظرتان بود بدون اطلاعات فرستنده اصلی پیام در پنجره گفتگوی با خودتان در تلگرام کپی می گردد. برخی مواقع کپی شدن مشخصات فرستنده اصلی پیام مهم نیست و یا حتی مایلی بعداً بدانید این پیالم را از چه شخصی یا کانالی دریافت کرده اید در این صورت می توانید از قابلیت فوروارد پیام به منظور آرشیو کردن آن ها در پنجره گفتگوی با خود استفاده نمایید. در این روش کار بسیار ساده تری نسبت به روش کپی کردن پیام انجام می شود و از آن مهم ‌تر اینکه امکان ارسال همزمان چند پیام به پنجره چت با خود را فراهم می ‌کند. البته در این حالت حتما باید قبلا پیامی را در پنجره گفتگوی با خود در تلگرام ارسال کرده باشد و این پنجره در لیست مکالمات اکانت شما موجود باشد تا بتوانید از این روش استفاده کنید.

 برای بکاربردن این روش مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • به گروه یا چت مورد نظرتان که قصد آرشیو و ارسال پیامی از آن را دارید، وارد شوید.
  • پیام مورد نظرتان را بیابید.
  • انگشت خود را بر روی پیام های مورد نظرتان قرار دهید و کمی نگه داشته تا آن پیام انتخاب گردد.
  • در صورتی که بخواهید دراین بخش می توانید چند پیام دیگر را هم به صورت همزمان انتخاب کنید و بعد به آرشیو پیام های برگزیده خود در تلگرام منتقل کنید.
  • بعد از انتخاب مجموعه پیام های مورد نظرتان، از منوی فوقانی صفحه آیکون “فلش رو به سمت راست” را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت، پنجره saved message در تلگرام را انتخاب کنید.
  • فوروارد و ذخیره پیام

    فوروارد و ذخیره پیام

    آیکون ارسال پیام را لمس کنید.

پس به همین سادگی قادر به ارسال پیام به خود در تلگرام و تهیه آرشیو پیام های برگزیده هستید. فقط نکته ای که مجدداً باید به آن اشاره ‌کنیم این است در این روش امکان ارسال همزمان چند پیام وجود دارد و معایب آن شامل کپی شدن نام فرستنده اصلی پیام و همچنین نیاز به وجود پنجره گفتگوی با خودتان در لیست چت های اکانت تلگرام می باشد.

آموزش ویدئویی چگونگی ارسال پیام به خود در تلگرام

blank

مطالب مرتبط