ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش کسب درآمد از طریق اینستاگرام – بخش اول

آموزش کسب درآمد از طریق اینستاگرام

اینستاگرام یکی از ابزارهای بازاریابی است که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است؛ به همین دلیل، هر کسی با کمی صبر و حوصله و یادگیری چندین نکته فنی استارت اپی و ساده می تواند از اینستاگرام کسب درآمد کند و پول به دست بیاورد. با ایجاد یک حساب کاربری اختصاصی و یک صفحه حساب شده با محتوا و مطالب با کیفیت، انتخاب نام و یا آرم تصویری برند، و تولید محتوا متناسب با خواسته و نیازهای مشتریان و کاربران خود، اکنون می توانید از طریق اینستاگرام، کسب درآمد کنید.

1- نام کاربری خلاق اما توصیف دهنده محصولات خود بسازید.

وقتی که صفحه اینستاگرام شما مشهور شد، افراد به نام کاربری اکانت شما مراجعه و دقت می کنند؛ به همین دلیل، نام کاربری را انتخاب کنید که به یادماندنی باشد، متمایز باشد و آنقدر زیبا و دوست داشتنی باشد که بتوان آن را با صدای بلند فریاد زد.

سبک نام کاربری شما باید بازگو کننده موضوع و محتوای صفحه شما باشد؛ برای مثال، اگر هنرمند هستید، احتمالاً از نام تخلص و یا نام مستعار خود که در بین هنرمندان رایج است استفاده خواهید کرد.

نام کاربری خلاق اما توصیف دهنده محصولات خود بسازید

نام کاربری خلاق اما توصیف دهنده محصولات خود بسازید

2- با اطلاعات مناسب و مرتبط، بیو پر و پیمانی بنویسید.

انواع چیزهای زیادی وجود دارد که اکنون می توانید آن را در قسمت بیو در اختیار کاربران قرار دهید:

  • توصیفی پربار اما مختصر از محتوا، انگیزه و یا قصد و نیت خود بدهید.
  • اگر وب سایت دارید، لینک آن را در بیو قرار دهید.
  • آیا با آدرس ایمیل کار می کنید؟!. قرار دادن آدرس ایمیل اختصاصی و لینک کردن آن با حساب کاربری اینستاگرام خود در بیو امری بسیار پسندیده است و کاربران حتماً به آن توجه خواهند کرد.
  • می توانید نام کاربری خود را که در سایر شبکه های اجتماعی (مثل توئیتر، فیس بوک و …) از آن استفاده می کنید را در کادر بیو قرار دهید.
  • نام های کاربری برای هر سرویس IM که می خواهید به اشتراک بگذارید را در بیو تایپ کنید.
  • همچنین می توانید شناسه پرداخت الکترونیکی خود و یا حتی شماره هایی که امکان پرداخت به آن وجود دارد را در بیو بنویسید.
  • حتی می توانید رزومه خود را در بیو قرار دهید. برای این کار روزمه را روی صفحه وبلاگ اصلی خود پست کنید و پس این صفحه وبلاگ را در بیو خود لینک کنید، این بهترین شیوه نمایش رزومه شما خواهد بود.
با اطلاعات مناسب و مرتبط، بیو پر و پیمانی بنویسید

با اطلاعات مناسب و مرتبط، بیو پر و پیمانی بنویسید

3- برای محتوای خود موضوعی مناسب انتخاب کنید.

برخلاف صفحه اینستاگرام و یا فیس بوک شخصی تان، هر چیزی که در صفحه اینستاگرام تجاری خود پست می کنید باید متناسب با موضوع خاص و محصولاتی باشد که قرار است به فروش برسانید (برای مثال آیا محصول و یا کالای شما مربوط به تناسب اندام است و یا خوراکی است).

  • چیزی را پیدا کنید که معتقدید جامعه به آن نیاز دارد (یا چیزی که جامعه از داشتن آن بیشتر سود خواهد برد) و البته چیزی که با استعداد های شما مرتبط باشد.
  • اطمینان حاصل نمایید که محتوای صفحه اینستاگرام شما مطابق با شرایط استفاده اینستاگرام است.
برای محتوای خود موضوعی مناسب انتخاب کنید

برای محتوای خود موضوعی مناسب انتخاب کنید

4- پست ها و توضیحات مربوط به آنها را مرتب و تنظیم کنید.

این مرحله شامل تهیه و ویرایش عکس های زیبا با کمک فیلترها و سایر ابزارهای ویرایش و همچنین نوشتن اطلاعات مناسب و توصیفی زیر عکس ها است. همه این کارها باید طوری با دقت و سلیقه انجام شود که کاربر وقتی عکس شما را می بیند، برایش جذاب باشد و او را هیجان زده کند.

  • برای مثال اگر قرار است عکس تبلیغاتی پست کنید، زیر عکس یک جمله کوتاه که توصیف کننده محصول و یا خدمات مد نظر شماست بنویسید و سپس لینک های متناسب با محصولات خود را در شرح تصویر قرار دهید.
  • پست هایی که حدود ساعت های 2 صبح تا 5 عصر به اشتراک گذاشته می شوند، بیشترین بازدید را دارند. اگر کاربران هدف شما در خارج از منطقه و یا کشور شما زندگی می کنند، اطمینان حاصل نمایید که ساعت خود را با ساعت جغرافیایی کشور کاربران هدف تنظیم کرده اید و پست های خود را در زمان متناسب برای بازدید به اشتراک می گذارید (در ساعت های 2 صبح تا 5 عصر، پست ها معمولاً به بهترین وجه دریافت می شوند).
پست ها و توضیحات مربوط به آنها را مرتب و تنظیم کنید

پست ها و توضیحات مربوط به آنها را مرتب و تنظیم کنید

5- پست های خود را در چندین زمان از روز به اشتراک بگذارید.

اگرچه مهم است که برای فالوورهای های خود مطالب، محتوا و تصاویر متناقض با موضوع صفحه خود پست نکنید و به اشتراک نگذارید، ارسال پست های با کیفیت و چند بار در روز باعث رضایت شما می شود.

پست های خود را در چندین زمان از روز به اشتراک بگذارید

پست های خود را در چندین زمان از روز به اشتراک بگذارید

6- کامنت ها و نظرات در مورد پست های خود را بخوانید.

کاربران به طور کلی به پست های شما واکنش نشان می دهند و در واقع بازخورد پست های شما با نوشتن و اظهار نظر فالوورها سنجیده می شود. این اظهار نظرات و کامنت ها چه صریح و چه ضمنی می تواند به شما کمک کند تا پست های بعدی خود را مطابق نیازها و سلایق فالوورهایتان ارسال و به اشتراک بگذارید.

البته نمی توانید تنها روی یک یا چند نفر از پیشنهادات و کامنت های فالوورهای خود اعتنا کنید و با توجه به بازخورد آنها مطالب بعدی خود را تنظیم کنید، بلکه باید نظرات تمام فالوورها را بخوانید و ببینید عمده فالوورهایتان چه درخواستی دارند، سپس مطابق با سلیقه جمع عمل کنید.

کامنت ها و نظرات در مورد پست های خود را بخوانید

کامنت ها و نظرات در مورد پست های خود را بخوانید

7- همواره در اینستاگرام فعال باشید.

فعال بودن مداوم در اینستاگرام و برقراری تعامل با فالوورها و کاربران اینستاگرامی، نه تنها نام حساب کاربری شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهد بلکه تعداد لایک های شما را نیز افزایش خواهد داد.

  • اغلب تا جایی که امکان دارد به کامنت ها پاسخ مناسب بدهید. به محض اینکه به تعداد فالوورهای معین رسیدید، دیگر وقت نخواهید داشت که به تمام کامنت ها پاسخ دهید؛ بنابراین، سعی کنید در هر پست به گروهی از کاربران پاسخ دهید.
  • پست های از سایر برندها، کاربران و یا حساب های اینستاگرام که مشابه با موضوع و تم صفحه اینستاگرامی شما هستند را لایک کنید و از آنها استفاده کنید. با این کار هم نوع دوستی خود را تمرین می کنید و هم اینکه برای صفحه و نام کاربری خود تبلیغ خواهید کرد.
همواره در اینستاگرام فعال باشید

همواره در اینستاگرام فعال باشید

8- حساب اینستاگرام خود را با حساب های خود در سایر رسانه های اجتماعی تکمیل کنید.

حساب اینستاگرامی خود را با حساب های خود در سایر شبکه های اجتماعی لینک کنید، نام لینک سایر حساب های کاربری خود را در بخش بیو صفحه اینستاگرامی خود درج کنید. البته این صفحات و فعالیت شما در سایر شبکه ها و رسانه های اجتماعی باید فعال باشد و مطالبی که در آنها به اشتراک می گذارید نیز باید مرتبط با موضوع صفحه اینستاگرامی شما باشد.

  • فیس بوک – صفحه فیس بوک اختصاصی متناسب با محتوای اینستاگرامی خود بسازید و آن را فعال نگه دارید. می توانید اینستاگرام خود را در فیس بوک تبلیغ کنید.
  • توئیتر – یک حساب کاربری توئیتر خاص برای صفحه اینستاگرام خود بسازید. می توانید محتوا و پست های اینستاگرام خود را در توئیتر هم به اشتراک بگذارید، در این حالت نیز باید تلاش کنید تا پست های منحصربفرد و متناسب با محتوای اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید. در فیس بوک تبلیغ کنید.
  • سایت های دیگری نیز وجود دارند که بسته به فالوورهای شما و جمعیت هدف شما بستگی دارند، برخی از این سایت ها عبارتند ازTumblr ، YouTube و Pinterest هستند.
حساب اینستاگرام خود را با حساب های خود در سایر رسانه های اجتماعی تکمیل کنید

حساب اینستاگرام خود را با حساب های خود در سایر رسانه های اجتماعی تکمیل کنید

مطالب مرتبط