اخبار فناوری

نحوه ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

بسیاری از کاربران مایل بدانند که چگونه می توانند گوشی های مسافری خود را در سامانه همتا ثبت کنند. در حال حاضر، سامانه همتا قابلیتی را ایجاد کرده است که به موجب آن امکان ثبت گوشی های مسافری به صورت مستقیم از طریق این سامانه ممکن است. ما قرار است در این مقاله به نحوه ی ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا بپردازیم و نکات مربوط به آن را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید طرح رجیستری گوشی های موبایل مدتی است برپا شده و هم اکنون پیروی از قوانین آن الزامی می باشد. اگر می خواهید با این طرح آشنایی پیدا کنید می توانید به مقاله ی ما با عنوان “هزینه گمرک گوشی مسافرتی و رجیستر کردن “که در همین سایت قرار دارد، مراجعه کرده و اطلاعات کافی در این زمینه بدست بیاورید. هدف اصلی طرح رجیستری موبایل مبارزه و جلوگیری با وارد شدن گوشی های موبایل قاچاق به داخل کشور می باشد.

ولی بسیاری از کاربران می خواهند بدانند که در شرایط خاصی که قصد خرید و فروش موبایل نیست و شرایط مربوط به گوشی های مسافری است، چه باید کرد؟ گوشی های مسافری آن دسته از گوشی های موبایلی هستند که کاربر در مسافرت های خارج از کشور خود خریداری می کند و آن را به کشور آورده اند و حالا می خواهند از آن گوشی در ایران و با سیم کارت اپراتورهای داخلی استفاده کنند. توجه کنید که این دسته از گوشی ها نیز تحت پوشش طرح رجیستری قرار گرفته اند و باید این دسته از گوشی ها هم رجیستر شوند.

حال سوال این است که چگونه می توان به رجیستر کردن یا ثبت گوشی مسافری بپردازیم؟ که به این مورد هم در مقاله ای که به شما معرفی کرده ایم، این موضوع را آورده ایم و گفته شد که به دو روش می ‌توان گوشی های مسافری را در گمرک ثبت کرد و قابل پرداخت هزینه گمرکی یک قبض معتبر دریافت کرد. به این حالت که در روش اول فرد باید به صورت حضوری به دفاتر گمرک برود و نسبت به ثبت گوشی مسافری خود اقدام کند و در روش دوم هم فرد باید از طریق سایت رسمی گمرک و بخشی که برای ثبت گوشی های مسافری ارائه شده است، این کار را انجام می دهد.

وقتی فرد به گمرک رفته و بعد از ثبت گوشی و پرداخت حق گمرک قبضی را دریافت کرد  قبض دارای یک کد اختصاصی با عنوان “شناسه پرداخت” می باشد که با داشتن این کد افراد می‌ توانند مستقیماً از طریق سایت سامانه همتا نسبت به ثبت گوشی مسافری خود اقدام کنند. در پایین تر به آموزش نحوه ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت موبایل مسافری در سامانه همتا

به این نکته توجه کنید که پیش از اقدام برای ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا باید ابتدا به سایت گمرک یا یکی از دفاتر گمرکی مراجعه کنید و حق گمرک گوشی را پرداخت نمایید و قبضی را دریافت کنید که دارای یک شماره پرداخت اختصاصی 15 رقمی می باشد.

برای رجیستر کردن یا ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا ابتدا وارد لینکhttps://hamta.ntsw.ir   شوید تا به سایت رسمی سامانه همتا منتقل شوید.

سایت رسمی سامانه همتاحالا می توانید وارد اکانت خود شوید. برای ورود اول شماره همراه خود را وارد نمایید و سپس کد تاییدی که به شماره شما ارسال شده است، را بزنید. اگر مایلید می توانید در سامانه همتا با استفاده از کد ملی ثبت نام کنید. ما در این آموزش قرار است به سادگی و با وارد کردن شماره موبایل خود وارد سامانه همتا شویم. پس شماره موبایل خود را وارد کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

شماره موبایل خود را وارد سامانه همتا کنید

حالا کدی که به شماره موبایل شما ارسال شده است، را در فیلد اول وارد نموده و کدی امنیتی که توسط سامانه ارائه شده را هم در فیلد دوم به صورت عددی وارد کنید و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید. در این شرایط شما وارد پنل کاربری اختصاصی خود شده اید.

بر روی گزینه “ورود” کلیک کنیدبرای ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا باید از منوی سمت راست گزینه “ثبت اطلاعات مسافری” را انتخاب کرده و در این شرایطی لیستی از گوشی های مسافری نمایان می‌ شود که به نام شما رجیستر شده‌ است. اگر با جمله موردی یافت نشد، برخورد کردید به دلیل این است که شما دفعه اولی است که به منظور ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا اقدام کرده اید.

نحوه ی هزینه گمرک گوشی مسافری و ریجستر کردن را مطالعه کنید.

حالا بر روی گزینه “ایجاد” کلید کرده تا دستور ثبت یک گوشی مسافری جدید صادر گردد.

بر روی گزینه “ایجاد” کلیک نماییداطلاعات خواسته شده در بخش مربوطه وارد نمایید. این اطلاعات شامل کد ملی شما، شناسه پرداخت، شماره گذرنامه، نام گمرک مبدا و شناسه IMEI گوشی می باشد. پس از تکمیل فیلدهایی که مشاهده می کنید بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک نمایید.

بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک نماییددر صورتی گوشی شما از دو سیم کارت پشتیبانی می ‌کند و دو کد یا شناسه IMEI دارد، با استفاده از آیکون “بعلاوه” کنار گزینه مورد نظر، کد IMEI سیم کارت دوم را هم اضافه کنید.

قابل ذکر است که بارگذاری تصویر مجوز گمرکی و توضیحات بخش “شرح کالای مسافری” اختیاری ست و و پر کردن این قسمت الزامی نیست.

توجه کنید که شناسه پرداخت را با دقت و به درستی وارد کنید. همانطور که در بالاتر گفته شد، شناسه پرداخت یک کد 15 رقمی است که بعد از پرداخت حق گمرک به موجب یک قبض به شما داده می‌ شود. برخی مواقع شناسه پرداخت با عنوان های دیگری مانند شماره سفارش، شماره قبض و غیره هم روی رسید گمرک درج می شود. سه نمونه از این شناسه های پرداخت را برای شما در تصویر زیر قرار داده ایم.

شناسه پرداخت (کد 15 رقمی)

وقتی تمام مراحل درخواست خود را جهت ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا انجام دادید، منتظر بمانید تا اطلاع رسانی از سوی سامانه انجام شود. معمولاً اطلاع رسانی سامانه همتا حدود یک هفته به طول می انجامد. در صورتی که عملیات با موفقیت انجام شده باشد، پیامکی برای شما ارسال می شود که خبر از موفقیت آمیز بودن پروسه ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا می‌ دهد. ولی در حالتی که به هر دلیل اطلاعاتی ورودی شما درست نباشند، درخواست شما توسط سامانه همتا رد می شود که در آن شرایط نیز از سوی سامانه پیامک نادرست بودن اطلاعات ارسال خواهد شد.

فقط در وارد کردن اطلاعات دقت کنید، زیرا امکان ویرایش آن وجود ندارد، و در صورتی که اطلاعات وارد شده توسط شما نادرست باشد، باید منتظر باشید تا درخواست شما رد شده و بعداً دوباره با ایجاد یک درخواست جدید اطلاعات ورودی را به صورت درست وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *