اخبار فناوری

کیف پول در زیر پوست(چیپ الکترونیکی NFC در زیر پوست) + کلیپ

blank

پرداخت، خرید و هرگونه معاملات مالی امروزه با پیشرفت تکنولوژی شکل دیگری پیدا کرده است. فینتک!!! این کلمه به زبان ساده تر به معنی استفاده از تکنولوژی در هرگونه اقدام مالی و اقتصادی می باشد. فینتک یکی از حوزه های مهم شرکت های دانش بنیان ایران است و به دلیل راحت تر کردن تراکنش های مالی و بالابردن بازدهی از نظر اقتصادی برای کشور های در حال توسعه مهم می باشد.

از سال ها پیش تحولات در حوزه پرداخت و همچنین نقل و انتقالات مالی شروع شده که از ابداع کارت اعتباری بانک تا انتقالات مالی توسط موبایل می توان پیشرفت روز افزون در این حوزه را مشاهده کرد.

اما متخصصین این حوزه به این پشرفت ها اکتفا نکرده اند و پا را فراتر گذاشته اند. در سوئد شرکت SJ که یک شرکت حمل و نقل می باشد در حوزه فینتک دست به اقدام حیرت انگیزی زده است. بلیط را در زیر پوست مشتریان خود جایگذاری می کنند.

این شرکت سوئدی در زیر پوست دست مشتریان خود چیپ الکتریکی قرار می دهد که با آن بلیط خریداری شده را چک می کنند به اینگونه که شما بلیط را اینترنتی خریداری می کنید و اطلاعات خرید خودکار در این چیپ الکتریکی به صورت کد منتقل می شود. مسافران این شرکت کافی است تا دست خود که چیپ بر روی آن قرار دارد بر زیر موبایل یا تبلت قرار دهند تا با استفاده از تکنولوژی NFC اطلاعات چیپ خوانده شود و فرآیند خرید آن ها تایید شود.

فرایند این شرکت یک کمی شبیه فیلم های علمی تخیلی شده است البته استفاده از این چیپ های الکتریکی اختیاری است و مسئولان این شرکت اعلام کردند که 2.000 نفر از مشتریان که از این چیپ ها استفاده می کنند و کسب و کار اکثر این افراد در حوزه تکنولوژی و نوآوری می باشد.

ولی آیا این چیپ ها امنیت استفاده کنندگان را به خطر نمی اندازد؟؟

یکی از مسئولان این شرکت در توضیح امنیت استفاده کنندگان اعلام می کند که: کنترل و ذخیره اطلاعات این چیپ الکتریکی تمام و کمال در اختیار شرکت SJ می باشد و شرکت دیگری در این امر دخیل نیست بنابراین حفاظت اطلاعات کاربران تضمین شده می باشد.

در ارتباط با این سوال که آیا افراد با این چیپ رد یابی می شوند یا خیر افزود: خیر مردم نباید نگران این مسئله باشند. نگرانی مشتریان مسئله مهمی است و ما این امر را بسیار جدی خواهیم گرفت. به نظر ما بیشتر مردم باید بیشتر نگران گوشی موبایل و استفاده از کارت اعتباری برای استفاده در ردیابی خود باشند. این چیپ در فرآیند حمل و نقل تحول بزرگی است و به سرعت می توان بلیط افراد را چک کرد بدون اینکه فردی آزرده خاطر شود و زمانی را از دست بدهد و این چیپ قطعا یکی از بهترین تجربه های دیجیتالی مشتریان خواهد بود.

این چیپست الکتریکی امروزه در صنعت حمل و نقل تنها استفاده نشده است. شرکت سوئدی دیگر به نام Epicenter این اختیار را به کارمندان خود داده است تا با استفاده از این چیپ ها ساعت ورود و خروج آن ها چک شود.

حال باید دید این چیپ های الکتریکی بر آینده فینتک چه تاثیری خواهد گذاشت و توسعه آن به سمتی خواهد رفت که با آن معاملات مالی انجام داد یا خیر!! ولی فقط تصور آن همانطور که گفته شد یاداور فیلم های علمی تخیلی است. به نظر شما چطور؟

 

می توانید در کلیپ زیر اطلاعات بیشتری مشاهده کنید.

مطالب مرتبط