ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

blank

حذف اکانت سیگنال مسنجر سوالی است که برای بسیاری از کاربران این پیام‌رسان پیش می‌آید، چرا که این نرم‌افزار خود، به صورت پیش‌فرض، فاقد امکان حذف اکانت سیگنال مسنجر است. از آن‌جایی که نرم‌افزار سیگنال مسنجر یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌های موجود است، کاربران بسیاری روی به سوی استفاده از این مسنجر آورده‌اند.

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

در پیام‌رسان سیگنال مسنجر، که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، پیام‌هایی که بین دو کاربر رد و بدل می‌شود، به‌گونه‌ای رمزگذاری می‌شود که امنیت کاربران را کاملاً تأمین کند.

با این حال یکی از معایب سیگنال مسنجر این است که در این نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض امکان حذف اکانتی که یک کاربر برای استفاده از این پیام‌رسان ایجاد کرده وجود ندارد. به همین در کوک موبایل بر آن شدیم تا در این نوشته به چگونگی حذف اکانت نرم‌افزار سیگنال مسنجر پرداخته و آن را به صورت تصویری و قدم به قدم به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

چگونگی حذف اکانت سیگنال مسنجر

پیش از آن‌که از روش ذکر شده در این نوشته برای Signal  Messenger خود استفاده نمایید، به خاطر داشته باشید که پس از حذف آن اکانت دیگر قادر نخواهید بود که اکانت را مجدداً فعال کرده و از آن استفاده نمایید. به همین سبب پیش از اقدام به Signal  Messenger خود تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

مراحل Signal  Messenger به صورت تصویری

برای این کار ابتدا باید وارد لینک زیر شوید:

https://signal.org/textsecure/unregister/.

صفحه‌ی باز شده به صورت زیر خواهد بود:

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

پس از باز شدن صفحه‌ مورد نظر در قسمت Country کشور خود را انتخاب نمایید. انتخاب کشوری که با شماره‌ تلفن آن کشور، اکانت خود را ساخته‌اید برای شناسایی پیش شماره‌ی آن کشور الزامی است.

در مرحله‌ی بعد در قسمت you’r phone number شماره تلفنی را که با استفاده از آن اکانت خود را در سیگنال مسنجر ایجاد نموده‌اید وارد کنید.

در انتها دو گزینه‌ی Call و SMS را مشاهده می‌کنید. در صورت انتخاب Call از سوی نرم‌افزار تماسی برقرار می‌شود که کد لازم برای غیر فعال کردن اکانت را برای شما می‌خواند. در صورتی‌که گزینه‌ی SMS را انتخاب کنید، کدی به همان شماره‌ای که با آن اکانت سیگنال مسنجر را ساخته بودید ارسال می‌شود.  به طور کلی بهتر است تا از گزینه‌ی اس ام اس استفاده نمایید.

در مرحله‌ی بعد، یعنی زمانی که شما کد را به یکی از این دو طریق دریافت نمودید، یک فیلد به صفحه نمایش اضافه شده و لینک به صورت زیر در خواهد آمد:

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید در این صفحه فیلدی اضافه شده که در آن بایستی کد دریافت شده را وارد نمایید تا عمل حذف اکانت صورت پذیرد.

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

پس از وارد نمودن کد با کلیک بر روی گزینه ‌ی  Unregisterاکانت سیگنال مسنجر شما حذف خواهد شد:

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

آموزش حذف اکانت سیگنال مسنجر

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم پس از Signal  Messenger دیگر امکان بازگرداندن آن اکانت وجود ندارد. از آن‌جا که این مسنجر پیام‌رسان امنی است و ظاهراً اطلاعات مبادله شده بین کاربران در هیچ دیتا سنتری ذخیره نمی‌شود، توصیه می‌شود تا از ویژگی‌های این نرم‌افزار بهره برده و تا حد امکان اکانت خود را حذف نکنید.

مطالب مرتبط