اخبار فناوری

واقعیت افزوده شاید بهترین چیزی باشد که برای Google Maps اتفاق افتاده است

blank

گوگل مپ(Google Maps) یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های جهت یابی موجود است، و یک اپلیکیشن الزامی برای تمام گوشی های هوشمند، حتی اگر اپلیکیشن نقشه ی پیش فرض دیگری دارند. گوگل تعدادی از ویژگی های جذاب را به این اپلیکیشن اضافه کرده است که باعث می شود جهت یابی حتی بهتر شود، چه رانندگی می کنید، پیاده روی می کنید، یا از حمل و نقل عمومی استفاده می کنید. اما این اپلیکیشن به زودی یک ویژگی شگفت انگیز به دست خواهد آورد که فعلا در حال آزمایش است. آن ویژگی پشتیبانی از واقعیت افزوده(AR) است. واقعیت افزوده(AR) به طور معنی داری پیاده روی با گوگل مپ را بهبود خواهد بخشید.

برای همه ی ما قبلا این اتفاق افتاده است؛ که از گوگل مپ یا دیگر اپلیکیشن های نقشه، برای پیدا کردن مسیرهای مان در یک شهر جدید در حین مسافرت، یا در بخشی از شهر که با آن آشنا نیستیم، استفاده کنیم. در حالی که اکثر اوقات جواب می دهد، می تواند یک فرآیند خسته کننده باشد. باید به چیز های اطراف خود توجه کنید، و به چک کردن گوشی ادامه دهید تا ببینید که آیا در جایی که نیاز دارید، هستید.

با آغاز واقعیت افزوده(AR)، جهت یابی گوگل مپ بسیار سرگرم کننده خواهد شد. مسیر های پیاده روی در بالای تصویر زنده ی محیط اطراف شما قرار داده خواهند شد. شما دیگر مجبور نیستید دائما نگاه خود را بین گوشی و راه روبرو تغییر دهید. گوگل مپ اطلاعات دوربین شما و GPS گوشی را با هم ترکیب خواهد کرد تا به شما نشان دهد کجا هستید، و در کجا باید دور بزنید.

 

واقعیت افزوده شاید بهترین چیزی باشد که برای Google Maps اتفاق افتاده است

واقعیت افزوده شاید بهترین چیزی باشد که برای Google Maps اتفاق افتاده است

 

عیبی که استفاده از واقعیت افزوده ی گوگل مپ برای جهت یابی هنگام پیاده روی دارد این است که نسبت به جهت یابی معمولی عمر باتری بیشتری مصرف می کند. اما کاربر هایی که از آن استفاده کرده اند، می گویند که برای جهت یابی هنگام پیاده روی، شما هر بار تنها نیاز به ۵ تا ۱۰ ثانیه استفاده از آن دارید. و اپلیکیشن شما را مجبور می کند تا تغییر جهت بعدی گوشی خود را کنار بگذارید. برای فعال کردن جهت یابی با واقعیت افزوده ی گوگل مپ در گوشی خود، شما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما از AR Core پشتیبانی می کند، و شما یک تست کننده ی بتای گوگل مپ هستید و حداقل سطح ۵ راهنمای محلی را دارید.

این ویژگی در حال حاضر، در همه جا در دسترس نیست، بنابراین حتی اگر شما صلاحیت آزمایش آن را داشته باشید، ممکن است قادر به انجام این کار نباشید. اما کاربر هایی از آمریکا، ترکیه، انگلستان، اسپانیا، روسیه، و آلمان می گویند که تا بحال از آن استفاده کرده اند. مشخص نیست چه زمانی این ویژگی گوگل به دسترس همه ی کاربران اندروید و آیفون خواهد رسید، اما نقشه و جهت یابی، حوزه ای است که در آن واقعیت افزوده(AR) در واقع مفهوم زیادی پیدا می کند.

مطالب مرتبط