ترفند آیفون

اسکن کد QR توسط برنامه ی Camera در iOS11

اسکن کد QR توسط برنامه ی Camera در iOS11

برنامه ی Camera در iOS11 تغییرات گسترده و قابل توجهی یافته است. قابلیت اسکن کد QR به ویژگی های برنامه ی Camera در آیفون هایی که سیستم عامل iOS11 را اجرا می کنند، اضافه شده است.کاربران آیفون ها باید بدانند که با معرفی سیستم عامل جدید آیفون یعنی iOS11 آن روزهایی که بایستی کد QR را از اپ استور دانلود می کردید، گذشته است.

اسکن کد QR روی آیفون و آیپد

توسعه دهندگان اپل تلاش خود را برای بومی سازی این قابلیت روی سیستم عامل iOS11 جدی تر از گذشته پیگیری کردند و حال برنامه ی دوربین آیفون به صورت مستقیم می تواند از قابلیت QR استفاده کند.برای دسترسی به این قابلیت بایستی به سادگی وارد viewfinder شده و کد QR را فعال سازید.  دو دیوایس آیفون و آیپد به صورت خودکار این قابلیت را پیدا می کنند و با اتصال شما به اینترنت و اجرای Safari می توانید پیغام آن را مشاهده کنید.

اگر چه سیستم عامل iOS11 این قابلیت را به تازگی معرفی کرده است، اما بسیاری از کاربران این قابلیت را استفاده کرده  و از اضافه شدن آن به سیستم عامل اپل اظهار خوشنودی کرده اند.ما نیز این قابلیت را روی آیفون نصب کردیم و با اسکن QR جدیدی که روی برنامه ی دوربین ظاهر شده است، به بررسی ابعاد آن پرداختیم. برای آن که متوجه شوید چقدر راحت و آسان می توانید کدهای QR اطرافتان را توسط برنامه ی دوربین آیفون بخوانید، تنها کافی است تصاویر اطرافتان را با دوربین گوشی اسکن کنید. قابلیت های گسترده ی فراوانی به iOS11 اضافه شده است که اسکن کد QR یکی از هیجان انگیز ترین آنها برای افراد بعد از خرید گوشی موبایل اپل می باشد.

نحوه ی فعالسازی قابلیت اسکن QR code روی آیفون و آیپد

برنامه ی دوربین آیفون و آیپد طوری طراحی و پیاده سازی شده است که می تواند تصاویر سیاه و سفیدی که تنها ماشین های اسکن می توانند آنها را بخوانند، اسکن کند.اگر iOS11 را روی آیفون و آیپد خود نصب کرده اید، نباید انتظار داشته باشید که سیستم عامل به طور خودکار QR Code را نیز فعال سازد. برای فعال سازی این قابلیت بایستی مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی آیکون Setting از صفحه ی خانه ی آیفون خود تپ کنید.

قدم دوم: صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کنید و روی نام Camera تپ کنید.

قدم سوم: به دنبال گزینه ی Scan QR Code بگردید . با کشیدن تانگل این گزینه به سمت راست رنگ تانگل به سبز تغییر می کند و این قابلیت روی گوشی شما فعال می شود.

تعمیرات تخصصی گوشی

چگونه تصاویر را با QR Codeاسکن کنیم؟

برای اسکن کردن تصاویر شامل QR Code با آیفون خود، مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: در حالی که صفحه ی نمایش گوشی شما خاموش است، صفحه را به سمت چپ بکشید تا برنامه ی دوربین اجرا شود.

قدم دوم: لنز دوربین را مقابل کد QR مورد نظر خود قرار دهید.

قدم سوم: کمی منتظر باشید تا دوربین این کد را بخواند و پردازش لازم را انجام دهد.

 

مطالب مرتبط