راهنمای خرید

معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

blank

فرقی ندارد در کجای دنیا زندگی می‌کنید، به چه کاری مشغول هستید یا چه علایقی دارید؛ در هر حال یادگیری زبان انگلیسی برای شما اگر واجب هم نباشد، بسیار کمک‌کننده است و استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان یکی از بهترین ترفندها برای یادگیری آن است.

تا چند سال پیش یادگیری زبان مانند هر دانش یا هنر دیگری، بسیار وقت‌گیر و پرهزینه بود. منابع یادگیری محدود بودند و امکان انتخاب زیادی بین آنها وجود نداشت. اگر شخصی تصمیم می‌گرفت به صورت خودآموز زبان انگلیسی بیاموزد راه دشوارتری هم در پیش داشت و بسیاری از این افراد قید یادگیری آن را می‌زدند. از طرف دیگر، دانستن  زبان انگلیسی مانند امروز یک امر مهم تلقی نمی‌شد.

اما این نسل در بهشت منابع و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان قرار دارد و کافی است با کمی تحقیق، بهترین آنها را انتخاب کند. اپلیکیشن‌های آموزش زبان مرتب به‌روز می‌شوند، اصطلاحات و نکات جدید به آنها اضافه می‌شود و در رقابت با یکدیگر محیط کاربری جذاب‌تر و ساده‌تری را ارائه می‌دهند.

در پست “بهترین برنامه های رایگان آموزش زبان انگلیسی” که حدود دو سال قبل منتشر کردیم، تعدادی از برنامه های مفید را در این زمینه معرفی کردیم. در این مطلب شما را با چند اپلیکیشن فارسی و غیرفارسی جدید برای یادگیری زبان که به انتخاب کاربران و از لحاظ کارایی امتیاز بالاتری را کسب کرده‌اند آشنا می‌کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

اپلیکیشن‌های ایرانی یادگیری زبان انگلیسی

تیکا

  تیکا یک اپلیکیشن آموزش زبان است که از متدهای جدید در کنار تکیه بر تکرار و تمرین استفاده می‌کند. این برنامه دو قسمت آموزشی کالج و سرگرمی دارد. هدف بخش کالج این است که شما را در فضایی شبیه کلاس درس عادی قرار بدهد. در بخش سرگرمی هم با شنیدن و گوش دادن متعدد با لهجه‌های مختلف آشنا شده و دایرۀ لغات خود را گسترش می‌دهید.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

تیکا برنامۀ پیشنهادی روزانه، سیستم یادآوری و مرور، تعیین هدف و نمایش پیشرفت شما، نمایش نقشۀ راه در محیطی جذاب و چندین ویژگی مناسب و کاربردی دیگر دارد که با پشتیبانی آنلاین اساتید کامل می‌شود.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن یادگیری زبان تیکا پرداخت درون برنامه‌ای دارد.

دهکده زبان

  این اپلیکیشن آموزش زبان مناسب کسانی است که دانش انگلیسی متوسطی دارند و می‌خواهند آن را ارتقاء بدهند. این اپلیکیشن آموزش را بر اساس کتاب‌های مطرح موجود در بازار انجام می‌دهد. دهکده زبان متن‌های خبری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا با انگلیسی رسمی‌ و گرامر درست آشنا بشوید. ویژگی خاص و مفید دیگر این برنامه داشتن کتاب‌های صوتی دوزبانه برای سطوح مختلف است.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

دانلود این اپلیکیشن رایگان است اما استفاده از قسمت‌های مختلف آن پرداخت درون برنامه‌ای دارد.

اکسپرت Expert

اپلیکیشن آموزش زبان اکسپرت حرفه‌ای و قوی‌ طراحی شده و هر چهار مهارت Speaking, Writing, Listening, Reading  را شامل می‌شود و برای هر کدام سطوح مختلفی را تعریف کرده است. هر مهارت در چند درس توضیح داده و تمرین می‌شود. قسمت کمک آموزشی این برنامه شامل یادگیری زبان با فیلم و انیمیشن، یادگیری به کمک تصاویر و دیکشنری تصویری، دستور زبان انگلیسی، سخنرانی‌های انگلیسی، اصطلاحات، لغات ضروری و… است که در محیطی جذاب شما را تا پله‌های بالاتر زبان‌آموزی همراه می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

این اپلیکیشن هم به صورت رایگان دانلود می‌شود و پرداخت درون برنامه‌ای دارد.

زبانشناس

طراحان این اپلیکیشن اعتقاد دارند یادگیری زبان مانند یادگیری ریاضی و علوم نیست و روش‌های خاص خود را می‌طلبد. به همین دلیل، در این اپلیکیشن شما مانند یک فرد بومی در محیط انگلیسی زبان قرار می‌گیرید و مهارت‌های خود را بر اساس تمرین، تکرار و روش‌های ابداعی این برنامه یاد می‌گیرید. زبانشناس پیشرفت روزانۀ شما را ثبت کرده و شما را تشویق می‌کند به مسیر یادگیری ادامه بدهید. مطالب و آموزش‌های زبانشناس از سطح مبتدی و کودکان شروع شده و تا سطح فوق پیشرفته ادامه دارد.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

این اپلیکیشن سایت مخصوص به خود را نیز دارد که شما می‌توانید در آن عضو شده و از تالار گفتگو استفاده کنید.

زبانشناس پرداخت درون برنامه‌ای دارد.

اپلیکیشن‌های خارجی یادگیری زبان انگلیسی

اگر میزان سواد انگلیسی شما متوسط است شاید ترجیح بدهید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که در سطح بین‌المللی موفق عمل کرده‌اند. البته اکثر این برنامه‌ها سطح مبتدی را هم آموزش می‌دهند، اما معمولاً زبان مبداء فارسی را برای آموزش پشتیبانی نمی‌کنند.

دولینگو Doulingo

دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است که احتمالاً شما هم اسم آن را شنیده یا از آن استفاده کرده‌اید. این اپلیکیشن اکثر زبان‌های دنیا را از مبتدی‌ترین سطح آموزش می‌دهد و تکنیک‌های خاص خود را دارد. به طور مثال اگر شما طبق برنامۀ هر روزه پیش نروید و مدتی غیبت داشته باشید، دفعۀ بعد که برنامه را باز می‌کنید از شما آزمون می‌گیرد که مطمئن شود درس‌های قبلی را فراموش نکرده باشید. اگر فراموش کرده باشید، آموزش را از کمی قبل‌تر دوباره شروع می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده و جذاب است و مهم‌ترین نکته این که کاملا ًرایگان هم هست.

ممرایز Memrise

این اپ بیشتر روی گسترش دایرۀ لغات شما تمرکز دارد و می‌تواند کنار اپلیکیشن‌های دیگر آموزش زبان مورد استفاده قرار بگیرد. البته ممرایز شامل آموزش زبان‌های دیگر غیر از انگلیسی هم می‌شود. شما در این برنامه یک فضانورد هستید که به سیاره‌های مختلف می‌روید و با پاسخ‌های درست امتیاز جمع می‌کنید.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

با اینکه Memrise یک برنامه آنلاین است، شما می‌توانید از برخی ویژگی‌های آن به صورت آفلاین هم استفاده کنید. این اپ جزو اپ‌های برتر گوگل محسوب می‌شود و استفاده از آن رایگان است.

 

بوسو Busuu

این اپلیکیشن تقریباً یک شبکۀ اجتماعی برای علاقمندان به یادگیری زبان در سرتاسر دنیاست که حدود 60 میلیون کاربر دارد و  با توجه به جدولی از سوی CEFR اتحادیه اروپا طراحی شده است. شما می‌توانید زبان‌های مختلفی را به کمک این اپلیکیشن یاد بگیرید. قسمتی از این برنامه برای کسانی طراحی شده است که قصد سفر دارند و امکان گفتگو با افرادی که به زبان اصلی سخن می‌گویند و قادرند اشتباهات و متن‌ها را اصلاح کنند هم در خود گنجانده است. نسخۀ رایگان این برنامه محدودیت‌هایی دارد؛ اما هنوز یک اپلیکیشن جذاب و قدرتمند برای یادگیری و تمرین زبان به شمار می‌رود.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی

فهرست اپلیکیشن‌های آموزش و یادگیری زبان به این چند مورد خلاصه نمی‌شود و هر شخص با توجه به نیاز و خواسته‌هایی که دارد و بازار، می‌تواند برنامۀ دیگری را هم امتحان کند. اما به صورت کلی اپلیکیشن‌های معرفی شده در این متن جزو پرکاربرترین اپ‌های روز ایران و جهان هستند.

مطالب مرتبط