اخبار فناوری

گوگل با شات های زاویه گسترده Pixel، تصاویری بی نقص خلق می کند

گوگل با شات های زاویه گسترده Pixel، تصاویری بی نقص از چهره خلق می کند

گوگل با شات های زاویه گسترده Pixel، تصاویری بی نقص از چهره خلق می کند

در عین حال که LG از لنزهای زاویه گسترده بر روی گوشی های پرچمدار خود استفاده می کند، باید گفت که در حال حاضر یک نام تجاری محبوب وجود دارد که بی دلیل به شهرت نرسیده و شهرت آن صرفا به خاطر شات های سلفی نیست، بلکه کیت های دوربین سمت عقب گوشی این برند نیز از قابلیت های بی نظیری برخوردار است.

لنز های دوربین گوشی ها برای عکس های گروهی یا طبیعت عالی هستند، اما مشکل این جاست که شات های زاویه گسترده، منحنی های فضاهای لنز را نیز شامل می شوند و اعوجاج های قابل توجهی را به خصوص در قسمت لبه ها نشان می دهند.

بنابراین، اگر چهره شما در پیرامون یک گروه شات قرار گرفته باشد، تصویر گرفته شده ممکن است بسیار شبیه به نقاشی پیکاسو شود. اما قابل ذکر است که گوگل همانطور که در مورد گوشی های Pixel اشاره کرده، از الگوریتم های یادگیری کامپیوتری برای اصلاح این معضل استفاده می کند. گوگل در مورد دوربین Pixel 3 چنین می گوید:

اگر شما مشکل قرار گرفتن متناسب در شات را دارید و یا می خواهید مناظری زیبا و همچنین چهره ای زیبا از خود داشته باشید، لنزهای زاویه گسترده جدید ما را امتحان کنید. لنزهای دوربین Pixel 3، به شما امکان می دهند تا سلفی های بیشتر و بهتری بگیرید. شما می توانید 184 درصد بیشتر در شات قرار بگیرید. باید بگوییم رکورد شخصی ما، 11 فرد در تصویر است.

مشخصات و ویژگی های جدید به کار رفته در pixel 4  و pixel 4 XL

بطور کلی لنزهای زاویه گسترده، اشخاص بسیاری را در یک شات جای می دهند اما در عین حال، تصاویر صورت هایی که در قسمت لبه قرار دارند را می کشند و کج می کنند. اما دوربین Pixel، از AI برای اصلاح این مشکل استفاده می کند. بنابراین هر چهره ای، طبیعی به نظر خواهد رسید و شما می توانید از زمینه کامل سلفی دوربین استفاده کنید.

گوگل چگونه این کار را انجام داد؟ خوب، به نظر می رسد که آنها مدتی در حال تحقیق روی این موضوع بوده اند و در حال حاضر ما اولین مقاله را در این زمینه با عنوان “اعوجاج پرتره های زاویه گسترده آزاد روی دوربین گوشی ها” در اختیار داریم که با همکاری محققان گوگل و MIT تهیه شده و در مورد نحوه انجام کار توضیحاتی ارائه می دهد.

نقل قولی که در بالا مشاهده می کنید فقط یک بخش کوچکی از توضیحات قابلیت های دوربین Pixel گوگل است که قبلا در بخش سلفی به آن اشاره شد. اما باید گفت که تحقیق بسیار دقیقی در پس الگوریتم های آن وجود دارد.

این اطلاعات همراه با جزئیات بیشتر، می تواند نشان دهد که گوگل چطور با یک دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی های Pixel عمل کرده و چه کیت های چند لنزی دیگری مورد نیاز است. واقعیت این است که برای ما مشکل است صبر کنیم تا ببینیم که Pixel 4 چه ظرفیت ها و قابلیت هایی را شامل می شود.

مطالب مرتبط