اخبار فناوری

LCD خمیده iPhone 8

blank

اپل ادعا کرده است که در حال آزمایش های جدید در این حوزه است!

تا به امروز محرز شده که iPhone 8 یک گوشی با صفحه نمایش OLED است .این گوشی ظاهرا دارای صفحه نمایش لبه به لبه است (ٍEdge to Edge).  معنای این حرف این است که گوشی در کناره های آن تا حد امکان بی قاب است .  این بدون کناره بودن در تمام جهات صفحه نمایش قابل مشاهده خواهد بود.

اگر خبر جدیدی که از رسانه های کره ای پخش شده را باور کنیم ،میبینیم که خبرهای قبلی درباره آیفون ۸ صحت داشته اند؛چرا که آیفون نسخه ی OLED از  iPhone 8  را روانه بازار خواهد ساخت و دلیل صحت این خبر نیز سفارش آیفون برای OLED  های پلاستیک است .پس با قطعیت میتوان گفت که دیگر در صفحات نمایش آیفون خبری از گلس نخواهد بود. این سفارش اپل از طریق سامسونگ دیسپلی خدمت رسانی خواهد شد. سامسونگ تنها قادر است حدود ۱۰۰ میلیون از پنل های OLED با مشخصات مورد نظر اپل را به اپل بدهد.

مرجع خبر بالا اشاره کرده که پنل های  OLED  اپل تماما از پلاستیک ساخته شده اند و دیگر در آنها از گلس استفاده نشده است .استفاده از این نوع پلاستیک به کاربران اجازه می دهد تا بدون شکسته شدن صفحه نمایش ؛ آن را خم کنند. باور این خبر که خمیدگی پنل گوشی های iPhone 8 در تمام جهات صفحه نمایش آن اتفاق می افتد کمی غیرقابل باور است . پس از گذشت این همه زمان از جنجال های صفحات نمایش منعطف شاهد حضور Galaxy Round در بازار موبایل بودیم  که با تبلیغات تمام خمیده به بازار آمد اما در عمل تنها در یک یا دو جهت صفحه نمایش خمیدگی داشت. در گوشی های خمیده دیگر سامسونگ مثل S7 edge  نیز خمیدگی تنها در یک جهت اتفاق افتاده است.

 galaxy S8 سامسونگ از صفحه نمایش تمام صفحه استفاده کرده است و دیگر  دکمه ای به نام Home ندارد ، با این حال ،احتمال اینکه آیفون ۸ نیز از تکنولوژی مشابه اما با استفاده از OLED  پلاستیکی، استفاده کند ،وجود دارد.  تیم تحقیق و توسعه آیفون در خبری دیگر، از توسعه ی تکنولوژی های جدید برای افزودن قابلیت Touch به اطراف گوشی iPhone 8  نیز خبر داده است.

این مدل صفحه نمایش گوشی های آیفون به ما گوشزد می کند که ما بیشتر مواظب ال سی دهای گوشی موبایل خود باشیم و در نگهداری از آنها دقت کافی را داشته باشیم

مطالب مرتبط