ترفند شبکه های اجتماعی

ارسال ویس تلگرام بدون لمس میکروفون

ارسال ویس تلگرام بدون لمس میکروفون

در مقاله ای که مطالعه می کنید، قرار است قابلیتی از تلگرام را تحت عنوان Raise to Speak به شما معرفی کنیم که این قابلیت سبب می شود کاربران بتوانند بدون نیاز به لمس دکمه میکروفون، ویس (Voice) یا پیام صوتی ارسال کنند. هدف ما در این جا آموزش نحوه ارسال ویس در تلگرام بدون لمس آیکون میکروفون (Raise to Speak) می باشد.

مقدمه‌ در مورد ارسال ویس در تلگرام بدون لمس آیکون میکروفون (Raise to Speak)

مطمئناً برای یک بار هم که شده، از آیکون میکروفون تلگرام که در پایین صفحه ی گفتگوی چت است، استفاده کرده اید یا آن را دیده اید و می دانید که برای ارسال ویس باید آن را نگه دارید تا بتوانید پیام صوتی خود را ارسال کنید. ولی قرار است با این ترفند، بدون نیاز به لمس میکروفون، پیام صوتی خود را ارسال کنید.

حال می خواهیم شما را به واسطه فعال کردن گزینه Rasie to Speak در برنامه تلگرام با این قابلیت آشنا کنیم.

چگونگی فعال کردن گزینه Raise to Speak  تلگرام و نحوه ی ارسال ویس بدون نیاز به لمس آیکون میکروفون

اگر می خواهید، این قابلیت یعنی قابلیت ارسال ویس (Voice) یا پیام صوتی بدون نیاز به لمس آیکون میکروفون در تلگرام را فعال کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید و آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس نموده تا منوی اصلی تلگرام را ببینید. در حال حاضر گزینه Settings را انتخاب کنید تا منوی تنظیمات تلگرام باز شود.

حال در منوی Chat Settings ، اسلایدر موجود در کنار گزینه Raise to Speak را لمس کنید تا فعال یا آبی رنگ شود.

اسلایدر کنار گزینه Raise to Speak را لمس کنید

اسلایدر کنار گزینه Raise to Speak را لمس کنید

الان وقت آن رسیده که به صفحه ی گفتگویی که تمایل دارید در آن بدون نیاز به لمس آیکون میکروفون، پیام صوتی یا ویس (Voice) ارسال نمایید، بروید. تا وقتی که در صفحه ی گفتگوی مورد نظر هستید، گوشی را دقیقا مشابه با حالتی که برای پاسخگویی به تماس تلفنی ایجاد می‌شود به سمت گوش خود برده و پیام صوتی مورد نظرتان را بیان کنید.

وقتی گوشی را به سمت گوش خود می‌ برید یک ویبره بسیار کوچک را احساس می کنید که از آماده بودن تلگرام برای ضبط پیام صوتی یا ویس مورد نظر شما خبر می‌دهد. هر وقت پیام صوتی شما تمام شد، گوشی را در مقابل خود بگیرید، همانطور که می بینید، پیام شما ضبط و آماده ی ارسال شده است.

ارسال ویس بدون لمس آیکون میکروفون

ارسال ویس بدون لمس آیکون میکروفون

چگونگی ذخیره وویس تلگرام را مطالعه کنید.

وقتی آیکون ارسال را لمس کنید، ویس یا پیغام صوتی ضبط شده ارسال می ‌شود. اگر از کیفیت آن نگران هستید، می توانید با لمس آیکون “پخش” یا اصطلاحا “Play” از بخش سمت چپ ویس به بررسی کیفیت و شنیدن آن بپردازید. اگر صدای ضبط شده را نپسندید می توانید با لمس آیکون سطل آشغال این پیام را پاک و از ارسال آن خودداری کنید.

بنابراین به این صورت قادر هستید تا بدون نیاز به لمس آیکون میکروفون در برنامه تلگرام ویس (Voice) ارسال کنید.

حرف آخر

در مقاله ی بالا به آموزش چگونگی ارسال ویس در تلگرام بدون لمس آیکون میکروفون (Raise to Speak) پرداختیم و اینکه با گزینه ی Raise to Speak می توان به راحتی این کار را انجام داد.

مطالب مرتبط