اخبار فناوری

هوآوی یک راه حل منحصر به فرد برای حل مشکل notch ثبت اختراع کرده است

هوآوی یک راه حل منحصر به فرد برای حل مشکل notch ثبت اختراع کرده است

notch از بحث برانگیزترین مشکلات در گوشی های کمپانی هایی مثل سامسونگ، موتورلا، گوشی های اپل ۲۰۱۹ و همچنین گوشی های پرچمدار LG و بیشتر گوشی های هوآوی باشد. اما هوآوی یک راه حل عجیب غریب برای رفع این مشکل ارئه داده است که امیدوار است این مشکل را به صورت همیشگی حل کند.

همانطور که از قبل در رابطه با این گوشی هوشمند انتظار می رفت این گوشی به همراه یک صفحه نمایش که کناره های بسیار باریکی دارد، به بازار عرضه شد و اگرچه که همه فکر می کردند هوآوی مشکل برآمدگی دوربین عقبش را رفع خواهد کرد، این اتفاق نیفتاد و این کمپانی در زمینه ی طراحی ایده های دیگری را اجرایی کرد.

این ایده و یا راه حل هوآوی شامل یک صفحه نمایش با لبه های باریک تر می باشد. و همچنین در پشت گوشی در قسمت مرکز قاب ضخیم تر شده است و همچنین لبه ها محدب تر شده اند. همچنین با استفاده از این ایده این کمپانی قادر به تولید گوشی هایی با صقحه نمایشگر بزرگتر و همچنین از هزینه ی اضافی کردن برای مکانیسم دوربین هایی که در داخل گوشی به بالا می آیند جلوگیری کرده است. اگرچه باید گفت این ایده خیلی بهتر از اختراع ماه گذشته شیاومی در رابطه با برطرف کردن مشکل notch می باشد.

همانند راه حل کمپانی ژیائومی برای برطرف کردن این مشکل، این راه حل هوآوی نیز اختصاصا فقط برای محصولات این کمپانی اجرایی خواهد شد. و حق استفاده از این ایده منحصرا در اختیار هوآوی خواهد بود. همچنین باید خاطر نشان کرد که به خاطر این که این ایده صرفا در مرحله ی ثبت اختراع از طرف کمپانی هوآوی می باشد، هیچ تضمینی نیست که کمپانی ها و تولید کنندگان دیگر گوشی های هوشمند این ایده را در محصولاتشان پیاده نکنند.

مطالب مرتبط