اخبار فناوری

معرفی +HTC U11 به همراه مروری بر مشخصات فنی آن

blank

اگر گوگل کمپانی LG  را برای ساخت گوشی Pixel 2 XL  انتخاب نمی کرد، گوشی موبایل +HTC U11  می توانست جایگاه Pixel 2 XL گوگل را داشته باشد. هر چند که این دو گوشی وجوه اشتراک زیادی را با یکدیگر دارند. مانند صفحه نمایش 6 اینچی ، پردازنده Snapdragon 835 ، دیزاین و ساخت مشابه، دوربین به روز و پیشرفته 12 مگاپیکسلی ، وجود حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه، حسگر فشار در گوشه ها و سیستم عامل اندروید 8 (Android Oreo).

با این حال HTC  این خصوصیات را به روش خود طراحی کرده مانند بلندگوهای  Boom، کارکرد بهتر حسگر فشار انگشتها روی صفحه، دهانه ی عریض تر برای لنز دوربین و ضبظ صدای ویدئوها به صورت سه بعدی، باتری موبایل بزرگتر و طراحی منحصربه فرد و خیره کننده. مقدار 6 گیگا بایت RAM  و پشتیبانی از کارت حافظه microSD  نیز از ارتقاع های مطلوب این گوشی هوشمند محسوب می شود، اما بهتر است با نگاهی دقیقتر به صفحه نمایش قدرمتند LCD6  ببینیم که آیا این گوشی می تواند عنوان پرچمدار را برای کمپانی به ارمغان آورد.  با توجه به پوشش 100%  از گستره رنگهای DCI-P3  و پشتیبانی از HDR10  می توان به صحت این حرف پی برد.

پس با این که  قرار نبود که این گوشی هوشمند، Pixel بعدی گوگل باشد اما قطعا +HTC U11  دستگاه پیش و پا افتاده و معمولی ای نیست و حتی می تواند جنگنده ی خوبی در رقابت گوشی های هوشمند باشد.

  • خصوصیات کلیدی +HTC U11

بدنه: فریم فلزی ، شیشه Gorilla Glass 5  در جلو و پشت دستگاه،  دیزاین   Liquid Surface  در پشت دستگاه که یک شیشه خمیده است و با تابش نور شکل های مختلفی پیدا میکند. و همچنین مقاومت IP68  در برابرآب.

صفحه نمایش: Super LCD6  با ابعاد 6 اینچ و با تفکیک 2880×1440 ، 538ppi، و نسبت ابعاد 18:9

دوربین عقب: 12 مگاپیکسل دارای دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس اتوماتیک، فلش دوگانه از جنس LED، سایز پیکسل ها 1.4 میکرون،ضبظ صدای 3D، فوکوس صوتی، قابلیت فیلمبرداری 4K  با 30 فریم بر ثانیه، HDR Boost

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل دارای دریچه دیافراگم f/2.0 ، HDR Boost، فیلمبرداری با کیفیت 1080p

فیلمبرداری: 2160p  با 30 فریم بر ثانیه، 1080p با 30 یا 60 فریم بر ثانیه،720p  با 120 فریم بر ثانیه

سیستم عامل: اندروید 8.0 Oreo با به روز رسانی مستقیم از گوگل

تراشه مرکزی: Snapdragon 835 هشت هسته ای( 4x 2.45 گیگاهرتز و 4x 1.9 گیگاهرتز)

تراشه گرافیکی Adreno 540

حافظه : 4گیگابایت RAM  و 64 گیگابایت حافظه داخلی در مدل پایه قابل ارتقاع توسط حافظه جانبی MicroSD

باتری: 3930mAh  با قابلیت شارژ سریع ( ورژن 3.0)

ارتباطات: در دو مدل تک و دو سیم کارته. پشتیبانی از LTE-A ، USB type C

صدا: بلندگو مارک Boom، هدفون با قابلیت حذف نویز به همراه دستگاه، 4 میکروفون نصب شده برای ضبظ صدای 3 بعدی

سایر: حسگرهای تشخیص فشار که در فریم دستگاه کار گذاشته شده اند، حسگر اثرانگشت در پست دستگاه، بلندگو های دوتایی Boom.

کمبود های اصلی:

عدم وجود درگاه هدفون 3.5 میلیمتری

عدم وجود دوربین دوگانه  و قابلیت ایجاد عکس های پرتره با پس زمینه تار به صورت مصنوعی

عدم وجود قابلیت شارژ بی سیم

با توجه به گوشی های هوشمند اخیر HTC  عدم وجود جک هدفون خیلی دور از ذهن نیست و +U11  هم از این قاعده مستثنا نیست. اما درعوض ویژگی ضد آب بودن (IP68) را اضافه کرده است.

قابلیت ایجاد فوکوس دلخواه بر روی سوژه های مختلف در عکس و تار شدن پس زمینه است قابلیتی است که گوشی های هوشمند پرچمدار امروزه در دوربین های خود ایجاد می کنند ولی در این محصول تازه HTC با وجود اینکه سنسورهای دوربین +U11 بسیار پیشرفته اند اما امکان دادن این ویژگی به عکسهایتان را ندارند. هرچند که HTC  اولین شرکتی بود که این ویژگی را حتی زمانی که خیلی مطرح نبود بر روی گوشی های خود ایجاد کرد و به بازار عرضه کرده بود.

با وجود این کاستی ها، به نظر میرسد که HTC  کار بزرگی را با ساخت این گوشی انجام داده است و ظاهر این گوشی یکی از زیباترین طراحی ها برای گوشی های هوشمند این فصل است.

مطالب مرتبط