راهنمای خرید

آموزش برنامه File آیفون

blank

آموزش برنامه File آیفون به صورت تصویری و کامل در این مقاله صورت می گیرد.

برنامه ی Files که با آیکون blank و بر روی صفحه ی هوم گوشی ها و تبلت های اپل قرار گرفته است، برنامه ای است برای مدیریت تمامی فایل هایی که بر روی گوشی قرار گرفته اند. کاربران اپل می توانند با استفاده از این برنامه، تمامی اسناد، سخنرانی ها، فایل های اکسل، تصاویر و دیگر فایل ها را به اشتراک گذاشته و یا با قرار دادن آنها بر روی سرویس آی کلود به تمامی آنها درهر مکان و زمان خاص دسترسی داشته باشند.

آموزش برنامه File آیفون

یکی دیگر از قابلیت های برنامه ی Files این است که می توان از طریق دیگر سرویس های ذخیره ابری چون DropBox , Box فایل های قرار گرفته روی این برنامه را جست و جو کرد و از طریق هر دستگاه دلخواهی که با اکانت معتبر به آن لاگین شده باشد، به آنها دسترسی داشت.

  • مشاهده فایل ها و پوشه های اخیراً استفاده شده

برای این منظور می بایست بر روی گزینه ی Recents که در بخش پایینی صفحه مشاهده می کنید، ضربه بزنید.

blank استفاده از تاچ سه بعدی برای مشاهده فایل ها و پوشه های اخیراً استفاده شده

برای مشاهده ی فایلهایی که اخیراً بر روی گوشی از آنها استفاده شده است، می بایست بر روی صفحه اصلی گوشی، آیکون برنامه ی Files را که به شکل blank است، بفشارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون” ضربه بزنید.

  • مرور فایل ها و پوشه های آیفون

برای دیدن تمامی پوشه ها و فایلهایی که بر روی گوشی خود دارید، می بایست خیلی ساده بر روی گزینه ی Browse که در بخش پایینی صفحه قرار گرفته است، ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های موجود برای عناوین Locations, Favorites و یا Tags را ضربه بزنید. برای باز کردن هر پوشه، می بایست بر روی آن تپ کرد در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد مارک کردن پوشه ها و فایل ها، اضافه کردن برچسب و لیبل به فولدرها و سازماندهی فایل ها و پوشه ها ارائه خواهد شد.

  • باز کردن فایل ها و فولدرهای آیفون

برای این منظور می بایست ب روی فولدر مورد نظر تپ کنید. چنانچه برنامه ی مولّد فایل را نصب نکرده باشید، پیش نمایشی از فایل بر روی Quick Look باز می شود.

  • تغییر نحوه ی نمایش فولدرها بر روی آیفون ( نمایش لیستی و یا نمایش آیکونی)

حین مشاهده ی مکان و یا پوشه ای باز، صفحه را از مرکز آن گرفته و به سمت پایین بکشانید و در ادامه بر روی دکمه  the List View button  ضربه بزنید.

  • تغییر نحوه مرتب سازی فایل ها و پوشه ها

حین مشاهده ی مکان و یا پوشه ای باز، صفحه را از مرکز آن گرفته و به سمت پایین بکشانید و در ادامه بر روی گزینه ی “Sorted by” ضربهزده و پس از آن یکی از گزینه های موجود Name، Date، Size و یا Tags را انتخاب کنید.

  • با انتخاب گزینه ی “Size” فایل ها و پوشه ها بر اساس حجمی که از حافظه ی گوشی اشغال کرده اند، مرتب خواهند شد.
  • با انتخاب گزینه ی “Date” فایل ها و پوشه ها بر اساس زمانی که ایجاد شده اند، مرتب خواهند شد.
  • با انتخاب گزینه ی “Name” فایل ها و پوشه ها بر اساس ترتبیب حروف الفبایی که نام آنها را ساخته است، مرتب خواهند شد.
  • با انتخاب گزینه ی “Tags ” فایل ها و پوشه ها بر اساس برچسب هایی که بر روی آنها خورده است، مرتب خواهند شد.
  • جست و جوی فایل و یا پوشه ای خاص 

برای این منظور کافی است که نام فایل و یا پوشه ی مورد نظر را در فیلد جستجو وارد کنید. در ادامه می توانید یکی از 3 کار زیر را در ارتباط با جست و جوی خود انجام دهید.

  • مخفی کردن صفحه کلید و مشاهده ی نتایج بیشتر بر روی صفحه ی نتایج جست و جو: برای این منظور می بایست بر روی گزینه ی Search تپ کنید.
  • شروع جستجوی جدید: زمانی که نشانگر کیبورد بر روی فیلد جست و جو است، بر روی آیکون the Clear Text button ضربه بزنید.
  • باز کردن نتیجه ی جست و جوی دلخواه:  بر روی نتیجه ی دلخواه خود ضربه بزنید تا بتوانید جزئیات بیشتری را از آن مشاهده کنید.
  • استفاده از سرویس ذخیره سازی ابری در کار با فایل های آیفون

برای آن که بتوانید فایل های خود را بر روی سرویس های ابری ذخیره کنید و هر زمانی که دوست داشتید و بر روی هر دیوایس دلخواه به آنها دسترسی داشته باشید، می بایست ابتدا برنامه ی مورد نظر را از App Store دانلود کرده و در ادامه برنامه را باز کنید و دستورالعمل هایی را که بر روی صفحه نصب برنامه است، دنبال کنید. حالا سعی کنید با باز کردن برنامه ی Files و تپ کردن بر روی گزینه ی More Locations که در ذیل گزینه ی Location و در کنار گزینه ی Browse  و زیر صفحه ی برنامه ی Files  قرار گرفته است، سرویس ابری مورد نظر را فعال کنید.

آموزش برنامه File آیفون

گزینه-های-موجود-برای گزینه ی  Locations در پنجره-ی-Browse

  • تنظیم مجدد صفحه مرور (پنجره ی Browse)

برای آن که بتوانید پنجره ی Browse فایل های آیفون را به میل و دلخواه خود تغییر دهید، بر روی گزینه ی Browse که در بخش پایینی صفحه دیده می شود، ضربه زده و در ادامه بر روی بخش بالایی صفحه و بر روی گزینه ی Edit ضربه بزنید. در بخش ویرایش تنظیمات مرتبط با پنجره ی Browse می توانید اقدامات زیر را به انجام برسانید:

  • پنهان کردن یک مکان(لوکیشن قرار گرفتن فایلی خاص): برای این منظور می بایست آن لوکیشن خاص را خاموش کنید.
  • حذف یک مورد از لیست موارد مورد علاقه تان: بر روی دکمه the Remove button که در کنار آیتم دیده می شود، ضربه بزنید.
  • حذف کردن یکی از برچسب ها از روی فایلی خاص و یا از روی تعداد زیادی از فایل ها: بر روی دکمهthe Remove button که کنار هر یک از تگ ها دیده می شود، ضربه بزنید.
  • تعییر چینش آیتم ها و فایل ها: برای این منظور می بایست دکمه the Reorder button را که در کنار هر آیتمی دیده می شود، لمس کرده و در ادامه آن را به موقعیت جدید و دلخواهتان بکشید.

سازماندهی فایل ها و پوشه ها بر روی آیفون

برای حفظ نظم و ترتیب در نگه داری فایل ها و فولدرها بر روی گوشی می توانید از برنامه ی Files  استفاده کنید و با ایجاد پوشه و انتقال فایل ها میان آنها از به گوشی خود نظم دهید.

سازماندهی-فایل-ها-و-پوشه-ها-بر-روی-آیفون-و-آیپد

سازماندهی-فایل-ها-و-پوشه-ها-بر-روی-آیفون-و-آیپد

در تصویر بالا می توانید مکان قرار گرفتن برنامه ی iCloud Drive بر روی گوشی را به همراه پوشه های کتابخانه ی این برنامه و برای Keynote، Numbers و صفحات ببینید. همانطور که در این تصویر می بینید، دکمه ایجاد پوشه ی جدید در بخش بالایی و سمت چپ تصویر قرار دارد.

  • ایجاد پوشه ی جدید

برای ایجاد هر پوشه ی جدید (فولدر جدید) می بایست یکی از پوشه های موجود در برنامه ی Files را باز کردده و در ادامه صفحه را از مرکز آن گرفته و به سمت پایین بکشانید. در انتها نیز با تپ کردن بر روی دکمه the New Folder button، فولدری جدید را در محل فولدر کنونی ایجاد کنید. ( چنانچه نمی توانید دکمه the New Folder button را در صفحه ی برنامه ببینید، به این معنی است که نمیتوانید پوشه ی جدیدی را در مکان موردنظر ایجاد کنید.)

