ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش ساختن تم تلگرام با استفاده از موبایل

blank

تلگرام، پیام‌رسان محبوب این روزهای کاربران است که در هر به‌روزرسانی ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. یکی از قابلیت‌های جدید این برنامه ساختن تم تلگرام است که آن را به شما آموزش می‌دهیم.

ساختن تم تلگرام از طریق موبایل خیلی کار ساده‌ای است، ولی ویرایش کردن رنگ‌ها به دلیل این که گزینه‌های زیاد و ناشناخته‌ای به زبان انگلیسی پیش روی شما قرار دارد، کمی سخت است. بنابراین باید با انتخاب رنگ‌بندی دلخواه در هر بخش و به صورت آزمون و خطا به طراحی نهایی تم تلگرام خود برسید.

آموزش ساختن تم تلگرام با استفاده از موبایل

گام اول:  ابتدا باید با لمس آیکون تلگرام این اپلیکیشن را اجرا کنید. ممکن است آیکون برنامه در صفحه‌ٔ اصلی یا در قسمت منوی برنامه‌ها باشد.

blank

 

گام دوم:  سپس روی منوی همبرگری (منوی سه خط) در گوشه‌ سمت چپ بالای نمایشگر بزنید.

blank

 

گام سوم:  از بین گزینه‌های موجود منوی Settings (تنظیمات) را باز کنید.

blank

 

گام چهارم: همان طور که می‌بینید زیر گزینه‌ی Chat Background گزینه‌ای به نام Theme وجود دارد که باید آن را لمس کنید.

blank

 

گام پنجم: کافی است گزینه‌ی Create New Theme را انتخاب کنید. یادتان باشد بهتر است تم Default یا پیش‌فرض تلگرام انتخاب شده باشد. البته همیشه بعد از ساختن تم جدید، امکان بازگشت به تم تلگرام (تم اصلی) وجود دارد.

blank

گام ششم:  در پنجره‌ی باز شده و در کادر متنی که پیش روی شما قرار می‌گیرد باید نام تم خود را انتخاب کرده و روی Ok کلیک کنید. بعد از این کار نام تم انتخابی شما به لیست تم‌های تلگرام اضافه می‌شود.

blank

 

گام هفتم: در کنار نام تم خود روی علامت سه نقطه بزنید تا منوی جدیدی در پایین صفحه باز شود.

blank

 

گام هشتم:  از منوی باز شده گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید.

blank

 

گام نهم: در این مرحله باید روی آیکون پالت رنگ بزنید. این آیکون تقریبا در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه قرار دارد. با انتخاب این آیکون لیست رنگ‌های موجود برای ویرایش و تغییر تم تلگرام پیش روی شما باز می‌شود.

blank

گام دهم: هر کدام از گزینه‌هایی که در لیست قرار دارد می‌توان ویرایش کرد. هر رنگ مربوط به یک بخش مشخص است که رنگ پیش‌فرض فعلی در یک دایره ابتدای نام آن بخش نشان داده می‌شود. با انتخاب هر گزینه پالت رنگی مربوط به آن باز می‌شود.

blank

گام یازدهم: با کشیدن انگشت خود روی پالت رنگی می‌توانید رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. به محض قرار گرفتن انگشت روی قسمت مشخص، رنگ آیتم مورد نظر شما تغییر خواهد کرد. ضمن اینکه می‌توانید از دو نوار لغزنده‌ عمودی کنار صفحه برای تنظیم میزان روشنایی و شدت رنگ استفاده کنید.

blank

 

گام دوازدهم: با لمس گزینه‌ Save (ذخیره کردن)، رنگ جدید شما ذخیره خواهد شد.

blank

گام سیزدهم: در نهایت بعد از اینکه رنگ‌بندی هر بخش را مشخص کردید، گزینه‌ Save Theme را انتخاب کنید تا تمام تنظیمات شما ذخیره شود. بعد از این کار می‌توانید از تم تلگرام ساخته شده‌ خود استفاده کنید.

blank

ساختن تم تلگرام خیلی کار سختی نیست، تنها قسمت مربوط به تنظیمات و تغییرات رنگ‌بندی با توجه به تعداد زیاد گزینه‌های موجود کمی زمان‌بر است که کم‌کم متوجه می‌شوید هر گزینه و رنگ آن، مربوط به چه بخشی در برنامه است.

مطالب مرتبط