اخبار فناوری

مشکلات گوشی های موبایل و تعمیر آنها

مشکلات گوشی های موبایل و تعمیر آنها

برای هر کاربر گوشی موبایل ممکن است مشکل خاصی رخ دهد که بسیار آزاردهنده می باشد. بسیاری از کاربران با چگونگی رفع و تعمیر آن مشکل آشنایی نداشته، و نمی دانند چگونه آن را برطرف کنند. بنابراین ما قرار است در این مقاله به معرفی چند مشکل گوشی های موبایل بپردازیم و روش تعمیر و رفع آن ها را هم توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

‌رایج ترین مشکلات گوشی های موبایل و چگونگی تعمیر آن ها

کاربری وجود ندارد که از گوشی موبایل استفاده کند و حداقل با برخی از مشکلات رایجی که برای این گجت ها پیش می‌ آید، روبرو نشده باشد. برای برطرف کردن یا تعمیر این مشکلات روش ها و راه حل های وجود دارد که باید با توجه به شرایط کاربر رفع خواهند شد ولی با این وجود بسیاری از کاربران با روش های حل و تعمیر مشکلات مورد نظر چندان آشنایی نیستند.

پس در این مقاله در مورد چند مشکل رایج گوشی های موبایل صحبت خواهیم کرد و روش تعمیر و رفع آن ها را هم شرح می دهیم.

1) مشکل خالی شدن شارژ گوشی

یکی از مشکلات رایج صاحبان گوشی های موبایل، خالی شدن زود هنگام شارژ باتری گوشی یا به بیان دیگر شارژ نگه نداشتن توسط گوشی می باشد. برای اینکه بتوانید از بوجود آمدن این مشکل چلوگیری کنید، باید سعی کنید میزان انرژی مصرفی دستگاه را کم کنید. بعنوان مثال کارهای مانند: کم کردن نور صفحه نمایش، قطع اتصال های غیر ضروری مثل بلوتوث، موبایل دیتا و غیره، روشن نگذاشتن صفحه نمایش گوشی در شرایطی که به آن نیاز ندارید و غیره می ‌تواند تا حد زیادی از خالی شدن شارژ گوشی جلوگیری کند.

مشکل خالی شدن شارژ گوشی

ولی در صورتی که شدت خالی شدن شارژ باتری گوشی شما به حدی زیاد است که وقتی کارهایی که در بالا گفته شد را هم انجام می دهیم تاثیری روی این افت شارژ ندارد، باید به فکر تعویض باتری گوشی خود باشید. فقط به این نکته توجه کنید که تعویض باتری گوشی را به فرد یا جای قابل اعتماد واگذار کنید. بی شک کوک موبایل یکی از بهترین گزینه های مقابل تان برای انجام این کار می باشد. تیم کارشناسی ما تعویض باتری گوشی های موبایل را با گارانتی اورجینال بودن و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

2) شارژ نشدن گوشی موبایل

بعضی مواقع گوشی خود را به شارژ می زنید و در آن زمان شارژ نشدن گوشی یکی از شکه کننده ترین مشکل گوشی های موبایل به حساب می آید که ممکن است برای بسیاری از کاربران اتفاق افتاده است! حالا واقعاً چه اتفاقی رخ داده که گوشی خود را به شارژ می ‌زنید اما شارژ نمی‌ شود؟! به طور کلی عوامل زیادی وجود خواهد داشت که می ‌توانند در این اتفاق دخیل باشند و سبب شارژ نشدن گوشی شوند. بعنوان مثال امکان دارد شارژری که از آن استفاده می‌کنید خراب است یا پریز برقی که از آن استفاده کرده اید، معیوب باشد.

شارژ نشدن گوشی موبایل

در صورتی که موارد گفته شده را چک کردید و باز هم مشکل شارژ نشدن باتری گوشی هوشمندتان برطرف نشد، باید به تعمیر سخت افزاری گوشی مراجعه کنید، زیرا بی شک مشکل از اجزای داخلی گوشی شماست و به احتمال خیلی زیاد برد USB و سوکت شارژ گوشی نیاز به تعویض خواهند داشت. برای این کار نیز می توانید به کارشناسان دقیق و تعمیر موبایل خود با ضمانت و در سریع ترین زمان ممکن می ‌توانید از سرویس تعمیرات موبایل شرکت کوک موبایل استفاده کنید.

3) تایپ غلط کلمات

از دیگر مشکلات رایج گوشی های موبایل و کاربران این محصولات مربوط به غلط تایپ شدن کلمات است! این اتفاق ممکن است به دلایل زیادی رخ داده باشد. بعنوان مثال آشنا نبودن شما با صفحه کلید یا کیبوردهای لمسی مجازی می ‌تواند یکی از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل باشد. همین طور بکارگیری صفحه کلیدهای مجازی با دکمه های کوچک هم می ‌تواند از عوامل دیگری باشد که سبب بروز این مشکل شود. برای برطرف کردن این مشکل شما فقط می‌ توانید توانایی خود در بکارگیری کیبوردهای لمسی بالا ببرید.

تایپ غلط کلمات

ولی در بسیاری از موارد دیگر، تایپ اشتباه کاربران به دلیل پیش بینی کلمات توسط کیبورد مجازی ایجاد می گردد. معمولاً کیبوردهای مجازی قابلیت پیش بینی و تصحیح خودکار کلمات را داشته که قابلیتی کاربردی می باشد، اما از آنجایی که ما فارسی را با حروف انگلیسی (اصطلاحاً فینگلیش) تایپ می ‌کنیم، کیبورد مجازی گوشی در شناسایی کلمات دچار مشکل شده و کلمات را به اشتباه تصحیح می ‌کند. برای برطرف کردن این مشکل باید قابلیت پیش بینی کلمات کیبورد را متوقف نمایید و تنظیمات آن را بهینه سازی کنید.

4) بالا آمدن و اجرای خودکار برنامه ها

از دیگر مشکلاتی که بیشتر کاربران گوشی های اندرویدی با آن روبرو شده اند به اجرای خودکار برنامه ها مربوط می ‌شود! فرض کنید در حال بالا و پایین رفتن در بخش تنظیمات گوشی خود بوده و ناگهان اپلیکیشن تلگرام به صورت خودکار در گوشی اجرا شده و درخواست عضویت شما در کانال تلگرام خاصی را ارائه می‌ کند! درست است که این مشکل در بیشتر مواقع برای کاربران گوشی های اندرویدی اتفاق می افتد، ولی بعضی اوقات در آیفون و آیپدهای اپل هم این مشکل بروز می کند. شک نکنید که دلیل بروز این مشکل با اپلیکیشن های مخرب و ویروسی که در گوشی شما نصب هستند، مرتبط است!

بالا آمدن و اجرای خودکار برنامه ها

برای برطرف کردن این مشکل یعنی اجرای خودکار برنامه ها در اندروید یا حتی iOS باید به دنبال اپلیکیشن مخربی باشید که باعث بروز این مشکل شده است. مشکل باز شدن خودکار برنامه ها فقط مربوط به اپلیکیشن تلگرام نبوده و امکان دارد که در هر گوشی به گونه ای متفاوت باشد و اپلیکیشن خاصی را به صورت خودکار باز شود. در صورتی که با انجام روش های گفته شده و از بین بردن برنامه مخرب و ویروسی، مشکل گوشی های موبایل کاربران رفع نشد، باید آن را به دست تعمیرکار مجربی بسپارید تا گوشی شما را عیب یابی و مشکل آن را برطرف کنند.

چگونگی مشکلات رایج گوشی های اندروید را مطالعه کنید.

5) شکستن صفحه نمایش

اگر بخواهیم به یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکل گوشی های موبایل اشاره کنیم، مطمئناٌ مربوط به ظرافت و دوام کم گوشی ها است. گوشی های موبایل ظریف بوده و در برابر ضربه و نیروهای جانبی حساس هستند. پس در حین بکارگیری این دستگاه ها باید بسیار دقت کنید تا گوشی از دست تان نیفتد و دچار آسیب نگردد. ولی با این وجود، جالب است بدانید که شکستن صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی های موبایل یکی از مشکلاتی ست که در بین کاربران بسیار رایج است و در بیشتر مواقع هم در اثر افتادن گوشی از دست کاربر اتفاق افتاده است. همیشه سعی کنید در اتومبیل از پایه نگهدارنده استفاده نمایید

شکستن صفحه نمایش

شاید در مشکلات بالا، بتوان به جاهای زیادی اعتماد کرد ولی اگر ال سی دی یا صفحه نمایش گوشی شما شکست و قصد تعویض آن را دارید، به هیچ عنوان گوشی را به دست تعمیرکاری که از نحوه کار آنها مطلع نیستید و به کارش اعتماد ندارید، ندهید. توصیه می‌کنیم برای تعویض ال سی دی گوشی خود حتما از کارشناسان تعمیر کوک موبایل استفاده کنید. کوک موبایل این سرویس را با بهترین کیفیت ممکن، گارانتی و در کوتاه ترین زمان ارائه می ‌کند.

6) درست کار نکردن دوربین گوشی

در حال حاضر با پیشرفت های زیادی که شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام داشته‌ اند، کیفیت دوربین گوشی های موبایل بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و بسیاری از کاربران بیشترین استفاده ای که از گوشی های خود دارند، بکاربردن دوربین برای ثبت عکس های زیباست. پس با این تفاسیر درست کار نکردن دوربین گوشی به یکی از مهم ترین مشکل گوشی های موبایل تبدیل می شود. این امر ممکن است به عوامل زیاد و متفاوتی مربوط شود. بعنوان مثال اگر گوشی شما در کل به دوربینی بی کیفیت مجهز است، هیچ راه حلی به جز خرید یک گوشی جدید با دوربین قوی تر مقابل شما نیست.

درست کار نکردن دوربین گوشی

ولی در برخی مواقع، دوربین گوشی با کیفیت بوده و به مرور زمان از کیفیت عملکرد آن کم شده و برای آن مشکلاتی برایش بوجود می آید. بعنوان مثال خط و خش افتادن روی لنز دوربین سبب از بین رفتن کارایی آن می گردد. بعضی اوقات هم دوربین خیلی از گوشی ها به تدریج با هاله های رنگی پوشانده شده یا به دلایل نامعلوم کلاً از کار می ‌افتند! برای برطرف کردن این مشکل باید به تعمیر سخت افزاری موبایل روی آورید. باز هم مانند هر مشکل دیگری توصیه می‌کنیم که برای تعویض دوربین گوشی خود، آن را به تعمیرکار مجرب و قابل اعتمادی بسپارید. خوشبختانه کارشناسان تعمیر کوک موبایل با در اختیار داشتن جدیدترین ابزارهای نوین تعمیرات موبایل می ‌توانند تعویض دوربین گوشی را شما را انجام دهند.

7) از کار افتادن گوشی در اثر آب خوردگی

از مشکلاتی دیگری که کاربران با آن روبرو می شوند و آنها را آزرده می کند، مشکل آب خوردگی گوشی های موبایل است! همانطور می دانید گوشی ها از اجزای الکترونیکی بسیار ظریف و حساسی تشکیل شده‌ اند که تماس آب با آن ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به وجود آورد. در موارد بسیار بالایی دیده شده که گوشی کاربران در اثر تماس با آب، سوخته و یا بهتر بگوییم از کار افتاده است و این اتفاق ممکن است در اجزای سخت افزاری زیادی مانند برد یا ال سی دی گوشی رخ دهد.

از کار افتادن گوشی در اثر آب خوردگی

اولین کاری که در این مواقع باید انجام دهید مراجعه به مقالاتی در این زمینه می باشد، زیرا ممکن است بعداً پشیمان شوید و با خود بگویید ای کاش این کار را انجام می دادم، زیرا برخی کارها در این مواقع در همان لحظه اول جواب می دهد. در صورتی که گوشی آب خورده خود را نتوانستید نجات دهید، توصیه می‌ کنیم که نا امید نشده و شانس خود را برای آخرین بار امتحان کرده و از کارشناسان کوک موبایل بخواهید تا نگاهی به گوشی شما بیندازند و تلاش خود را در راستای تعمیر گوشی انجام دهند. مطمئن باشید که کارشناسان واحد تعمیر ما با دقت گوشی آب خورده شما را چک کرده و اجزای سخت افزاری از کار افتاده آن را شناسایی نموده و در صورت تایید شما نسبت به تعویض آن ها اقدام می کنند.

8) اعتیاد کاربر به گوشی

در اصل این مشکل به گوشی مربوط نشده و بیشتر به کاربر ارتباط دارد! اعتیاد به گوشی یکی از مشکلاتی است که این محصولات به کاربرانشان هدیه کرده اند. یکی از دلایل اعتیاد کاربران به گوشی از وقتی شروع شد که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام، وبگردی کردن و غیره گسترش یافتند و همگی باعث شدند که ما بخش زیادی از وقت خود را صرف گوشی موبایل کنیم و از بیشتر کارهای خود مانده و از صرف زمان با دوستان، آشنایان و اقوام خود غافل شویم. پس بی شک  اعتیاد به گوشی هم به یکی از رایج ترین مشکل گوشی های موبایل تبدیل شده است و کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. در این مواقع باید در رویکرد خود تغییر ایجاد نماییم، شاید در ابتدای راه این تغییر خیلی سخت باشد، ولی مطمئن باشید که کم کم به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

اعتیاد کاربر به گوشی

9) کم شدن سرعت گوشی

مشکل رایج بعدی که قرار است به شما معرفی کنیم مربوط به افت سرعت عملکرد گوشی در گذر زمان است. می توان گفت همه ی گوشی های موبایل با این مشکل رو به رو بوده و نمی‌ توان ادعا کرد که گوشی های خاصی از آن مستثنا هستند، ولی معمولاً کند شدن گوشی در محصولات رده پایین و با حافظه داخلی کمتر زودتر از دیگر دستگاه ها رخ می دهد.

کم شدن سرعت گوشی

به این مسئله دقت کنید که کند شدن گوشی ها حداقل در بیشتر موارد با مسائل نرم افزاری مرتبط هستند و ناشی از مشکلات سخت افزاری می باشد. با این حال اگر برای برطرف کردن، کند بودن گوشی خود با مشکل مواجه هستید و کندی گوشی با روش های نرم افزاری یاد شده از بین نرفت، می ‌توانید از کارشناسان واحد تعمیر و پشتیبانی کوک موبایل، کمک بخواهید.

10) پر شدن حافظه گوشی

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های هوشمند به پر شدن حافظه گوشی و نداشتن فضای کافی برای ذخیره اطلاعات مربوط می ‌شود که بی شک هر کاربری برای یک بار هم که شده، با آن رو به رو شده است. این مشکل همیشه به مشکلات نرم افزاری گوشی مرتبط می شود و ممکن نیست در این مواقع گوشی نیاز به تعمیر سخت افزاری داشته باشد و باید با در نظر گرفتن نکات نرم افزاری و کاربردی خاص کنترل گردد.

پر شدن حافظه گوشی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *