اخبار فناوری

نسخه بتای watchOS 6 وابستگی Apple Watch به iPhone را از بین می برد

نسخه بتای watchOS 6 وابستگی Apple Watch به iPhone را از بین می رود

به لطف نسخه بتای watchOS 6 وابستگی Apple Watch به iPhone از بین می رود

جرمی هورویتز از وب سایت امریکایی VentureBeat، زمانی که نسخه بتا 2 توسعه دهنده watchOS 6 را روی Apple watch خود نصب می کرد، متوجه نکته جالبی شد. با وجود آخرین watchOS ،Apple watch قادر بود که مستقیما آپدیت های OTA را بدون نیاز به وجود یک iPhone اپل، بارگذاری نماید.

از زمانی که این ساعت در سال 2015 منتشر شده است، این امر یکی از عواملی است که منجر به بریدن بند ناف Apple Watch از iPhone می شود. اگر شما نسخه بتای آخرین توسعه دهنده watchOS را اجرا کنید، می توانید ببینید که چطور ساعت می تواند آپدیت های OTA را از طریق منوی تنظیمات در مسیر Settings > General > Software Update اجرا کند.

این قطع وابستگی Apple Watch به آيفون، اولين بار با انتشار سری سوم Apple Watch(GPS + Cellular) تحقق پیدا کرد که به کاربران اجازه می داد تماس داشته باشند، تماس ها را دریافت کنند، به پیغام ها پاسخ دهند و اعلان ها را روی دستگاه، حتی اگر iPhone خود را در خانه جا می گذاشتند دریافت کنند. قبل از آخرین به روز رسانی نسخه بتا، کاربران Apple Watch مجبور می شدند برای  کامل شدن فرآیند به روز رسانی، برنامه Watch را از روی iPhone خود باز کنند.

چگونه تمام مدال هاي فعاليت Apple watch را دريافت كنيم

بنابراین، به نظر می رسد که این تغییرات صورت گرفته خبر خوبی باشد برای کسانی که به دنبال استقلال ساعت اپل بوده اند. البته فراموش نکنید که در حال حاضر، اگر شما یک نرم افزار آپدیت را مستقیما از روی منوی تنظیمات ساعت هوشمند خود نصب کنید، بازهم مجبور هستید که قبل از شروع آپدیت، شرایط و ضوابط WatchOS را از روی iPhone خود بخوانید و پذیرش کنید. به نظر می رسد که کمی تناقض راجع به این قابلیت طراحی شده برای کاربران Apple Watch وجود دارد. بنابراین منتظر هستیم که تکلیف این قضیه، قبل از انتشار نسخه نهایی watchOS 6 مشخص شود.

در WatchOS 6، کاربران می توانند Apple Watch خود را از منوی تنظیمات دستگاه به روز رسانی کنند.

برای به روز رسانی مستقیم از Apple Watch، ساعت باید به Wi-Fi متصل شود و در شارژرش قرار گیرد. هنگامی که باتری تا سطح 50 درصد شارژ شود، به روز رسانی آغاز خواهد شد.

نسخه بتای watchOS 6 وابستگی Apple Watch به iPhone را از بین می رود

نسخه بتای watchOS 6 وابستگی Apple Watch به iPhone را از بین می رود

به گفته اپل، ساخت بعدی watchOS همراه با طراحی هایی جدید خواهد بود. در واقع، این شرکت ادعا می کند پس از ارائه اولین Apple Watch در سال های نخست، حالا با چهره هایی جدید از این نوع ساعت ها مواجه خواهیم شد. البته خبر اصلی این است که یک App Store نیز، میزبانی برنامه های مستقل دستگاه را بعهده خواهد داشت. در ضمن باید گفت که اپل، برخی برنامه های جدید را برای محصولات پوشیدنی اضافه می کند. این برنامه ها شامل کتابخانه صوتی Audiobooks، ضبط صدا با Voice Memos و ماشین حساب هستند.

قابليت هاي آپديت جديد

قابلیت جدید Trend نیز به کاربران Apple Watch اجازه می دهد که دید بلند مدت تری از فعالیت هایشان طی 90 روز تا یک سال کامل داشته باشند. اگر Trend افزایش سلامت در فعالیت را نشان دهد، برای کاربر مفید خواهد بود؛ اگر Trend ، ضعف صاحب Apple Watch را نشان دهد، ساعت نکاتی را در مورد چگونگی بازگشت به وضعیت سلامت نشان خواهد داد.

همچنین اگر شنوایی اشخاص به دلیل برخی صداهای ناهنجار محیط در معرض خطر یا آسیب باشد، این آپدیت به شخص هشدار خواهد داد. این کار از طریق میکروفن روی Apple Watch که مرتب صداهای اطراف را می سنجد صورت می گیرد. اگر صدایی بیش از 80 دسی بل داشته باشد، Apple Watch یک هشدار را نشان خواهد داد.

به روز رسانی watchOS 6  همچنین شامل تنظیماتی است که به ساعت شما امکان زنگ زدن در زمانی که موتور تپتیک یک ویبره در همان زمان ایجاد کند، را می دهد.

و در نهایت، با آخرین سیستم عامل ساعت هوشمند اپل، زنان قادر خواهند بود یک چکاپ ماهیانه برای تست بارداری داشته باشند. این قابلیت، واقعا خبر خوبی برای اپل است.  به دنیا آمدن کودکان بیشتر در خانه هایی که از محصولات اپل استفاده می شود، نوید وجود مشتریان بیشتری را برای آینده اپل خواهد داشت. بنابراین اپل به دستاوردی بیش از قطع کردن بند ناف Apple Watch از iPhone دست پیدا می کند.

مطالب مرتبط