  • کپی کردن(Copy)، ایجاد نسخه ی همانند ( duplicate)، تغییر نام ( rename)، انتقال( move) یا حذف فایل و یا پوشه

فایل یا پوشه مورد نظر را لمس کرده و پس از چند ثانیه که انگشت خود را بر روی آن نگهداشتید، یکی از گزینه های بالا را انتخاب کنید. برای کپی کردن، انتقال و یا حذف چند فایل یا پوشه، ابتدا بر روی گزینه ی Select تپ کرده و در ادامه با انتخاب تمامی فایل های مورد نظر خود، بر روی یکی از گزینه هایی که در بخش پایینی صفحه می بینید ضربه بزنید. ممکن است بسته به گزینه ی انتخاب شده، انجام برخی کارها ممکن نباشد برای مثال، شما نمی توانید یک کتابخانه (Library) (پوشه ای که برچسب نام برنامه را دارد) را حذف کنید.

  • انتقال فایل یا پوشه با کشیدن و رها کردن 

آیتم مورد نظر را برای جا به جایی لمس کرده و تا زمانی که آیتم از جایش بلند شود، انگشت خود را روی آن نگه دارید سپس فایل و یا فولدر را با کشیدن و رها کردن آن، به پوشه و یا یا مکانی دیگر منتقل کنید. زمان کشیدن فایل و یا فولدر می بینید که آیکون the Insert icon بر روی مکان های موجود برای انتقال فایل به آنجا، ظاهر شده و به این صورت می توانید فایل و فولدر را در هر مکان دلخواه رها کنید. برای جابجا کردن چند فایل و یا فولدر، یکی از آنها را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگهدارید، حال می بایست  آن را کمی کشیده و باز دوباره آن را نگه دارید، در همین اثنی می توان بر روی موارد اضافه تری که می خواهید انجام شود، ضربه بزنید.ضربه زدن بر روی موارد اضافه تر می باید با انگشتی به جز انگشت نگهدارنده ی فایل و فولدر صورت بگیرد. برای باز کردن پوشه و یا محل قرار گرفتن فولدر، می بایست درست زمانی که در حال لمس کردن فولدر و یا فایل هستید، انگشت خود را بر روی یکی از گزینه ها نگه داشته و با انگشت دیگری بر روی پوشه و یا مکان مورد نظر تپ کنید.

blankتوجه: خوب است بدانید که انتقال کتابخانه ی برنامه ها ممکن نیست. کتابخانه ی هر برنامه پوشه ای است که برچسبِ نام آن برنامه را دارد.

  • اشتراک گذاری فایل ها و فولدرها از طریق برنامه ی Files

فایل مورد نظر را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگهدارید. حال بر روی گزینه ی Share تپ کنید تا بتوانید فایل یا فولدر را ارسال کنید و یا یک کپی از را با iCloud Drive  به اشتراک گذارید تا به این ترتیب دیگران را قادر به مشاهده یا ویرایش آن کنید.

  • برچسب زدن به فایل ها و یا پوشه ها در برنامه ی Files

برای لیبل زدن به هر فایل و یا فولدر می بایست ابتدا آن فایل یا پوشه را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگهداشته و در ادامه بر روی گزینه ی Tags ضربه بزنید. حال می توانید بر روی فایل یک یا چند برچسب بزنید. برای حذف یک برچسب، دوباره بر روی آن برچسب ضربه بزنید. هنگامی که کار برچسب زنی به فولدر ها و فایل ها به پایان رسید، بر روی گزینه ی Done ضربه بزنید. پس از برچسب زدن به فایل ها و فولدر ها می توان خیلی سریع و راحت و از طریق پنجره ی  Browse تمامی فایل های برچسب دار و خود برچسب ها را لیست کرد.

  • علامت گذاری فایل ها و فولدرها به عنوان فولدرهای مورد علاقه برنامه ی Files

برای این منظور فولدر مورد نظر را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگهدارید. حال بر روی منوی ظاهر شده گزینه Favorite را ضربه بزنید. . پس از محبوب کردن فایل ها و فولدر ها می توان خیلی سریع و راحت و از طریق پنجره ی  Browse تمامی فایل ها با برچسب Favorite را لیست و مشاهده کرد.

مطالب مرتبط