ترفند, ترفند آیفون

آموزش مقدماتی آیفون – Text و کیبورد

blank

تایپ و ویرایش متن

برای تایپ روی آیفون و آیپد، تنها کافی است بر روی جمله ای از متن مورد نظر و یا بر روی زمینه ی خالی که نشانگر تایپ در آنجا نمایش داده می شود، تپ کنید تا کیبورد آیفون بر روی صفحه نمایش ظاهر شود و آن گاه با تپ کردن بر روی حروف، می توانید شروع به تایپ کنید. اگر حین تایپ، حرفی را به اشتباه لمس کرد و خواستید آن را پاک کنید، می توانید انگشتتان را روی کلیدی که حاوی حرف صحیح است بکشید و حرف اشتباه را ویرایش کنید. دقت کنید تا زمانی که انگشت خود را از روی کلیدی که حاوی حرف است، برندارید، هیچ کاراکتری روی صفحه ی نمایش تایپ نخواهد شد.

تایپ و ویرایش متن

تایپ و ویرایش متن

تایپ حروف بزرگ: برای آن که بتوانید حروف را به شکل “حرف بزرگ” آنها تایپ کنید، باید روی کلید Shift روی کیبورد گوشی تپ کنید. روش دیگر برای این کار این است که ابتدا Shift را روی کیبورد لمس کنید و آن گاه بدون آن که انگشت خود را از روی صفحه نمایش بردارید، انگشت را به سمت حرفی که می خواهید به صورت حرف بزرگ تایپ شود، بکشید.

  • روشن کردن حالت “Caps Lock”

 برای روشن کردن حالت کپسلاک، می بایست دوبار روی Shift تپ کنید.

  • وارد کردن اعداد، علایم نگارشی و شکلک ها

برای آن که بتوانید با استفاده از کیبورد، اعداد و سمبل ها را درج کنید، می بایست روی دکمه ی اعداد که به شکل blank و یا بر روی دکمه سمبل ها که به شکل blank بر روی کیبورد گوشی آیفون قرار دارند، تپ کنید.

  • درج حروف لهجه دار و دیگر حروف خاص

برای آن که بتوانید حروف لهجه داری را که با اعراب مشخص شده اند،  در متن خود بیاورید و آنها را بنویسید، انگشتتان را روی یک حرف خاص نگه دارید و از لیستی که نمایش داده می شود، یکی از حروف لهجه دار را انتخاب و درج کنید.

درج حروف لهجه دار و دیگر حروف خاص

درج حروف لهجه دار و دیگر حروف خاص

برای انتخاب هر یک از حروف لهجه دار، باید انگشتتان را بر روی لیست نمایشی بکشید و روی حرف مورد نظر خود تپ کنید.

  • تمام کردن سریع جمله با استفاده از فاصله یک (اسپیس) و یک پریود

برای آن که بتوانید یک جمله را به سرعت تمام کنید، دوبار بر روی اسپیس کیبورد تپ کنید.

املای صحیح کلمات

اگر پس از تایپ کلمه ای به زبان انگلیسی می بینید که زیر آن یک خط به رنگ قرمز کشیده شده است، به این معنی است که املای این کلمه صحیح نیست. برای دیدن نسخه ی املایی درست این کلمه بر روی آن تپ کنید تا لیستی از املای صحیح این کلمه نمایش داده شود. اگر کلمه ای که به دنبال آن می گردید در لیست وجود ندارد، عبارت Correction را تایپ کنید.

تایپ با یک دست

برای آن که کلیدهای روی کیبورد گوشی را به یکدیگر و به انگشتتان نزدیک تر کنید، مراحل زیر را طی کنید.

تایپ با یک دست

تایپ با یک دست

  • گام اول: دو آیکون  the Next Keyboard Emoji key و یا  the Switch Keyboard key را تاچ کرده و آن را نگه دارید.
  • گام دوم: حال باید برای انتخاب یکی از اشکال کیبورد، انگشت خود را به یک جهت بکشانید. برای مثال اگر می خواهید که کل کیبورد شما به طرف راست صفحه نمایش جا به جا شود، بر روی شکل  the Right-Handed Layout button تپ کنید تا کیبورد راست چین شود.

blankنکته: تایپ با یک دست روی تمامی دستگاه های اپل به جز آیفون SE و آیفون 5s وجود دارد.

اضافه کردن گزینه های تایپ و یا کیبوردهای دیگر

برای این منظور به آدرس Settings > General > Keyboard بروید. در مورد آیفون 6 و آیفون هایی که پس از آن وارد بازار شدند،  کیبورد دارای کلیدهای اضافی تر است که تنها زمانی که آیفون را به صورت افقی نگه دارید، می توانید آن را ببینید.

کیبورد آیفون

کیبورد آیفون

علاوه بر آنچه گفته شد، می توانید از کیبورد  Apple Wireless Keyboard که به صورت جداگانه در دسترس شما قرار می گیرد هم استفاده کنید. شما با استفاده ار این کیبورد می توانید به جای تایپ کردن به گوشی موبایل دیکته بگویید و کیبورد برای شما عملیات تایپ را به انجام برساند.

بازبینی متن

متن را تاچ کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید تا ذره بین برای بزرگنمایی متن به شما نمایش داده شود. حال می توانید پوینتر و نشانگری را که به رنگ آبی نمایش داده می شود، هر جای متن که دوست دارید بکشانید و از این طریق متن را ویرایش کنید.

ویرایش متن در آیفون

ویرایش متن در آیفون

انتخاب متن

بر روی “نشانگر درج” ضربه بزنید تا گزینه های انتخاب برای شما نمایش داده شوند. شما همچنین می توانید برای انتخاب یک کلمه، دوبار روی آن تپ کنید. حال می توانید با کشیدن دو نشانگر به سمت راست و یا چپ، بازه ی متنی را که می خواهید آن را انتخاب کنید تغییر دهید.  در مورد متونی که تنها می توان آن را خواند و به اصطلاح  “Read Only” هستند، باید کلمه ی مورد نظر را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید تا انتخاب شود.

انتخاب متن

انتخاب متن

شما می توانید هر متن دلخواهی که آن را انتخاب کرده اید، برش بزنید(Cut)، کپی کنید و در جای دیگر آن را بچسبانید(Paste).همچنین می توانید با استفاده از گرفتن، کشیدن و انداختن متن دلخواهی که آن را انتخاب کرده اید، بین برنامه های مختلف روی گوشی جا به جا کنید.

blankنکته:  موضوع جالب توجه این است که درون برخی از برنامه ها، با استفاده از تپ کردن روی B می توانید متون را بولد کنید، با تپ کردن روی I آن را ایتالیک کنید و یا با تپ کردن بر روی حرف U زیر آن متن را خط بکشید.

شما همچنین می توانید در بخش Look Up و یا در بخش پیشنهادات Siri  متونی را به عنوان جایگزین متنی که آن را انتخاب کرده اید، ببینید. شما می توانید با تپ کردن روی آیکون the Show More button ، تمامی برنامه های پیشنهادی را ببینید.

زمانی که Look Up را انتخاب می کنید، اطلاعات پیشنهادی از بستر وب و دیگر برنامه ها به شما نمایش داده می شود. برای آن که بتوانید پیشنهاداتی را که در بخش Look Up می شود، خاموش و غیرفعال کنید به آدرس زیر بروید:

Settings > Siri & Search

Siri و کیبورد آیفون

Siri و کیبورد آیفون

تاچ سه بعدی

برای آن که بتوانید کیبوردتان را به ترَک پد تبدیل کنید، باید آن را تا زمانی که نور آن به خاکستری تبدیل شود، فشار داده و نگه دارید.  حال باید کروسر را گرفته و آن را در اطراف کیبورد بچرخانید.  بدون آن که انگشت خود را از روی کیبورد آیفون بلند کنید، کمی فشار بیشتری به صفحه نمایش وارد کنید تا یک کلمه را انتخاب کنید. دوبار فشار بیاورید تا بتوانید یک جمله را انتخاب کنید. اگر سه بار فشار وارد کنید، کیبورد آیفون یک پاراگراف را انتخاب خواهد کرد. پس از فشردن می توانید با کشیدن انگشتتان متن بیشتری را انتخاب کنید.

تاچ سه بعدی و تایپ در آیفون

تاچ سه بعدی و تایپ در آیفون

دقت کنید که تنها برخی از دستگاه های اپل دارای تاچ سه بعدی هستند که لیست آنها در پست “آموزش مقدماتی آیفون – تاچ سه بعدی” آمده است.

آندو کردن آخرین ویرایش ها

برای آن که ویرایش های اخیری را که توسط کیبورد آیفون تان انجام شده است، حدف کنید تنها لازم است آیفون خود را تکان دهید و آن گاه بر روی عبارت Undo تپ کنید.

پیش بینی متون قبل از تایپ آنها

همانطور که با استفاده از کیبورد آیفون در حال تایپ هستید، Siri می تواند کلمه ی بعدی شما را حدس بزند، به شما ایموجی پیشنهاد دهد و بگوید که کلمه ی مورد نظر را کجا به کار ببرید.  Siri این پیشنهادات را بر اساس شناختی که از شما در فعالیت های اخیرتان روی گوشی به دست آورده است، نحوه ی تعاملاتتان با برنامه های روی گوشی و … به دست می آورد. خوب است بدانید که این پیشنهادات شگفت انگیز Siri برای تمامی زبان های دنیا در دسترس نیست و تنها برای برخی از زبان ها کارکرد دارد. برای فهم این قابلیت Siri روی زبان انگلیسی به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که در حال تایپ چیزی شبیه به این هستید:

  • “My number is ,” شماره تلفن شما به عنوان یک گزینه ی پیشنهادی نمایش داده می شود.
  • ” I’m at ” مکان کنونی شما به عنوان یک گزینه ی پیشنهادی نمایش داده می شود.

برای انتخاب یک کلمه بر روی آن تپ کنید و یا با زدن یک اسپیس (فاصله) و یا یک علامت نگارشی همچون ویرگول، متنی را که به شما پیشنهاد داده می شود بپذیرید.

پیش بینی کلمات

پیش بینی کلمات

زمانی که روی کلمه ی پیشنهادی تپ می کنید، یک اسپیس بعد از کلمه ظاهر می شود، حال اگر یک ویرگول یا هر علامت نگارشی دیگری را وارد کنید، اسپیس از بین می رود. با تپ کردن روی کلمه ی اصلی که خودتان آن را نوشته اید، کلمه ی پیشنهادی را نادیده بگیرید. کلمات پیشنهادی درون گیومه نمایش داده می شوند.

خاموش کردن متن پیش بینی شده

برای آن که این قابلیت آیفون را غیرفعال کنید یکی از دو آیکون  the Next Keyboard Emoji key و یا  the Switch Keyboard key را لمس کرده و دست خود را روی آن نگه دارید. حال باید به تنظیمات کیبورد بازگردید و با تپ کردن روی عبارت Predictive آن را خاموش کنید.

زمانی که پیش بینی متن روی کیبورد آیفون را غیرفعال می کنید،  باز هم آیفون سعی می کند که در مورد کلماتی که آنها را اشتباه نوشته اید، نسخه ی درست را ارائه دهد. در این حالت برای قبول کردن نسخه ی  املایی درست کلمه، یک اسپیس و یا ویرگول درج کنید و برای بازگشت بار دیگر روی کیبورد تپ کنید. برای رد کردن کلمه ی پیشنهادی نیز بر روی حرف “X” تپ کنید. اگر چندین بار یک کلمه توسط آیفون پیشنهاد شود و شما هر بار آن را رد کنید، آیفون دیگر آن کلمات را به شما پیشنهاد نمی دهد.

دیکته کردن به آیفون

شما می توانید متون را به جای آن که تایپ کنید، برای آیفون بخوانید و آیفون آن را برای شما تایپ کند. برای این منظور باید مطمئن شوید که گزینه Enable Dictation روی ایفون شما فعال است. برای فعال کردن این گزینه از طریق مسیر:

 Settings > General > Keyboard

به تنظیمات کیبورد و بروید و با تپ کردن روی عبارت Enable Dictation آن را فعال کنید.

دیکته کردن به ایفون

دیکته کردن به ایفون

در برخی از مدل های آیفون مانند:

  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus

می توانید از قابلیت Enable Dictation بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید.

blankنکته: دقت کنید که Dictation آیفون برای تمامی زبان ها و برای تمامی مناطق جهان موجود نیست و بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید، ویژگی های و قابلیات متنوعی ارائه می دهد. نکته ی مهم دیگر این است که اگر به اینترنت خط (دیتای موبایل) متصل هستید،  فعال کردن این قابلیت می تواند شارژ زیادی از اینترنت مصرفی شما بگیرد.

دیکته کردن متن در آیفون

بر روی آیکون  the Dictate key تپ کنید. این آیکون را می توانید روی صفحه ی کیبورد گوشی و یا در کادر جست و جو ببینید.  پس از تپ کردن روی این آیکون شروع به صحبت کنید و در صورت تمام شدن صحبت هایتان، بر روی گزینه ی Done تپ کنید. برای آن که آن چه که می گویید به آیفون دیکته شود، ابتدا بر روی نشانگر متن تپ کرده و آن گاه روی the Dictate key ضربه بزنید. شما می توانید متنی را که آن را قبلا انتخاب کرده اید، با استفاده از دیکته گفتن به آیفون جایگزین کنید.

دیکته-کردن-به-آیفون

دیکته-کردن-به-آیفون

اضافه کردن علایم نگارشی و مدل متنی

برای درج علایم نگارشی و یا فرمت متن، باید نام آنها را به آیفون دیکته کنید.  لیست علایم نگارشی را می توانید در لیست زیر ببینید:

  • quote … end quote (“گیومه”)
  • new paragraph (پاراگراف جدید)
  • new line (خط جدید)
  • cap—(استفاده از حروف بزرگ برای کلمه ی بعدی)
  • caps on … caps off—(برای بزرگ نویسی حرف اول هر کلمه)
  • all caps—(بزرگ نویسی تمام حرف کلمه ی بعدی)
  • all caps on … all caps off—(بزرگ نویسی و یا عدم بزرگ نویسی تمامی حروف کلمه ی بعدی)
  • no caps on … no caps off—(کوچک نویسی تمامی حروف کلمه بعدی)
  • no space-(حذف اسپیس بین تمامی کلمات)
  • no space on … no space off—(آوردن برخی کلمات در پی هم)
  • smiley—برای انداختن شکلک  🙂
  • frowny—برای انداختن شکلک  🙁
  • winky—برای انداختن شکلک 😉

ذخیره کردن  keystrokes یا همان واژه های زنجیره ای جدید

با استفاده از قابلیتی منحصر به فرد روی آیفون، می توانید با تایپ چند حرف کوتاه یک عبارت یا جمله را تایپ کنید. برای مثال می توانید با تایپ کردن عبارت  “omw” روی کیبورد آیفون ببینید که عبارت کامل  “On my way!” بر روی کیبورد آیفون ظاهر می شود. این عبارت به صورت پیش فرض به این حروف قصار تخصیص داده شده است و شما می توانید آنها را به میل و خواست خود تغییر دهید.

میانبرهای کیبورد آیفون

میانبرهای کیبورد آیفون

  • ایجاد یک میانبر:

بر روی آیکون  the Switch Keyboard key و یا  the Next Keyboard Emoji key تپ کرده و انگشت خود را روی آنها نگه دارید.  حال انگشتتان را به سمت تنظیمات Keyboard برده و روی Text Replacement تپ کنید. 

  • عدم اصلاح یک کلمه و یا عبارت دلخواه

برای این منظور می توانید یک میانبر ایجاد کنید و آن را خالی بگذارید.

  • استفاده از آی کلود برای به روز نگه داشتن دیکشنری خاص خودتان

برای این منظور می بایست به مسیر Settings > [your name] > iCloud بروید و روی iCloud Drive تپ کنید تا این گزینه را روشن و فعال کنید.

آی کلود و کیبورد آیفون

آی کلود و کیبورد آیفون

اضافه کردن کیبورد و یا تغییر دادن آن

شما می توانید ویژگی هایی مانند تایپ کردن، چک کردن املا و نگارش متون را روی آیفون خود روشن یا خاموش کنید و کیبوردی خاص را برای نوشتن در زبان های مختلف به لیست کیبوردهای موجود آیفون اضافه کنید و حتی طرح صفحه کلید اصلی و یا صفحه کلید بی سیم اپل را تغییر دهید.

اگر زبان های دیگر را به کیبورد آیفون اضافه کرده باشید، می توانید بدون نیاز به تغییر و جا به جایی بین صفحه کلیدها، هر دو زبان را تایپ کنید. در این صورت، کیبورد آیفون به طور خودکار بین دو زبانی که اغلب به آن زبان ها تایپ می کنید، جا به جا می شود.

تنظیمات تایپ

آیکون  the Switch Keyboard key و یا  the Next Keyboard Emoji key را لمس کرده و آن را نگه دارید، حال به تنظیمات صفحه کلید اسلاید کنید. یا به مسیر Settings > General > Keyboard بروید.

اضافه کردن صفحه کلید جدید برای زبانی دیگر 

به مسیر Settings > General > Keyboard > Keyboards > Add New Keyboard بروید و با تپ کردن روی گزینه های موجود زبان جدیدی را برای اضافه شدن کیبورد به گوشی خود انتخاب کنید.

اضافه کردن کیبورد جدید به ایفون

اضافه کردن کیبورد جدید به ایفون

جا به جایی میان صفحه کلیدهای اضافه شده

آیکون  the Switch Keyboard key و یا  the Next Keyboard Emoji key را لمس کرده و نگه دارید، سپس انگشت خود را به روی نام صفحه کلید دلخواه خود بکشانید.

شما همچنین می توانید با تپ کردن روی کلید the Next Keyboard Emoji key و یا the Switch Keyboard key  یک صفحه کلید که آن را روی گوشی استفاده می کنید،  به دیگری تغییر دهید. اگر باز هم بر روی این دو آیکون تپ کنید، تمامی کیبوردهایی را که آنها را اضافه کرده اید خواهید دید.

تغییر طرح و نقشه ی صفحه کلید آیفون و آیپد

برای این منظور به مسیر Settings > General > Keyboard > Keyboards و سپس یک صفحه کلید دلخواه را انتخاب کنید. حال می توانید برای کیبورد انتخابی خود یک طرح منحصر به فرد را انتخاب کنید.

در بالا، آموزش مقدماتی در مورد نوشتن متن و کار باصفحه کلید آیفون را به طور کامل شرح دادیم. اکنون می توانید متن خود را ویرایش کنید، آن را سفارشی کنیدو هر آنچه که را دوست دارید به آن اضافه کنید.اما اگر در هنگام کار کردن با آیفون خود متوجه مشکل و یا خطا شده اید، چنانچه فکر می کنید کار کردن با دستگاه اپل برای نوشتن و یا هر کاری از این نوع، شما را به زحمت انداخته است. می توانید با مراجعه به شرکت کوک موبایل و دفتر تعمیر مجاز محصولات اپل، مشکل آیفون خود را در اسرع وقت و با کمترین هزینه برطرف کنید.

کیبوردهای روی آیفون

کیبوردهای روی آیفون

 

سوالات متداول- آموزش مقدماتی آیفون – Text و کیبورد

1- چگونه می توانم با آیفون پیام متنی بنویسم؟

  • از یک صفحه اصلی، روی نماد پیام ها ضربه بزنید.
  • روی علامت نوشتن پیام ضربه بزنید. (سمت راست بالا).
  • شماره تلفن را در قسمت To وارد کنید. برای ارسال پیام به مخاطب موجود، روی علامت بعلاوه ضربه بزنید و سپس مخاطب را انتخاب کنید.
  • پیام را وارد کنید و بر روی علامت Send ضربه بزنید.

2- چگونه می توان صفحه کلید آیفون را به حالت نرمال برگرداند؟

  • صفحه را لمس و نگه دارید.
  • برای انتقال صفحه کلید به سمت چپ ضربه بزنید. برای انتقال صفحه کلید به راست ضربه بزنید.
  • وقتی کارتان تمام شد، صفحه را لمس کنید یا نگه دارید. سپس روی آن ضربه بزنید تا صفحه کلید را به حالت معمول خود برگردانید.

3- چرا صفحه کلید من در بالای آیفون نمایش داده نمی شود؟

مشکل فریز شدن صفحه کلید

وقتی که این صفحه کلید روی صفحه نمایش داده می شود و هیچ حرکتی نمی کند مشکل فریز شدن صفحه کلید اتفاق افتاده است. ساده ترین راه حل برای چنین مشکلی، راه اندازی مجدد یا اقدام به هارد ریست کردن است. در هارد ریست، اگر آیفون یا آی پد به طور عادی بسته شود ، کافی است دکمه پاور را نگه دارید تا اینکه پیام غیر فعال کردن صفحه کلید روی نمایشگر نمایان شود.

4- چرا آیفون من کلماتی را که تایپ می کنم، را از بلندگو پخش می کند؟

در دستگاه خود، به تنظیمات> قابلیت دسترسی> Spoken Content> Typing Feedback بروید. از اینجا، می توانید موارد زیر را فعال کنید: بازخورد کاراکتر: با فعال کردن کاراکترها، دستگاه شما هنگام تایپ حروف، صدای حروف را پخش می کند. Character Hint را فعال کنید تا دستگاه شما نام آوایی و هجی حرف را پخش کند.

5- تفاوت پیام متنی با iMessage چیست؟

برنامه پیامک و iMessages هر دو روش متداول ارسال پیام از طریق تلفن، تبلت و سایر دستگاه ها هستند. پیام های متنی نیاز به برنامه تلفن همراه دارند، در حالی که iMessages از داده یا WiFi استفاده می کند. iMessages را فقط می توان در دستگاه Apple نوشت و ارسال کرد، اما می توان برای هر دستگاه دیگری (اندروید و iOS) ارسال کرد.

6- چرا بعضی از متون من سبز و بعضی آبی هستند؟

پس زمینه سبز به این معنی است که پیام با یک دستگاه غیر iOS (اندروید ، تلفن ویندوز و غیره) رد و بدل می شود و از طریق ارائه دهنده تلفن همراه خود از طریق پیامک ارسال می شود. … پس زمینه سبز همچنین می تواند بدان معنی باشد که یک پیام متنی ارسال شده از دستگاه iOS به دلایلی از طریق iMessage ارسال نشده است.

7- آیا می توانم Caps Lock را روی آیفون خود فعال کنم؟

Caps Lock به طور پیش فرض روی صفحه کلید آیفون فعال است. اگر می خواهید به هر دلیلی آن را غیرفعال کنید، در صفحه اصلی، روی “تنظیمات” ضربه بزنید. در سمت چپ صفحه “تنظیمات”، روی “عمومی” ضربه بزنید. … در زیر “کیبورد” ، به پایین بروید و روی دکمه کشویی “فعال کردن Caps Lock” ضربه بزنید تا غیرفعال شود.

8- چگونه صفحه کلید بی سیم اپل خود را وصل کنم؟

با استفاده از صفحه کلید خود در حالت قابل کشف، ابزار راه اندازی بلوتوث دستگاه خود را باز کنید. در Mac، تنظیمات Preferences System را باز کنید، “Keyboard” را انتخاب کرده و روی “تنظیم صفحه کلید بلوتوث” کلیک کنید. در iOS یا اندروید، «بلوتوث» را در تنظیمات فعال کنید.

9- چگونه متن با تاچ سه بعدی را انتخاب کنم؟

انتخاب متن Touch 3D برای پیام کوتاه، پیام رسانی ، ارسال ایمیل و همچنین اینستاگرام ، توییتر ، فیس بوک و موارد دیگر مفید است.

  • برنامه پردازش کلمه یا پیام رسانی مورد نظر خود را باز کنید.
  • در هر جایی روی صفحه کلید ضربه بزنید و نگه دارید.
  • مکان نما را به مکان مشخص بکشید.
  • برای برجسته کردن و انتخاب متن، انگشت خود را فشار دهید و برای مدتی نگه دارید.

10- در آیفون چگونه می توانم به جای iMessage با یک برنامه دیگر پیام متنی ارسال کنم؟

  • با ضربه زدن روی علامت “تنظیمات” در صفحه اصلی آیفون خود، برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • برای باز کردن صفحه پیام ها روی ردیف “پیام ها” ضربه بزنید.
  • به کلید کنار “iMessage” ضربه بزنید تا غیر فعال شود. اکنون آیفون شما به جای استفاده از سرویس iMessage ، تمام پیامها را با فرمت پیام متنی ارسال می کند.

مطالب مرتبط