اخبار فناوری

معرفی آیفون 13 اپل و هر آنچه که باید در مورد آن بدانیم

معرفی گوشی موبایل آیفون 13 اپل

آیفون 13 اپل گوشی پرچمدار و پر فروش سال 2021 است. اپل با معرفی آیفون 13 و آیفون 13 مینی، نوآوری های چشمگیری در دوربین و تراشه قدرتمند با جهش چشمگیر در عمر باتری ارائه می دهد. iPhone 13 اپل دارای طراحی زیبا و بادوام، سیستم پیشرفته دوربین دوگانه جدید برای بهبود عکس ها و فیلم ها در نور کم، و معرفی حالت سینمایی است. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا به معرفی آیفون 13 اپل که در تاریخ 14 سپتامبر 2021 در رویداد اپل برگزار شد، بپردازیم.

اپل، iPhone 13 و iPhone 13 mini را معرفی کرد، نسل بعدی بهترین تلفن هوشمند جهان، با طراحی زیبا با لبه های صاف براق در پنج رنگ جدید و زیبا. هر دو مدل دارای نوآوری های عمده ای هستند، از جمله پیشرفته ترین سیستم دوربین دوگانه که تا کنون در گوشی های آیفون وجود داشته است، یک دوربین جدید عریض با پیکسل های بزرگتر و قابلیت لرزشگیر تصویر نوری با امکان تغییر سنسور (OIS) دارد که باعث می شود، کاربر بتواند در شرایط و فضاهای با نور کم، عکس ها و فیلم های جالبی بگیرد. با استفاده از این دوربین های جدید، مسیری تازه برای شخصی سازی سبک های عکاسی و حالت سینمایی باز شده است، که بعد جدیدی را در قصه گویی ویدئویی به ارمغان می آورد.

آیفون 13 و آیفون 13 مینی همچنین دارای عملکرد فوق العاده سریع و بهره وری قدرت با بهره مندی از تراشه A15 Bionic است، عمر باتری بیشتر شده و صفحه نمایش Super Retina XDR روشن تر است که محتوا را زنده می کند. پنل جلو این گوشی به لطف سپر سرامیکی، دوام فوق العاده ای دارد و آسوده باشید که به این راحتی نمی شکند. فضای ذخیره سازی در آیفون 13 دوبرابر نسل قبلی است و از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب پشتیبانی می کند. همچنین تجربه نسل پنجم 5G پیشرفته را ارائه می دهد.

رنگ های گوشی آیفون 13 اپل

رنگ های گوشی آیفون ۱۳

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان می گوید: «مشتریان ما هر روز به آیفون اعتماد می کنند، به همین دلیل ما آیفون 13 و آیفون 13 مینی را قدرتمندتر، کاربردی تر و سرگرم کننده تر کرده ایم. هر دو گوشی دارای طراحی زیبا، عملکرد پیشرو در صنعت و سیستم های دوربین پیشرفته با ویژگی های عکاسی محاسباتی چشمگیر، دوام باور نکردنی، مقاومت در برابر آب و افزایش عمر باتری هستند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند به آیفون خود، وابستگی و اطمینان بیشتری پیدا کنند. همه اینها، با iOS 15 یکپارچه شده و با حفظ حریم خصوصی، گوشی های iPhone 13 و iPhone 13 mini را به انتخابی بی رقیب تبدیل کرده است».

طراحی زیبا و بادوام با عمر باتری شگفت انگیز

گوشی های موبایل آیفون 13 و آیفون 13 مینی، از داخل و بیرون، از نو طراحی شده اند و در پنج رنگ فوق العاده زیبا با طراحی مستحکم با لبه تخت و یک قاب آلومینیومی زیبا عرضه می شوند. نمایشگرهای 6.1 اینچی و 5.4 اینچی از ویژگی های محافظ سرامیکی در پنل جلو برخوردارند که منحصر به آیفون است و از هر گلس گوشی هوشمند در بازار، سخت تر و محکم تر است. هر دو مدل دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب هستند و طوری طراحی شده اند که در برابر پاشش آب و قطرات باران، به خوبی محافظت شوند.

بازطراحی چیدمان دوربین عقب با لنزهایی که به صورت مورب تعبیه شده اند، سیستم دوربین دوگانه پیشرفته را توانمند تر از همیشه ساخته است. و یک سیستم دوربین TrueDepth بازطراحی شده کوچکتر که از فناوری های پیشرفته اپل، از جمله Face ID بهره می برد، ایمن ترین احراز هویت چهره در گوشی های هوشمند که تاکنون به بازار عرضه شده اند را ارائه می دهد.

طراحی و دوربین گوشی آیفون ۱۳ اپل

سیستم دوربین TrueDepth در گوشی آیفون ۱۳ اپل

سیستم دوربین TrueDepth مجددا مهندسی شده است تا فضای بیشتری را به نمایش بگذارد، در حالی که بازطراحی مجدد دوربین عقب با لنزهای مورب، سیستم پیشرفته دوربین دوگانه را قادر می سازد.

نمایشگرهای Super Retina XDR OLED بهبودیافته، نسبت کنتراست باورنکردنی با رنگ مشکی عمیق و واقعی با افزایش 28 درصدی در حداکثر روشنایی در فضای بیرون از ساختمان (800 نیت)، با حداکثر روشنایی بیشتر برای نمایش محتوای HDR مانند عکس ها و فیلم ها (1200 نیت) را ارائه می دهند، در حالی که از نظر مصرف انرژی، راندمان بالاتری دارند.

نمایشگر گوشی آیفون ۱۳ اپل

صفحه نمایش Super Retina XDR OLED

صفحه نمایش Super Retina XDR OLED 28 درصد روشن تر است در حالی که از نظر مصرف انرژی، راندمان بالاتری دارد.

ارتقاء عملکرد بی نظیر در عمر باتری در گوشی iPhone 13 و iPhone 13 mini به لطف تراشهA15 Bionic، اجزای کارآمدتر، باتری بزرگتر و بهینه سازی قدرت با توجه به یکپارچگی عمیق قطعات سخت افزاری و نرم افزار این گوشی، امکان پذیر شده است. آیفون 13 عمر باتری فوق العاده ای در تمام طول روز دارد، تا دو ساعت و نیم بیشتر از آیفون 12 در روز و آیفون 13 مینی تا یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون 12 مینی در روز کار می کند.

پیشرفته ترین سیستم دوربین دوگانه در iPhone 13

گوشی موبایل آیفون 13 و آیفون 13 مینی نشان دهنده یک جهش بزرگ در طراحی دوربین با پیشرفت در سخت افزار و عکاسی محاسباتی هستند که عکس ها و فیلم های خیره کننده ای را ارائه می دهند.

دوربین جدید عریض، با پیکسل 1.7 میکرومتر، دارای بزرگترین سنسور موجود در سیستم دوربین دوگانه آیفون است و قادر است 47 درصد نور بیشتری با نویز کمتر و با جزئیات واضح تر، جمع آوری کند. سیستم لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت، فناوری معرفی شده در گوشی iPhone 12 Pro Maxکه در هیچ تلفن هوشمند دیگری یافت نمی شود، اکنون در دوربین عریض آیفون 13، حتی در گوشی آیفون 13 مینی جمع و جورتر دیده می شود.

در این فناوری، کار تثبیت سازی، به جای لنز توسط سنسور انجام می شود، تا عکس ها از ثبات بیشتری برخوردار شوند، در حالی که دوربین فوق عریض طراحی شده ویژه، با سنسور جدید، تصاویر را با جزئیات بیشتر ثبت می کند و در فضاهای تاریک، عکس ها و فیلم های با نویز کمتری ضبط می کند.

گرفتن عکس با دوربین دو گانه آیفون ۱۳

گرفتن عکس با دوربین دو گانه آیفون ۱۳

پس از مطالعه گسترده در زمینه فیلمبرداری و استفاده قدرتمند از ویژگی فوکوس، حالت سینمایی در آبفون، فیلم هایی از آدم ها، حیوانات خانگی و اشیا را با جلوه ای عمق زیبا با تغییرات فوکوس خودکار، ضبط می کند، بنابراین، با دوربین گوشی آیفون 13، هر کسی می تواند تصاویری به سبک سینما ثبت کند، حتی اگر فیلمساز حرفه ای نباشد. برای اینکه ادیت خلاقانه ای روی عکس های خود داشته باشید، می توان حین و پس از ضبط تصویر، ویژگی فوکوس را تغییر داد و کاربران همچنین می توانند قابلیت بوکه را در برنامه Photos و iMovie برای iOS تنظیم کنند.

بنابرین، گوشی آیفون 13 تنها دستگاهی است که می تواند جلوه عمق میدان را در ویدئو حتی پس از ضبط، ویرایش کند. به لطف تراشه قدرتمند و پیشرفته A15 Bionic و الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشین، حالت سینمایی، تصاویر و فیلم ها را در Dolby Vision HDR ضبط می کند.

هر دو مدل گوشی آیفون 13 و 13 مینی، همچنین قابلیت فیلمبرداری HDR باDolby Vision ، از ضبط گرفته تا ویرایش و به اشتراک گذاری، با کیفیت 4K تا 60 فریم بر ثانیه را ارائه می دهند.

حالت سینمایی فیلم افراد درگوشی آیفون ۱۳ اپل

حالت سینمایی فیلم افراد درگوشی آیفون ۱۳ اپل

یک موتور عصبی سریعتر در تراشهA15 Bionic ، پردازشگر سیگنال تصویر جدید (ISP)، و پیشرفت در عکاسی محاسباتی از ویژگی های جدیدی است که در گوشی های آیفون 13 و 13 مینی استفاده شده است.

سبک های عکاسی به کاربران امکان می دهد، تنظیمات دوربین را مطابق با اولویت های عکاسی خود شخصی سازی کنند. تنظیمات برگزیده از پیش تعیین شده و سفارشی شده توسط کاربر، روی تمام صحنه ها و سوژه ها به خوبی عمل می کند و برخلاف فیلترهای ساده، به طور هوشمندانه، متناسب با سوژه شما، تنظیمات مناسبی را در قسمت های مختلف عکس اعمال می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام جزئیات مهم، مانند رنگ پوست حفظ و به خوبی تصویر کشیده شده اند.

سیستم دوربین دوگانه و قدرت عکاسی محاسباتی از Smart HDR 4 پشتیبانی می کند، اکنون، با بهبود رنگ، کنتراست و نور برای هر سوژه در یک عکس گروهی، از جمله در فضاهای چالشی، تصاویری واقعی تر از آنچه هستند را می توانید به ثبت برسانید و در شب از قابلیت بی نظیر Night Mode استفاده کنید و تفاوت در عکس های شبانه را تجربه کنید. دوربین TrueDepth نیز از تمام ویژگی های شگفت انگیز جدید دوربین، از جمله حالت سینمایی، سبک های عکاسی، Smart HDR 4 و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

سبک های عکاسی در آیفون ۱۳ اپل

سبک های عکاسی در آیفون ۱۳ اپل

سبک های عکاسی به کاربران امکان می دهد، مطابق اولویت های شخصی خود، دوربین را تنظیم کرده و بهترین عکس دلخواه خود را ثبت کنند

A15 Bionic: موتور آیفون 13

A15 Bionic بسیار سریعتر از رقبا است، عملکرد بیشتر و بهره وری بهتری را ارائه می دهد و همه چیز را در گوشی های سری آیفون 13 بسیار روان تر می کند. این دستگاه از فناوری 5 نانومتری استفاده می کند و برای انجام سخت ترین کارها از جمله اقداماتی که بواسطه جدیدترین ویژگی های عکاسی محاسباتی انجام می شود، نزدیک به 15 میلیارد ترانزیستور دارد.

یک CPU جدید 6 هسته ای با دو هسته با کارایی بالا و چهار هسته با کارایی بالای 50 درصد سریعتر از رقبا عمل می کند و سریع ترین در هر گوشی هوشمندی است و کارهای سخت را به طور روان و کارآمد انجام می دهد. در حالی که پردازنده گرافیکی جدید 4 هسته ای تا 30 درصد سریعتر از گوشی های رقیب است و جلوه های بصری و نورپردازی واقعی تری را در بازی های پر گرافیک ایجاد می کند.

موتور عصبی 16 هسته ای جدید قادر است 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد.امکان محاسبات سریعتر یادگیری ماشینی برای تجربه برنامه های شخص ثالث، و همچنین ویژگی هایی مانند Live Text in Camera با iOS 15 را دارد. پیشرفت های قابل توجه در ISP نسل بعدی، همراه با عکاسی محاسباتی و سخت افزار دوربین قدرتمند، ترکیب شده است تا سیستم دوربین دوگانه جدید در گوشی آیفون 13 و آیفون 13 مینی اپل را قوی تر از قبل کند.

اجرای بازی با گوشی آیفون ۱۳ اپل

اجرای بازی با گوشی آیفون ۱۳ اپل

A15 Bionic موتور پیشرفته آیفون 13 و آیفون 13 مینی است که دست توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی ها را باز نگه می دارد تا هر چه می خواهند بسازند

تجربه5G در جاهای بیشتر با گوشی آیفون 13

دنیا به سرعت به سمت 5G حرکت می کند و گوشی های آیفون اپل تجربه 5G پیشرفته ای را ارائه می دهد و نحوه اتصال، اشتراک گذاری و لذت بردن کاربران از محتوا را تغییر می دهد. طراحی سخت افزاری سفارشی سازی شده در سری آیفون 13 دارای باندهای 5G بیشتری است و به آن اجازه می دهد تا در مکان های بیشتری از شبکه نسل پنجم برای پوشش و عملکرد بیشتر کار می کند.

تا پایان سال 2021، پشتیبانی از 5G در آیفون در سراسر جهان دو برابر می شود و بیش از 200 شرکت مخابراتی در سراسر جهان در 60 کشور و منطقه، نسل پنجم را پوشش می دهد. کاربران می توانند پخش ویدئو با کیفیت بالاتر را در پلتفرم های مورد علاقه خود، گیم پلی رقابتی تر در بازی های چند نفره، سرعت بارگیری و بارگذاری سریعتر و موارد دیگر را تجربه کنند.

با iOS 15، و اجرای برنامه SharePlay on 5G ، تماشای فیلم های HDR یا برنامه های تلویزیونی را همزمان با دوستان در حین تماس FaceTime به اشتراک بگذارید. اگر هم در کشور و منطقه شما هنوز هم شبکه ارتباطی نسل پنجم مهیا نیست، از طریق تنظیمات حالت Smart Data و با تغییر خودکار آیفون خود به LTE، هم از اینترنت استفاده کنید و هم عمر باتری خود را به طور هوشمندانه حفظ کنید.

قابلیت های iOS 15 گوشی های آیفون سری 13

سیستم عامل iOS 15 با ارائه روشهای جدید برقراری ارتباط و استفاده از ویژگیهای قدرتمندی که به کاربران کمک می کند تا با دستگاه خود، تمرکز، کاوش و کارهای بیشتری داشته باشند، تجربه کار کردن با آیفون را بهتر می کند.

تماس های FaceTime با صدای فضایی و حالت جدید پرتره طبیعی تر به نظر می رسند، ویژگی های جدید Focus به کاربران کمک می کند حواس پرتی را کاهش دهند، اعلان ها بازطراحی شده اند و Live Text از هوش روی دستگاه برای تشخیص متن در عکس استفاده می کند و به کاربران امکان تشخیص بهتر را می دهد.

نقشه های اپل، مسیرهای جدید و زیبایی با تجربه سه بعدی جدید برای ناوبری و رانندگی در شهر و مسیرهای پیاده روی در واقعیت افزوده ارائه می دهد. آب و هوا با نقشه های تمام صفحه و نمایش داده های گرافیکی بیشتر طراحی شده است، و کنترل های حفظ حریم خصوصی جدید درSiri ، Mail و مکان های دیگر در سراسر سیستم، از اطلاعات کاربران، بیشتر محافظت می کند.

قابلیت های iOS 15 گوشی های آیفون سری 13

قابلیت های iOS 15 گوشی های آیفون سری 13

حالت پرتره خیره کننده موجود در اپ دوربین، اکنون برای مکالمات ویدیویی در FaceTime در iOS 15 بهینه شده است.

قیمت آیفون 13 اپل و در دسترس بودن

گوشی موبایل آیفون 13 و آیفون 13 مینی در رنگهای صورتی، آبی، مشکی، سفید و قرمز با حافظه های داخلی  128 گیگابایت،  256 گیگابایت و 512 گیگابایت و حافظه رم 4 گیگابایت عرضه شده است و از جمعه 24 سپیتامبر در دسترس می باشد.

قیمت پایه آیفون 13 در سایت اپل حدود 799 دلار است که با احتساب قیمت دلار در کانال 27 هزار تومان در حال حاضر، قیمت آیفون 13 در ایران چیزی حدود 22 میلیون می شود. البته این قیمت ها شامل هزینه رجیستری هم می شود و هزینه دیگری را در داخل ایران به این گوشی اضافه می کند. بر اساس اعلامی که توسط مراجع ذیصلاح انجام شده است، هزینه رجیستری برابر 26 درصد از قیمت دلاری آن کالای دیجیتال خواهد بود که با این تفاسیر هزینه رجیستری آیفون 13 مبلغی در حدود 5.7 میلیون تومان خواهد بود.

توجه داشته باشید که قیمت آیفون 13 حافظه 128 رم 4 گیگابایت با توجه به دلار به ارزش 27600 تومان در زمان نگارش این پست، محاسبه شده است و مبلغ آن ممکن است به دلیل تغییر نرخ روزانه دلار، تغییر کند. به هر حال، ما در فروشگاه کوک موبایل این محصول را به ارزان ترین قیمت خریداری خواهیم کرد و با سود ناچیز و قیمت مناسب به شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

برای کسب اطلاع دقیق از قیمت روز گوشی آیفون 13 اپل با شماره تلفن 02167319 واحد فروش کوک موبایل تماس بگیرید. تجربه خرید جدیدترین آیفون اپل را با کوک موبایل رقم بزنید و از خدمات ویژه و تخفیف هایی که برای مشتریان همیشگی خود در نظر گرفته است بهره مند شوید.

همچنین بخوانید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *