ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش تصویری نصب تلگرام در کامپیوتر – ویندوز Telegram Pc

آموزش تصویری نصب تلگرام در کامپیوتر

نرم افزار تلگرام در کامپیوتر موضوعی است که برای بسیاری از افرادی که از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، حائز اهمیت است، چرا که این کاربران در کنار تلگرام از بسیاری نرم افزارهای دیگر در کامپیوتر خود استفاده می‌کنند.

از آن‌جا که نسخه‌ای که تلگرام برای کامپیوتر طراحی نموده، یعنی همان نسخه‌ی دسکتاپ نرم افزار تلگرام، تمامی امکانات نسخه‌ی اندروید آن را داراست به همین سبب در صورتی‌که نرم افزار تلگرام روی کامپیوتر نصب باشد، فرد به‌راحتی به اطلاعات تبادل شده بین مخاطبان خود دسترسی دارد و دیگر نیاز به مراجعه‌ی مکرر به تلفن همراه را نخواهد داشت. مسلماً این مزیت می‌تواند به افرادی که در حرفه‌ی آنان نرم افزار تلگرام جایگاه پرکاربردی دارد، کمک بسیار نموده و در صرفه‌جویی در وقت آنان تأثیر زیادی داشته باشد.

در این نوشته قصد ما بر آن است که به صورت تصویری و گام و به گام چگونگی نصب نرم افزار تلگرام روی کامپیوتر را آموزش دهیم. دقت داشته باشید منظور ما از کامپیوتر رایانه‌هایی است که سیستم عامل ویندوز دارند.

 

آموزش نصب نرم افزار تلگرام روی کامپیوتر

مرحله‌ی اول

در ابتدا نسخه‌ی کامپیوتر نرم افزار تلگرام را از سایت تلگرام دانلود نمایید:

. در صورتی‌که قادر به دریافت نسخه‌ی کامپیوتر تلگرام با استفاده از لینک اصلی آن نبودید، لینک مخصوص کامپیوتر تلگرام را دانلود نمایید:

مرحله‌ی دوم

پس از دانلود نرم افزار تلگرام برای کامپیوتر، آن را از حالت زیپ خارج نمایید.

برای خارج نمودن نرم افزار دانلود شده، روی فایل دانلود شده راست کلیک کنید و گزینه‌ی Extract files … را انتخاب نمایید.

سپس در قسمت راست صفحه‌ی باز شده، محلی که قصد دارید نرم افزار در آن‌جا از حالت زیپ خارج شده و قابل نصب شود، را انتخاب نموده و گزینه‌ی تأیید (OK) را انتخاب کنید.

مرحله‌ی سوم

برای نصب نرم افزار تلگرام در کامپیوتر روی فایلی که آن را از حالت زیپ خارج نموده‌اید کلیک کنید. پس از کلیک روی این فایل پنجره‌ای به صورت زیر باز خواهد شد که کافی است تنها گزینه‌ی OK  را انتخاب کنید.

این پنجره مخصوص انتخاب زبان مورد نظر در طول فرایند نصب نرم افزار است، اما در میان زبان‌های موجود در فهرست آن زبان فارسی وجود ندارد. این نکته شاید آن‌چنان هم بی اهمیت نباشد، چرا که شمار بسیاری از کاربران تلگرام ایرانیان هستند، اما تلگرام همچنان از قرار دادن زبان فارسی در فهرست زبان‌های خود امتناع نموده است.

مرحله‌ی چهارم

پس از انتخاب زبان مورد نظر برای نصب تلگرام روی کامپیوتر پنجره‌ای همانند پنجره‌ی زیر نشان داده خواهد شد، که در این مرحله نیز تنها با انتخاب گزینه‌ی Next می‌توانید فرایند نصب نرم افزار تلگرام روی کامپیوتر را ادامه دهید.

متن این پنجره شامل ورژن نرم افزار تلگرامی است که شما در حال نصب آن روی کامپیوتر خود هستید. در این پنجره علاوه بر این توصیه شده است که پیش از ادامه‌ی فرایند نصب برنامه، دیگر نرم افزارهای در حال اجرا در کامپیوتر خود را ببندید.

مرحله‌ی پنجم

در این مرحله پنجره‌ای که باز می‌شود از شما می‌خواهد تا مکان نصب نرم افزار تلگرام در کامپیوتر را مشخص نمایید. توصیه می‌شود که مکان نصب نرم افزار را تغییر ندهید، اما در صورت نیاز به تغییر مکان نصب نرم افزار تلگرام با انتخاب گزینه‌ی Browse … می‌توانید مسیر نصب برنامه را تغییر دهید. پس از انتخاب مسیر نصب برنامه باید گزینه‌ی Next را انتخاب نمایید.

نکته‌ای که توجه به آن ممکن است اهمیت پیدا کند، این است که در پایین همین پنجره میزان فضای لازم برای مکانی که قصد دارید نرم افزار تلگرام را در آن نصب کنید، ذکر شده و در صورت بروز مشکل در نصب ممکن است یکی از گزینه‌ها عدم وجود فضای کافی برای نصب برنامه باشد.

مرحله‌ی ششم

پنجره‌ی باز شده در این مرحله را بدون تغییر قرار داده و تنها روی گزینه‌ی Next کلیک نمایید.

مرحله‌ی هفتم

پنجره‌ای که در این مرحله باز می‌شود از شما می‌پرسد که تمایل به ایجاد icon برای نرم افزار روی دسکتاپ دارید یا خیر. در صورت تیک داشتن مربع پس از نصب نرم افزار بر روی دسکتاپ یک icon برای نرم افزار تلگرام در کامپیوتر ایجاد می‌شود و در صورت برداشتن تیک آن این مورد در دستکتاپ افزوده نخواهد شد.

پس از انتخاب مسیر مورد نظر برای icon گزینه‌ی Next را انتخاب کنید.

مرحله‌ی هشتم

در این مرحله پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد تا برای تأیید و پایان دادن به نصب برنامه‌ گزینه‌ی Install را انتخاب نمایید و در صورت نیاز به مرور بر نصب برنامه و انجام تغییرات با انتخاب گزینه‌ی Back به مراحل قبلی بازگردید. در صورتی‌که تمامی مراحل نصب برنامه را همان‌گونه که در این نوشته آمد انجام داده‌اید، نیازی به بازگشت به مراحل قبل نیست و تنها باید گزینه‌ی Install را انتخاب نمایید.

مرحله‌ی نهم

در این مرحله شما نباید کاری انجام دهید. بسته به سرعت کامپیوتر شما روند نصب برنامه خود به خود تکمیل خواهد شد و این روند با پر شدن مسیر سبز رنگ به شما نشان داده می‌شود.

مرحله‌ی دهم

پس از پایان نصب برنامه پنجره‌ای برای شما باز می‌شود تا با انتخاب گزینه‌ی Finish به فرایند نصب تلگرام روی کامپیوتر پایان دهید.

در این مرحله فرایند نصب نرم افزار تلگرام در کامپیوتر به پایان می‌رسد. پس از این مراحل لازم است تا نرم افزار نصب شده را، همانند نرم افزاری که روی تلفن همراه نصب می‌کنید، فعال سازید. برای این کار تنها نیاز به یک سیم‌کارت و یک تلفن همراه، هر نوع تلفن همراهی که باشد، دارید. وجود سیم‌کارت و تلفن همراه بدین سبب ضروری است تا شما بتوانید کد فعال‌سازی که از سوی تلگرام برای شما ارسال می‌شود، را در تلگرام نصب شده روی کامپیوتر وارد نمایید.

فعال‌سازی تلگرام نصب شده بر روی کامپیوتر

مرحله‌ی اول

ابتدا روی icon تلگرام کلیک نموده و گزینه‌ی START MESSAGING را انتخاب نمایید.

مرحله‌ی دوم

در مرحله‌ی بعد باید در فیلد اول کشور خود را انتخاب نموده و در فیلد دوم شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. دقت داشته باشید که شماره تلفن همراه را بدون صفر اول آن وارد نمایید. پس از پر کردن این دو فیلد گزینه‌ی Next را انتخاب کنید.

مرحله‌ی سوم

در این مرحله کدی از سوی نرم افزار تلگرام برای تلفن همراهی که در مرحله‌ی قبل شماره‌ی آن را وارد نمودید ارسال می‌شود. شما بایستی این کد را در مکان مشخص شده برای این مرحله وارد نموده و گزینه‌ی Next را انتخاب نمایید.

مرحله‌ی چهارم

در این مرحله نرم افزار تلگرام از شما می‌خواهد تا یک تصویر، و یک نام برای خود در نظر بگیرید. پس از انتخاب این موارد گزینه‌ی SIGN UP را انتخاب کنید تا مراحل فعال‌سازی تلگرام کامپیوتر نیز به پایان برسد.

پس از انتخاب گزینه‌ی SIGN UP در مرحله‌ی قبل نرم افزار تلگرام دقیقاً مشابه نرم افزار تلگرام در تلفن همراه برای شما اجرا خواهد شد. در قسمت چپ شاهد مخاطبان خود خواهید بود و در قسمت راست مکالمات و فایل‌های ارسال شده به آنان را مشاهده خواهید کرد.

کلید واژه‌ی کانونی: نرم افزار تلگرام در کامپیوتر

مطالب مرتبط