اخبار فناوری

فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ دیگر روی گوشی های هوآوی کار نخواهند کرد

فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ دیگر روی گوشی های هوآوی کار نخواهند کرد

فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ دیگر بر روی گوشی های هوآوی کار نخواهند کرد.

در حالی که کمپانی هوآوی همچنان به دنبال راه و چاره ای برای بخش مربوط به تلفن های هوشمند خود که از طرف ایالات متحده تحریم شده است می باشد، خروج شرکای اصلی از قرارداد های با این کمپانی و همچنین قطع همکاری تامین کنندگان اصلی با این کمپانی بزرگ زیاد دور از دسترس نیست؛ این مسئله مشکلات بزرگتری را به وجود می آورد و اگر همین روند ادامه پیدا کند هر روز مشکلات بزرگ و بزرگتر خواهند شد.

اخرین روز های ابلاغیه ای که از طرف رییس جمهور ترامپ  مبنی بر به تعلیق در آوردن تمامی همکاری ها با کمپانی هوآوی بود دارد نزدیک می شود، در گذشته تحریم های زیادی بر علیه شرکت های گوناگونی اعمال شد که البته این یکی فرق بسیار زیادی با بقیه ی آن تحریم ها دارد هم‌ از نظر شدت و هم وسعت تحریم ها علیه هوآوی که این تحریم می تواند صدمه ای بزرگ و جبران ناپذیری به چهره ی برند هوآوی در غرب بزند.

 واكنش شركت هاي بزرگ

بر اساس گزارش خبرگذاری رویترز شرکت فیسبوک آمادگی خود را مبنی بر عدم پشتیبانی از گوشی های هوآوی اعلام کرده است و در همین حال هیچ برنامه ی مشابهی برای جایگزین کردن با غول برنامه های اجتماعی که همان فیسبوک است، در چین وجود ندارد و حتی پیش بینی نمی شود که بتوانند همانند آن را طراحی و بسازند. اما عليرقم تهدید هایی که صورت گرفته همچنان برنامه هایی مثل واتساپ و یا اینستاگرام بر روی گوشی های هوآوی کار می کنند و به فعالیت در راستای پشتیبانی از گوشی های این شرکت ادامه می دهند.

گوگل: امنیت ملي ایالات متحده به دليل جایگزین اندروید هوآوی در خطر است

 كدام گوشي ها شامل تحريم مي شوند؟

همچنین گوشی های کمپانی هوآوی که هم اکنون در حال پخش در بازار هستند بعید است که شامل تصمیم جدید فیسبوک شوند و پیش بینی می شود نگرانی برای کاربران این گوشی ها وجود ندارد زیرا آن ها همچنان به دریافت اخرین به روز رسانی های شبکه ی اجتماعی فیسبوک ادامه خواهند داد. اما گوشی های هوشمند کمپانی هوآوی که همچنان در انبار کارخانه ی هوآوی قرار دارند گفته شده است که شامل دریافت ادامه ی این خدمات از سوی شرکت های آمریکایی نخواهند شد و همین طور زمزمه هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه گوگل پلی قصد دارد که دسترسی به برنامه ها را برای گوشی های ساخت هوآوی محدود و قطع کند که اگر این اتفاق بیافتد مشکلات بسیار بزرگی را برای این کمپانی نامدار تولید کننده ی گوشی های هوشمند ایجاد خواهد کرد.

بدون فیسبوک و یا احتمالا توییتر و یا دیگر برنامه های کاربردی آمریکایی این طور به نظر می رسد که هوآوی نیازمند جایگزین کردن برنامه هایی به جای گوگل پلی و اندروید خواهد بود که این مسئله، چالش عظیمی برای این کمپانی به بار خواهد آورد. البته زمان می برد تا این مشکل را حل کند که در همین حین احتمالا تعداد فروش این کمپانی به شدت سقوط خواهد کرد. یک نکته ی جالب این است که فیسبوک در حال حاظر در چین فیلتر هست و خب این می تواند تنها مورد مثبتی باشد که در این اتفاقات وجود دارد که کاربران داخل چین که از گوشی های هوآوی استفاده می کنند نگران عدم دسترسی از طرف فیسبوک نخواهند بود.

مطالب مرتبط