اخبار فناوری

گوشی های ۲۰۱۷ اپل از آخرین تکنولوژی OLED سامسونگ استفاده میکنند

تکنولوژی OLED سامسونگ

گوشی های ۲۰۱۷ اپل از آخرین تکنولوژی OLED سامسونگ استفاده میکنند…

در سالهای اخیر اپل از یک ظاهر یکسان برای ساخت آیفون ۶، آیفون ۶s  و آیفون ۷ استفاده کرده است. همین موضوع باعث شده تا خیلی از کاربران به اپل اعتراض کنند. شایعات نشان میدهند که اپل به مناسبت دهمین سال عرضه‌ی iPhone به بازار، قصد دارد آیفون ۸ را با تغییرات اساسی به بازار بفرستد. آیفونی که سال آینده راهی بازار می شود و تعداد زیادی از هم اکنون آن را یک محصول انقلابی همچون نسل اول iPhone می‌دانند. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که iPhone سال آینده به احتمال زیاد از صفحه نمایش OLED ساخته سامسونگ استفاده خواهد کرد. همچنین دیگر به دکمه‌ی خانه مجهز نیست و این دکمه به شکل مجازی روی گوشی قرار خواهد گرفت.

در شایعات اخیر گفته شده که اپل قصد دارد در آیفون ۸ از جدیدترین تکنولوژی صفحه نمایش OLED شرکت سامسونگ استفاده کند که ALD یا Atomic Layer Deposition نام دارد. این تکنولوژی باعث می‌شود که بتوان به صفحه نمایش OLED بخش‌های جدیدی اضافه کرد که برابر عوامل طبیعی مانند هوا و آب مقاوم باشند و به همین دلیل طول عمر صفحه نمایش افزایش خواهد یافت. شایعات می‌گویند که سامسونگ به سرعت روی این تکنولوژی کار می‌کند تا بتواند آن را برای استفاده در محصولات مختلف مخصوصا آیفون سال آینده آماده کند.
تکنولوژی جدید سامسونگ جایگزین تکنولوژی‌های قبلی می‌شود که در آن از چند لایه‌ی مختلف جهت محافظت از صفحه نمایش استفاده می‌شد. این تکنولوژی ضخامت صفحه نمایش را کاهش می‌دهد و در نتیجه ضخامت iPhone کاهش خواهد یافت. این محصول جدید سامسونگ می‌تواند کمک کند تا گوشی جدید آیفون مقاومت بیشتری در برابر آب نسبت به آیفون ۷ داشته باشد.

مطالب مرتبط