ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی ریپورت یا بلاک گروه در تلگرام

ریپورت بلاک و فیلتر کردن گروه یا کانال

نحوه ی ریپورت یا بلاک گروه در تلگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله شرح داده می شود. با ما همراه باشید.

گاهی مواقع می خواهیم گروهی را در تلگرام ریپورت کنیم و خواهان مسدود کردن آن گروه هستیم. بلاک کردن کانال یا گروه کار مشکلی است ولی با سعی و تلاش قابل اجراست. گروه در صورتی مسدود می شود که تعداد ریپورت ها برای کانال مدنظر به حد لازم برسد.

با اینکه فضای مجازی مفید است و نیازهای روزمره مثل، اطلاعات عمومی، اخبارها، گروه های گفتگوی دوستانه و کانال های کاری و … ما را برطرف می کند، در برخی مواقع نیز بسیار خطرناک و غیر اخلاقی می شود.

تلگرام با این همه کاربر، متاسفانه در کشور ما گرفتار مسائل غیر اخلاقی و بدی گردیده است تا جایی که بجای استفاده ی مفید و درست از این برنامه ی خوب با پخش محتوای غیراخلاقی و مستهجن بین جوانان باعث شده که تلگرام اعلام کند، ایران رکورد ساخت استیکرهای زشت و مستهجن را دارد و این برای کشوری اسلامی و با این قدمت تاریخی بسیار بد و باور ناپذیر است که ما در بین کشورهای دیگر این طور خود را نشان دهیم.

شرکت تلگرام با محتواهای این چنینی برخورد می کند و کانال ها و اکانتی که دارای محتوای مستهجن و غیر اخلاقی باشد را بلاک می کند. ولی به دلیل تعداد زیاد این کانال ها، امکان مسدود کردن همه ی آنها وجود ندارد. به همین خاطر در کانال و یا گروه گزینه ای به نام Report وجود دارد که با زدن بر روی آن به تلگرام اعلام می شود که این کانال محتوای خوبی ندارد و مخالف قوانین و مقررات می باشد و باید مسدود شود.

نحوه ی ریپورت یا بلاک گروه در تلگرام

برای فیلتر و بلاک کانال غیر اخلاقی اول وارد کانال شوید و بعد از لمس سه نقطه بالای تلگرام، بر روی گزینه ی Report بزنید.

نحوه ی ریپورت یا بلاک گروه در تلگرام

بعد از آن چند گزینه را مشاهده می کنید که بسته به محتوای کانال و گروه می توانید نسبت به محتوای آن گزارشی ثبت کنید.

blank

جهت دانستن چگونگی نحوه ی بلاک کردن در تلگرام اینجا کلیک کنید.

به ترتیب معنی گزینه های موجود را برای شما می گوییم: در صورتی که کانال دارای مطالب بی ارزش و بی خود می باشد گزینه ی Spam را انتخاب کنید. در مواردی که کانال به مسائل ترسناک و خشونت آمیز می پردازد گزینه ی Violence را انتخاب کنید. در حالتی که کانال شامل محتوای مستهجن و غیر اخلاقی است گزینه ی Pornography را بزنید. (متاسفانه بیشترین ثبت گزارشات مربوط به این گزینه می باشد.) و در صورتی که با کانالی با محتوای مجرمانه مثل دزدی، جعل اسناد یا اسامی، کلاه برداری و … روبرو شدید، گزینه ی other را انتخاب کنید.

برای بلاک کردن کانال تلگرام چه تعداد ریپورت لازم است؟

تعداد ریپورت ها برای مسدود شدن یک کانال مشخص نیست ولی حتما باید چندین نفر این گزارش را برای تلگرام ارسال کنند تا تلگرام موارد را چک و بررسی کند و در صورتی که کانال مربوطه، مقررات را نقض کرده باشد ، تلگرام نسب به مسدود شدن آن کانال اقدام کند. و این طور نیست که فقط با گزارش شما کانالی مسدود شود.

مطالب مرتبط

5 thoughts on “نحوه ی ریپورت یا بلاک گروه در تلگرام

  1. blank عزیز گفت:

    هیچ جا دقیقا نگفته اگه چه تعداد نفر بلاکت کنن ، اکانتت توسط تلگرام مسدود میشه !!!! (همه سایتها نوشتن “چند نفر ” خب دقیقا چند نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
    طبق تجربه من : فک میکنم اگه حدود 20 نفر بلاکت کنن بار اول اکانت به مدت یک هفته مسدود میشه – اما تا سه بار بعدش هر بار فقط یکماه مسدود میشه ، بیشتر از سه بار رو تجربه نداشتم
    این روشها هم هیچکدوم در عمل جواب نمیده تا مدتی که تلگرام بهت اعلام کرده تموم بشه – حتی ساعت رفع مسدودی رو هم اعلام میکنه.

  2. blank Aram گفت:

    من اشتباها یک پست یکی از کانال هایی که مشکلی نداره رو ریپورت کردم متاسفانه 😐 ایا برای اون کانال مشکلی پیش میاد؟

    1. blank دهقان گفت:

      وقتی شما یک پست یا کانالی را در شبکه‌های اجتماعی ریپورت می‌کنید، ممکن است مدیران این شبکه‌ها آن پست یا کانال را بررسی کنند تا ببینند آیا محتوایی مخالف قوانین وجود دارد یا خیر. اگر پست یا کانال مورد نظر هیچ مشکلی نداشته باشد، احتمالاً هیچ اقدامی انجام نخواهد شد. اما اگر گزارش‌ها زیاد باشند یا اگر محتوای مخالف با قوانین وجود داشته باشد، ممکن است اقداماتی انجام شود.

      در بعضی موارد، اگر یک گزارش توسط کاربر به طور اشتباهی ارسال شده باشد، می‌توانید با پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی تماس بگیرید و اطلاع دهید که گزارش به اشتباه ارسال شده است، و از آنها بخواهید که گزارش را لغو کنند.

  3. blank Aram گفت:

    ایا اسامی ریپورت کنندگان برای ادمین اون کانال ریپورت شده مشخص خواهد شد ؟

    1. blank دهقان گفت:

      اگر کسی یک کانال یا پست را در یک شبکه اجتماعی مانند تلگرام یا اینستاگرام گزارش کند، اطلاعات فرد گزارش دهنده معمولاً به صاحب کانال یا پست افشاء نمی‌شود. هدف از این مکانیزم محافظت از حریم شخصی کاربران است. با این حال، سیاست‌ها و رویه‌ها ممکن است بسته به شبکه اجتماعی یا کشور متفاوت باشد. برای اطمینان بهتر، توصیه می‌شود که سیاست‌ها و دستورالعمل‌های خصوصی گزارش‌دهی شبکه اجتماعی مورد نظر را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *