اخبار فناوری

چه عواملی باعث تمایل بیشتر به خرید گوشی سامسونگ می شود؟

blank

در بازار پر رقابت گوشی های هوشمند چه عواملی باعث تمایل بیشتر به خرید گوشی موبایل سامسونگ می شود؟ زمانی که گوشی های هوشمند در چند مدل مختصر عرضه می شدند برندهای امروزی در ابتدای راه خود بودند. برای مثال نوکیا در سال های اولیه عرضه گوشی های هوشمند جزء برترین برندها بود. اما از سال 2012 بود که کم کم سامسونگ توانست در بین گوشی های اندرویدی جایگاه با ثبات تری از خود به جای بگذارد. در عرض مدت زمان کوتاهی سامسونگ با نوآوری های خود توانست از نوکیا و اچ تی سی که برند های مطرح آن دوره بودند پیشی بگیرد. تا به امروز که سامسونگ به محبوب ترین برند عرضه گوشی های موبایل اندرویدی تبدیل شده است. حتی اگر تمایلی به خرید این برند نداشته باشید اما دلایلی هستند که نمی توانید آنها را پنهان کنید.

تعهد بالا به به روزرسانی در گوشی سامسونگ

شرکت سامسونگ چند ماه قبل اعلام کرد که بخش بزرگی از گوشی ‌های این شرکت ۳ نسخه‌ جدید اندروید را دریافت خواهند کرد. هرچند گوگل چنین کاری را از مدتی قبل انجام می‌ دهد و گوشی موبایل وان‌ پلاس هم به طور غیر رسمی این سیاست را برای برخی از گوشی ‌های خود در پیش گرفته، اما تصمیم سامسونگ برای اعلام رسمی این تعهد نشان می دهد سامسونگ اهمیت آپدیت نرم ‌افزاری را برای گوشی موبایل خود در نظر است. ضمن اینکه چنین کاری باعث می ‌شود مشتریان مدت زمان بیشتری بتوانند بعد از خرید گوشی ‌موبایل سامسونگ خود از آن استفاده کنند. در ضمن تعهد سامسونگ برای آپدیت چند ساله‌ گوشی‌ های میان‌ رده و تبلت ‌سامسونگ اهمیت بیشتری برای عموم کاربران دارد. به همین خاطر حتی اگر مثلا از گوشی میان ‌رده‌ی گلکسی A51 استفاده می ‌کنید، می ‌توانید از این مزیت بهره ببرید.

تعهد بالا به به روزرسانی در گوشی سامسونگ

تعهد بالا به به روزرسانی در گوشی سامسونگ

علاوه بر این، سامسونگ اعلام کرده که به مدت ۴ سال آپدیت امنیتی اندروید را برای فروش گوشی سامسونگ منتشر خواهد کرد که این موضوع هم اهمیت بسیار زیادی دارد. این یعنی گوشی ‌های سامسونگ در با سیستم عامل  اندروید امنیت بسیار بالایی به دست خواهند آورد. باید گفت این تعهد به معنای عملکرد بهتر سامسونگ نسبت به گوشی موبایل گوگل خواهد بود. زیرا گوگل برای گوشی ‌های خود فقط ۳ نسخه‌ اصلی اندروید را ارائه می ‌کند و به مدت ۳ سال برای آنها آپدیت ‌های امنیتی منتشر می‌ کند. اما حتی اگر سامسونگ هم فقط ۳ سال برای این گوشی ‌ها آپدیت امنیتی ارائه کند، این واقعیت که چندین گوشی می ‌توانند از چنین مزیتی بهره‌ مند شوند، یک دستاورد چشمگیر محسوب می‌شود.

عرضه برترین گوشی های موبایل تاشو توسط سامسونگ

سامسونگ بدون شک مهم ‌ترین و بزرگ ترین شرکت در بازار گوشی ‌های تاشو به حساب می‌آید. این شرکت شروع پرحاشیه ‌ای با گوشی گلکسی فولد داشت اما از آن زمان توانست توجه کاربران زیادی را جلب کند. چرا که بعد از این گوشی، نوبت به گلکسی زد فلیپ رسید که توانست در برابر گوشی تاشوی موتورولا توجهات بیشتری را به خود جلب کند. در حقیقت گوشی گلکسی زد فولد ۲ اوج تلاش‌ های سامسونگ را در تولید این سبک از گوشی هوشمند نشان می ‌دهد. این موبایل تاشو با داشتن نمایشگر بهتر، حذف بریدگی صفحه‌ نمایش و بهره‌ گیری از محافظ شیشه ‌ای فوق نازک توانست دوام و جذابیت خود را بهبود ببخشد. شاید همین امر باعث افزایش طرفداران این مدل تلفن هوشمند شد. اخیرا هم این شرکت اعلام کرد که مدل جدیدی از گوشی هوشمند سامسونگ در راه است.

عرضه برترین گوشی های موبایل تاشو توسط سامسونگ

عرضه برترین گوشی های موبایل تاشو توسط سامسونگ

هرچند بعد از آن زمان هوآوی و شیائومی هم مدل هایی از گوشی‌ تاشوی خود را رونمایی کردند و نشان دا‌دند که سامسونگ با انتخاب فرم اصلی سری فولد، بهترین تصمیم را گرفته است. در ضمن باید اذعان کرد که گوشی‌ های تاشوی این دو شرکت فعلا فقط در بازار چین حضور دارند ولی سامسونگ گوشی ‌های تاشو و منعطف خود را راهی بازارهای جهانی کرده است. ضمن اینکه در سال ۲۰۲۱ خبری از سری نوت نیست، گفته می ‌شود گلکسی زد فولد ۳ با پشتیبانی از قلم S Pen به دست کاربران می ‌رسد. همچنین باید انتظار معرفی یک مدل گلکسی فولد ارزان‌ تر را هم داشته باشیم. در هر صورت سامسونگ نقش مهمی در افزایش محبوبیت گوشی ‌های تاشو را ایفا می‌کند و قصد ندارد به این راحتی‌ ها این بازار را به رقیبان خود بسپارد.

مدل های متنوعی از گوشی های میان رده سامسونگ

برخی از رقبای سامسونگ مثل شیائومی و ریلمی گزینه‌ اصلی بسیاری از طرفداران گوشی ‌های پرچمدار ولی مقرون‌ به ‌صرفه محسوب می ‌شوند. از این مدل ها می توان به گوشی‌ هایی مانند پوکو F3، سری می ۱۰T و ریلمی X50 پرو با وجود داشتن قیمت مناسب، ویژگی ‌های مشابه گوشی ‌های پرچمدار را به ارمغان می ‌آورند. در سال ۲۰۲۰ سامسونگ هم تلاش کرد با عرضه‌ گلکسی S20 فن ادیشن وارد این حوزه شود. این گوشی با داشتن قیمت 700 دلاری از امکاناتی مانند تراشه‌ به کار رفته در پرچمداران، دوربین ‌های عالی، باتری بزرگ و دیگر ویژگی‌ های جذاب بهره می ‌برد. حتی باید به شارژ بیسیم و ضد آب بودن آن هم اشاره کرد که برای گوشی‌ هایی در این رده‌ قیمتی موضوع رایجی محسوب نمی شود.

این شرکت همین روند را در سال ۲۰۲۱ هم ادامه داد و گوشی گلکسی S21 با قیمت 800 دلار به دست کاربران رسید. گوشی Galaxy S21 حتی  ۲۰۰ دلار ارزان ‌تر از نسل قبلی خود است. البته این گوشی هم بدون ‌نقص نیست و برای مثال می توان به عدم پشتیبانی از کارت microSD، کاهش رزولوشن از +QHD به FHD+ و همچنین بدنه‌ پلاستیکی آن اشاره کرد.

مدل های متنوعی از گوشی های میان رده

مدل های متنوعی از گوشی های میان رده

با این وجود کاربران با خرید این گوشی می‌ توانند از یک تراشه‌ پرچمدار، دوربین ‌های با کیفیت، مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی از شارژ بیسیم بهره مند شوند. همین قیمت در کنار تخفیف ‌هایی که سامسونگ ارائه می ‌دهد، باعث شده سری گلکسی S21 نسبت به نسل قبلی فروش بسیار بیشتری داشته باشند. در این بین گوشی ‌های میان‌ رده‌ سامسونگ هم در کنار جذابیت ‌هایی که دارند، در برخی زمینه‌ ها ضعیف ‌تر از رقبای خود بوده ‌اند. اما سامسونگ به این حوزه هم توجه بیشتری نشان داد. طوری که با توجه به گوشی ‌های گلکسی A52 و A72 ویژگی های بسیار عالی را برای آنها بر شمرد. در این میان مدل ۵G گلکسی A52 از نمایشگر اولد مبتنی بر رفرش ریت بالا، چیپست اسنپدراگون 750G، باتری بزرگ و سرعت شارژ بالا بهره می ‌برد و با قیمت حدودا ۵۰۰ دلاری راهی بازار شده است.

توجه سامسونگ به کاربران با بودجه های متفاوت

تا پیش از آغاز تحریم‌ های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت روند رشد بسیار خوبی داشت و مدیران آن انتظار داشتند که خیلی زود مقام نخست را در بازار موبایل از آن خود کنند. بعد از عملی شدن این تحریم ‌ها، یکی از نگرانی‌ ها این بود که سامسونگ به دلیل نبود رقیب قدرتمند از تلاش گسترده دست بکشد. اما خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاده و سامسونگ در زمینه ‌های مختلف تلاش خود را افزایش است. همین افزایش زمان به‌ روزرسانی گوشی ‌ها، عرضه‌ گوشی ‌های مقرون ‌به ‌صرفه‌ جذاب و گوشی ‌های تاشوی قدرتمند نشان می ‌دهند که سامسونگ در زمینه ‌های مختلف با تمام قوا در حال حرکت است.

توجه به کاربران با بودجه های متفاوت

توجه به کاربران با بودجه های متفاوت

در هر صورت همین که سامسونگ با وجود قرارگیری در رتبه‌ نخست بازار موبایل چنین کارهایی را انجام می ‌دهد، یک خبر عالی محسوب می ‌شود. اگر هم تحریم ‌های علیه گوشی هوآوی برداشته شوند و این دو غول بار دیگر به رقیب قدر یکدیگر تبدیل شوند، چنین رقابتی جذابیت گوشی ‌ها را دوچندان می‌کند و کاربران از این رقابت بهره‌ مند می ‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *