ترفند شبکه های اجتماعی

تفاوت کانال عمومی و کانال خصوصی در تلگرام

تفاوت کانال عمومی و کانال خصوصی در تلگرام

تلگرام یک برنامه ی پیام رسان رایگان با سرعت و امنیت بالا است که در 14 آگوست سال 2013 برای سیستم عامل IOS و در 20 اکتبر همان سال برای سیستم عامل اندروید راه اندازی شد.

همان گونه که می دانید با استفاده از تلگرام می توانید پیام ها، تصاویر، فیلم ها و هر نوع فایل دیگری را برای افراد مختلف ارسال کنید. از ابزارهای موجود در تلگرام برای ارسال پیام جمعی به مخاطبان، کانال ها هستند که می توانند تعداد نامحدودی عضو داشته باشند. هنگامی که پیامی در یک کانال تلگرام پست می شود، این پیام توسط نام کانال ثبت می شود و نه توسط ارسال کننده ی پیام. در نظر داشته باشید که اعضای جدید کانال، می توانند تمام پیام های قبلی کانال را مشاهده کنند.

انواع کانال در تلگرام

کانال های تلگرام را می توان به دو صورت عمومی یا خصوصی ایجاد کرد. در این مطلب به تفاوت هایی که بین یک کانال عمومی و یک کانال خصوصی وجود دارد، خواهیم پرداخت.

تفاوت کانال عمومی و خصوصی در تلگرام

کانال عمومی دارای یک نام کاربری است که توسط سازنده ی کانال و در هنگام ایجاد کانال، تعیین می شود. همه ی افراد می توانند با جستجوی نام کانال در تلگرام، کانال را یافته و در آن عضو شوند. ولی کانال های خصوصی دارای یک لینک دعوت هستند که در هنگام ساخت کانال به صورات اتوماتیک ایجاد می شود و افراد فقط از طریق این لینک و یا دعوت مستقیم سازنده ی کانال می توانند در کانال عضو شوند.

از آنجایی که کانال های عمومی توسط همه و از جمله اسپم ها و کلاهبرداران قابلیت جستجو دارند و همچنین تمامی مطالب کانال به صورت دائمی قابل رویت هستند، شاید سازندگان کانال ترجیح بدهند که کانال خود را به صورت خصوصی ایجاد کنند.

در کانال های خصوصی، سازنده ی کانال می تواند در هر زمانی که خواست لینک کانال را ابطال کرده و از این طریق، از عضویت افراد جدید در کانال جلوگیری به عمل آورد.

 

روش تبدیل کانال عمومی به خصوصی

blank

 

سازنده ی کانال تلگرام می تواند کانال خود را به کانال عمومی یا خصوصی تغییر دهد. برای انجام این کار، نام کانال را لمس کنید تا وارد صفحه مشخصات کانال بشوید. آیکون سه نقطه را لمس کرده و سپس گزینه Edit را انتخاب کنید. در مرحله ی بعد، با زدن بر روی Channel Type، نوع کانال را تعیین کنید.

 

blank

 

دقت کنید که اگر قصد دارید کانال عمومی را به یک کانال خصوصی تبدیل کنید، باید نام کاربری کانال تلگرام را که بعد از t.me/ قرار دارد، حذف کنید تا لینک کانال جدید که متشکل از تعداد زیادی از حروف  انگیسی است، تولید شود. اگر قصد دارید تا کانال خصوصی را به کانال عمومی تبدیل کنید باید یک نام کاربری که قبلا استفاده نشده است را برای کانال خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط