اخبار فناوری

نقص ظاهری گوگل پیکسل ها

blank

در حال حاضر، بهترین گوشی های اندروید موجود در بازار ، گوشی های هوشمند پیکسل گوگل هستند.اما هر مشکلی در آنها آینده فروش گوشی ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد…!

پیکسل ها اولین گوشی هایی هستند که بعد از خروج نکسوس ها از رده گوشی های هوشمند ،در سال ۲۰۱۶ ارایه گردیدند.ویژگی های منحصر به فرد و عالی هر دو گوشی Pixel و XL Pixel دلایل محکمی برای علاقه مند کردن طرفداران اندروید برای خرید آنها هستند.اما مانند هر چیز دیگر در دنیا ، ان گوشی ها هم کامل و بی نقص نیستند. نقص هایی چون : عدم ویژگی ضد آب بودن و عدم امکان اتصال میکرو SD کاربران را برای خرید این گوشی ها به تردید می اندازد.علاوه بر این مشکلات ،برخی کاربران از طراحی و شکل ظاهری گوشی نیز رضایت ندارند. کاربران از حالت آلومینیومی بودن قاب و گلس گوشی شکایت داشته اند.مشکلی که تنها بخش کوچکی از صاحبان گوشی های Pixel و XL Pixel را شاکی کرده است.
Ysihaoy که از قضا خبرنگار هم هست ، یکی از شاکیان طراحی Pixel و XL Pixel است . Ysihaoy عکسی از گوشی پیکسل  ۱۲۸ گیگابایتی نقره ای روشن خود، منتشر کرده است.این خبرنگار در عکسی جزیی تر وجود فاصله میان گوشه راست و بالای پنل گلس XL Pixel اش و قاب فلزی گوشی را خاطرنشان کرده است. شاید دیدن این شکاف در نگاه اول آسان نباشد ،چرا که این شکاف بسیار ریز است.رنگ نقره ای روشن گوشی باعث می شود این مشکل بزرگتر دیده شود.چون شکاف تنها در قسمت بالا و راست گوشی دیده می شود و نه در تمام صفحه قاب،  به ظاهر،یک نقص ساختاری می آید.
برخی دیگر از کاربران XL Pixel اصلا متوجه این مشکل گوشی خود نشده اند و یا حداقل به خود گفته اند که این یک مشکل به هنگام تولید محصول بوده است. هر کدام از صاحبان این کوشی ها نقص دار می توانند از امکان RMA بهره ببرند. این یعنی اینکه گوشی را به کارخانه سازنده آن عودت داده و یک گوشی جدید و سالم دریافت کنند. گوگل امکان تعویض این گوشی ها را با کمترین دردسر فراهم ساخته است.
اگرچه این مشکل هنوز بغرنج نشده ،اما هر گوشی که به کارخانه عودت داده شود برای گوگل هزینه بر خواهد بود. از طرف دیگر مدت زیادی نیست که Pixel و XL Pixel راهی بازار شده اند،ولی همین شایعات و افزایش حساسیت ها به مشکل ظاهری گوشی برای گوگل دردسر ساز خواهد شد.

مطالب مرتبط