ترفند, ترفند آیفون

پیکربندی تنظیمات روی آیفون – قسمت سوم

blank

فضای ذخیره سازی آی کلود iCloud

آی کلود فضای ذخیره سازی ابری است که اپل آن را در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا عکس ها و فیلم ها، اسناد و دیگر داده های خود را در iCloud ذخیره کنند و به این ترتیب حتی زمانی که کاربران آیفون خود را از دست بدهند، این داده ها به همان شکل اولیه در دسترس آنها می ماند.

 تنظیمات iCloud

در شکل زیر می توانید لیست برنامه ها و سرویس هایی را که از آی کلود استفاده می کنند، ببینید. این برنامه ها شامل ایمیل، مخاطبین، تقویم ها و … می باشد.

اگر پس از خرید گوشی آیفون خود، تا کنون با اپل آی دی وارد گوشی نشده اید، با اپل آی دی تان و از طریق مسیر  Settings > Sign in to your iphone وارد گوشی شوید. اگر اپل آی دی ندارید، می توانید همین الان اقدام به ساخت اپل آی دی روی گوشی خود کنید.

ورود به اپل با اپل آی دی

ورود به اپل با اپل آی دی

محتویات و داده های ذخیره شده روی فضای iCloud به صورت بی سیم با دیگر دستگاه های اپل  شما سینک می شوند. دقت کنید که شرط سینک شدن داده های روی آی کلود با دیگر دستگاه ها این است که با همان اپل ID  که با آن وارد گوشی خود شده اید، وارد دیگر سیستم ها شوید.

سرویس فضای ابری iCloud روی دستگاه های اپل دارای سیستم عامل iOS 5 یا بالاتر، در رایانه های مک با Mac OS X 10.7.5 یا بالاتر و در رایانه های شخصی با برنامه ی iCloud که دارای ویندوز 5 یا بالاتر (ویندوز 7 یا بالاتر مورد نیاز است) هستند، پشتیبانی می شود. شما همچنین می توانید با ورود به سایت iCloud.com از روی هر مک و یا کامپیوتر دیگر، اطلاعات و ویژگی های iCloud خودتان مانند Photos، Find My iPhone، Mail، Calendar، Contacts، iWork for iCloud و غیره را وارد کنید.

توجه: iCloud ممکن است در تمام مناطق موجود نباشد و ویژگی های iCloud ممکن است بر اساس منطقه ارائه ی سرویس متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب سایت iCloud مراجعه کنید.

با استفاده از سرویس iCloud، قادر به انجام کارهای زیر خواهید بود:

  • عکس ها و فیلم های خود را ذخیره کنید: اگر از کتابخانه عکس های iCloud برای ذخیره عکس ها و فیلم های روی آیفون خود استفاده کنید، قادر خواهید بود از هر دستگاه دیگری با سیستم عامل iOS 8.1 یا بالاتر، Mac با OS X 10.10.3 یا بالاتر و یا با رایانه ی ویندوزی با سیستم عامل ویندوز 5 و بالاتر، به تمامی آن عکس ها و فیلم ها دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید با ورود به سایت iCloud.com با همان اپل آی دی و رمز عبوری که روی آیفون شما قرار دارد، وارد فضای ابری که متعلق به شما است شوید و از این طریق به داده های ذخیره شده روی این فضا دسترسی پیدا کنید. شما می توانید با استفاده از قابلیت iCloud Photo Sharing نسبت به اشتراک گذاری عکسها و ویدیوها با افرادی که توسط شما انتخاب شده اند اقدام کنید و در همین خلال اجازه دهید  آنها هم به تصاویر و داده های شما، عکس، ویدیو و … اضافه کنند
  • ایمیل، تقویم ها، یادداشت ها، مخاطبین و یادآوری های خود را به روز نگه دارید: با استفاده از اکانت آی کلود و ورود به آن با کوچکترین تغییری روی داده های ذخیره شده بر روی آی کلود، تمام اطلاعات شما در همه جا بر روی مک، دستگاه های iOS و iCloud.com  که با اکانت مزبور همگام هستند، به روز می شود.

توجه: اگر iCloud را برای برنامه هایی مانند موسیقی، عکس ها، تقویم و مخاطبین روی آیفون خود فعال کنید، دیگر قادر نخواهید بود از iTunes برای همگام سازی این داده ها با رایانه خود استفاده کنید.

  • اسناد و فایل های روی آیفون خود را ذخیره و بازیابی کنید: شما می توانید با استفاده از قابلیت های موجود در سرویس آی کلود، اسناد موجود در iCloud Drive را در برنامه Files که با آیکون blank در بخش Apps آیفون مشخص شده است، ذخیره کرده و به آنها از تمامی دستگاه های iPhone، iPad، iPod touch، Mac یا PC دسترسی پیدا کنید.
  • پشتیبان گیری از اطلاعات: پشتیبان گیری از iPhone به iCloud به صورت خودکار و زمانی که آیفون به شبکه Wi-Fi متصل شود، انجام می گیرد. نکته جالب در مورد بکاپ آی کلود این است که داده های ذخیره شده روی iCloud و فایل بکاپ ارسال شده از طریق اینترنت، رمزگذاری می شوند و از این جهت امنیت بالایی را ایجاد می کنند.
  • داده های روی آیفون تان را با خانواده خود به اشتراک بگذارید: با اشتراک گذاری داده های روی آیفون با خانواده، حداکثر شش عضو خانواده می توانند تصاویر، ویدیوها و دیگر فایلهایشان را در برنامه های مختلف و با استفاده از فضای حافظه ی 200 گیگابایتی یا بیشتر به اشتراک بگذارند.
  • زبانه های مرورگر جست و جو شده روی آیفون را در مرورگر خود ذخیره کنید: با استفاده از این قابلیتمی توانید زبانه های Safari را که در سایر دستگاه های iOS و رایانه های مک خود باز کرده اید، ببینید.
  • آیفون خود را پیدا کنید: با استفاده از این قابلیت می توانید، از برنامه Find My iPhone بر روی یک دستگاه دیگر با سیستم عامل iOS استفاده کنیدو یا از برنامه «Find My iPhone» بر روی هر مک یا رایانه با سیستم عامل ویندوز استفاده کنید و به این ترتیب آیفون گمشده خود را بر روی نقشه مشاهده کنید، آن را از راه دور قفل کنید و قابلیت پرداخت با استفاده از آن را متوقف و یا اصلا کل داده های روی گوشی را حذف کنید. برنامه ی Find My iPhone شامل قابلیت Activation Lock است که برای ورود به آن نیاز به اپل آی دی و رمز عبور اپل آی دی است و می توانید زمان گم شدن آیفون، با ورود از دستگاهی دیگر به اکانتتان اقدام به غیرفعال ساختن آیفون، پاک کردن داده های روی آیفون و یا دوباره فعال سازی دستگاه خود نمایید.
  • دوستان خود را پیدا کنید: از قابلیت «Find My Friends» برای به اشتراک گذاری مکان خود با دوستان و خانواده تان استفاده کنید.
  • ذخیره سازی و دسترسی به رمزهای عبور و اطلاعات کارت اعتباری: فضای ذخیره سازی iCloud Keychain رمزهای عبور و اطلاعات کارت اعتباری را در تمام دستگاه های تعیین شده توسط صاحب اکانت، نزد خود نگه می دارد.
  • فضای ذخیره سازی رایگان: با ساخت اکانت iCloud، یک حساب ایمیل رایگان و 5 گیگابایت فضای ذخیره برای ایمیل، فایل ها، عکس ها، فیلم ها و همچنین فضا برای ایجاد بکاپ از داده های روی آیفون تان دریافت می کنید. دقت کنید که موسیقی های خریداری شده، برنامه ها، نمایش های تلویزیونی و کتاب هایی که آنها را از فروشگاه های اپل دریافت می کنید، در محاسبه ی  فضای ذخیره سازی موجود برای اکانت آی کلودتان حساب نمی شوند. اگر احساس می کنید که 5 گیگابایت فضای آی کلود برای شما کم است، می توانید فضای حافظه ی بیشتری را از اپل خریداری کنید. قابلیت های iCloud به همین جا ختم نمی شود و شما همچنین می توانید ایمیلی با پسوند iCloud داشته باشید.

ارتقای ذخیره سازی در iCloud 

برای این منظور، با تپ کردن روی آیکون blank در صفحه ی هوم آیفون، به تنظیمات> [نام شما]> iCloud> مدیریت ذخیره سازی> تغییر برنامه ذخیره سازی بروید. این مسیر را می توانید در خط زیر مشاهده کنید:

Settings > [your name] > iCloud > Manage Storage > Change Storage Plan

تنظیمات آی کلود

تنظیمات آی کلود

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد iCloud، به وب سایت iCloud مراجعه کنید.

تنظیم سایر ایمیل ها، مخاطبین و تقویم روی آیفون

علاوه بر برنامه هایی که با iPhone همراه و همساز هستند و از فضای ذخیره سازی iCloud استفاده می کنند، آیفون با سرویس های  مایکروسافت و بسیاری دیگر از سرویس های ایمیل، مخاطبین و خدمات تقویم مبتنی بر اینترنت نیز کار می کند.

برای استفاده از سرویس های مایکروسافت برای ایجاد و مدیرین اییل، تقویم و مخاطبین روی دستگاه های iOS می بایست یک حساب مایکروسافت Exchange  بسازید و  Exchange ActiveSync را روی آیفون، آیپد و یا iPod touch تنظیم کنید.

تنظیمات حساب کاربری

برای ایجاد و تنظیم اکانت پروایدرهای خدمات به جهت دریافت سرویس های اضافه تر روی آیفون خود باید ابتدا روی آیکون blank در صفحه خانه گوشی تپ کرده و از مسیر زیر به تنظیمات رفته و با تپ کردن روی عبارت Add Account یک حساب کاربری ایجاد کنید.

Settings > Accounts & Passwords

 با استفاده از حساب کاربری LDAP یا CardDAV که آن را روی آیفون خود ایجاد می کنید،  قادر خواهید بود از سرویس های اضافه تر ایمیل، تقویم و … بر روی دستگاه iOS خود استفاده کنید. همچنین می توانید تقویم ها را با استفاده از یک حساب تقویم CalDAV به آیفون و یا آیپد خود اضافه کنید، آنها را به اشتراک بگذارید و یا آنها را از برنامه ی Mail گوشی که با آیکون blank نمایش داده می شود،  وارد آیفون خود کنید و به این ترتیب از چندین تقویم مختلف روی دستگاه خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط