اخبار فناوری

مشکل Note 7 سامسونگ از باتری هایش نبوده است!

blank

آیا صحت این ادعا که دلیل انفجار Note 7، مشکل در باتری نبوده است، اثبات می شود؟!

سامسونگ طی گزارشی اعلام کرده است که مذاکراتش در مورد دلیل انفجار Note 7 به پابان رسیده است و نتیجه را طی گزارشی در اواسط این ماه اعلام خواهد کرد.با توجه به خبرها و شایعاتی که در مورد گلکسی S8 می شنویم ، نمی توان زیادی به نتایج گزارش حاصل از این مذاکرات و تحقیقات دلخوش بود.

کره ی امروز در تیتزی نوشت : گوشی های ۵٫۷ اینچی Galaxy S8  و گوشی های ۶ اینچی Galaxy S8 Plus  دقیقا از همان باتری هایی استفاده می کنند که در نوت ۷ استفاده شده بود.

شنیدن این خبر، می تواند حقایق بسیاری را به ذهن متبادر سازد. شرکت سازنده ی باتری های Note 7   شرکت SDI  سامسونگ است. همان شرکتی که با مشکل در باتری های Note 7   باعث شرمندگی سامسونگ شد. در اینن شرایط بحرانی که سامسونگ می بایست حیثیت از دست رفته خود را با ارایه ی محصولی ناب بار دیگر به دست آورد، استفاده از باتری های مشکل دار شرکت SDI چه معنی می تواند داشته باشد؟آیا سامسونگ با استفاده کردن از این باتری ها در محصولاتی که قرار است ناجی او باشند، ریسک بزرگی را متقبل نشده است؟!

احتمال دیگری نیز وجود دارد که اتفاقا بسیار قوی است. به نظر مشکل Note 7   اصلا از باتری های آن نبوده است و به گفته ی  نشریه ی “حرف کره” این انفجارها به دلایل “نقص راهبردی” اتفاق می افتاده اند.

سامسونگ قصد دارد که از باتری های گوشی موبایل ساخت شرکت خودش در سری A گلکسی سامسونگ های سال ۲۰۱۷ استفاده کند . این محصولات شامل Galaxy A3.A5 و A7 می باشند. در باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری Galaxy A7  سال ۲۰۱۷ ظرفیت شارژ  نسبت به باتری مورد استفاده در Note 7   بیست درصد افزایش یافته است .

آنچه همگان انتظار داشتند تغییر در باتری مورد استفاده در محصولات سامسونگ سال ۲۰۱۷ بوده است. شاید حتی این تهیه باتری می بایست از شرکت واسطی صورت می گرفت تا اطمینان خریداران نسبت به صحت باتری ها جلب شود.

به نظر آنچه سامسونگ در چند روز آینده و به عنوان گزارش علت انفجار Note 7  بیان میدارد، نظرها را از روی باتری بر میدارد. حالا ماجرا جذاب تر شده است باید منتظر بیمانیم و ببینیم علت انفجارها چه بوده است؟

 

مطالب مرتبط