اخبار فناوری

ویژگی جدید iOS 13 می تواند پول شما را نجات دهد

ویژگی جدید iOS 13 می تواند پول شما را نجات دهد

ویژگی جدید iOS 13 می تواند پول شما را نجات دهد

گاهی یک برنامه را از روی دستگاه iOS خود حذف می کنید، اما دقت نمی کنید که همچنان ملزم به پرداخت هزینه ماهانه استفاده از آن هستید. اینجاست که به نظر می رسد اپل مشکل شما را درک کرده است. در iOS 13، اگر برنامه ای را حذف کنید، چنانچه اشتراک فعالی برای آن برنامه داشته باشید، یک پیغام یادآوری را مشاهده خواهید کرد.

جالب است بدانید که یک توئیت از فدریکو ویتیسی، مشترک میزبانی پادکست AppStoriesNet، یک اسکرین شات از iPad در حال اجرا را نشان می دهد که در واقع پیش نمایشی از نسخه بتای iOS 13 است. در این اسکرین شات، می توان پیغام یادآوری را بر روی صفحه نمایش مشاهده کرد که از شما می پرسد: “آیا می خواهید اشتراک خود را در رابطه با این برنامه حفظ کنید؟”

ویژگی جدید iOS 13 می تواند پول شما را نجات دهد

دلیل مفید بودن این ویژگی این است که شما ممکن است یک برنامه را حذف کنید و فراموش کنید که هزینه اشتراک ماهانه را برای استفاده از آن پرداخت می کنید. اگر اشتراک را لغو نکنید، به طور ماهانه برای خدماتی که دیگر نمی خواهید، ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود. لازم به ذکر است که برای اطمینان خاطر شما از اینکه دیگر برای ماه بعدی هزینه ای را شارژ نمی کنید، در تاریخ بعدی، یعنی زمانی که کارت اعتباری شما به صورت خودکار بخواهد برای تمدید اشتراک استفاده شود، یک پیغام نمایش داده خواهد شد. البته شما می توانید اشتراک خود را قبل از رسیدن به تاریخ تمدید اشتراک لغو کنید. پیغام یادآوری کننده، همچنین متذکر می شود که اگر برنامه را حذف کنید اما اشتراک را حفظ کنید، خدمات هنوز هم روی سایر دستگاه ها قابل استفاده خواهد بود.

بنابراین بعنوان مثال فرض کنید که شما با Hulu مشترک می شوید و ماهیانه 5.99 دلار بابت این اشتراک می پردازید. سپس از طریق دستگاه iOS خود تصمیم می گیرید که برنامه را حذف کنید، اما فراموش می کنید که این پرداخت ماهانه به صورت خودکار انجام می شود. اگر اپل این ویژگی جدید را به شما ارائه دهد، قبل از این که دکمه حذف برنامه را فشار دهید، یک پاپ آپ یادآوری خواهید دید که به شما هشدار می دهد اگر واقعا دیگر تمایلی به استفاده از خدمات برنامه مذکور ندارید، لازم است که اشتراک خود را لغو نمایید. این یادآوری کننده، همچنین شامل یک لینک است که به شما امکان اشتراک با iOS را می دهد.

ویژگی جدید iOS 13 می تواند پول شما را نجات دهد

در iOS 13 از شما مي پرسد مي خواهيد پرداخت درون برنامه اي ادامه داشته باشد

می توان پیش بینی کرد که اپل در اواخر سال جاری این قابلیت را در سیستم عامل iOS 13 ارائه دهد و به احتمال زیاد، این امکان در iOS و iPadOS در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط