اخبار فناوری

چیپ های ۷ نانومتری تا سال ۲۰۱۸ در بازار

blank

TSMC چیپ های ۷ نانومتری را تا سال ۲۰۱۸ روانه بازار می سازد!

اینتل و سامسونگ ، پردازنده ی ۱۰ نانومتری را تا انتهای امسال روانه ی بازار ساختند.  از این چیپ ست در بسیاری از موبایل های عالی سال ۲۰۱۷ استفاده خواهد شد. این شرکت ها برای نازک تر شدن چیپ ست ها تا رسیدن به ابعاد ۷ نانومتر تلاش می کنند.این چیپ ست در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی خواهد شد. TSMC در مرحله ی به اصطلاح “نوار کردن” این چیپ است. مرحله ای که قبل از تولید انبوه این چیپ ست باید طی گردد.پس از طی این مرحله ممکن است برخی اصلاحات برای بهبود عملکرد چیپ ست اتفاق بیفتند.در مرحله ی اعمال اصطلاحات در مورد ابعاد نیز باز نگری خواهد شد و پس از آن چیپ ست برای تولید در اندازه ی انبوه آماده خواهد شد.

چیپ ست های نانومتری

 مشتریان به چیپ ست هایی با اندازه ی کمتر از ۱۰ نانومتر بسیار علاقه مندند. مشتریان چیپ ست های ۷ نانومتری TSMC شرکت های Qualcomm ,Zilinx  و ان ویدیا هستند.اپل نیز به جمع طرفداران چیپ ست های فوق باریک پیوسته است. شرکت تایوانی تولید چیپ ست های اپل برای استفاده در آیفون های سال ۲۰۱۷ را بر عهده دارد.در آیفون های و آی پد های حال حاضر اپل از چیپ ست های ۱۶ نانومتری استفاده می شود.استفاده از چیپ ست های نازکتر در ابعاد ۱۰ نانومتری می تواند امکان استفاده از میکرو پردازنده های کوچکتر و قدرتمند تر را به سازندگان دستگاههای هوشمند بدهد. شاید رقابت بعدی میان گوشی های هوشمند رقابت بر سر اندازه ی چیپ ست های به کار رفته در گوشی ها باشد.

  با احتمال بالا ، TSMC اطلاعات ساخت و طراحی چیپ ست های ۷ نانومتری را در کنفرانسی که در نیمه ی ماه ژانویه برگزار می شود ، اعلان عمومی می کند. در این اعلان عمومی راهکارهایی برای استفاده از چیپ ست های نازکتر و مزایای استفاده از این چیپ ست ها در گوشی های هوشمند ارایه خواهد شد.

مطالب مرتبط