اخبار فناوری

محصولات آینده سامسونگ : تبلت قابل پیچش و ساعت دوربین دار

محصولات آینده سامسونگ

سامسونگ فایل های ثبت اختراع جدید خود را روی پایگاه داده ی اختراعات آمریکا قرار داده و از این جهت خبر ساز شده است. این فایلها که شامل نمونه های اولیه طراحی شده (پروتوتایپ) از محصولات آینده سامسونگ است، تصویری از یک تبلت با قابلیت رول شدن و نیز ساعتی هوشمند که دوربین و لنزی در میان صفحه نمایش خود دارد به چشم می خورد.

اگر سری به پایگاه داده ی مرکز ثبت اختراع و طرح های نو ایالت متحده آمریکا بزنید، شگفت زده خواهید شد. در این پایگاه داده طرح های شگفت انگیز بسیای قرار دارد که قرار است ابتدا ثبت و سپس تجاری سازی شوند.در شکل زیر می توانید دو تا از این طرح های جذاب را که هر دو متعلق به شرکت پیشرو Samsung است ببینید.

در میان همه ی طرح های ارسال شده برای ثبت اختراع و تولید، طرح ارسالی سامسونگ برای تولید ساعت های هوشمند دوربین دار بسیار چشم گیر است. با کنکاش در اسناد طرح جدید سامسونگ دریافتیم که این طرح مربوط به یک گجت پوشیدنی است. این گجت دارای صفحه ی نمایشی دایره ای است و در وسط آن لنز دوربین قرار  گرفته است.درست شنیدید این گجت قرار است با دوربینی که درست وسط صفحه نمایش آن قرار گرفته است، تولید شود!

دوربین قرار گرفته در میان صفحه نمایش ساعت، دارای قابلیت زوم و بزرگنمایی نوری است که موجب بیرون آمدن لنز از وسط صفحه نمایش به هنگام فیلم برداری و یا عکاسی می شود!

سامسونگ | اموزش تعمیرات موبایل

علاوه بر آنچه گفته شد، این ساعت دارای صفحه نمایشی منعطف در دو طرف بند ساعت است. اینکه قرار است روی این ساعت چه App های استفاده شود و سامسونگ قرار است روی این صفحه نمایش منعطف چه چیزهایی را نمایش دهد به نوبه ی خود جالب توجه است. به نظر سامسونگ با نگاهی به برنامه هایی که روی لبه ها و edge های Galaxy S های Edge پیاده کرده است، دست به طراحی این گجت پوشیدنی زده است.برای مثال احتمالا در لبه های بند ساعت از آیکون های سریع الاجرایی که روی مدل های Edge گوشی های سامسونگ دیده ایم، استفاده می شود.

سامسونگ | تعمیرات تخصصی موبایل

طرح دوم سامسونگ برای ارائه ی محصول تکنولوژیکی جدیدش، یک دیوایس الکترونیکی با صفحه نمایش پیچشی است. شاید این وسیله یک تبلت است که به یک طرف رول می شود. در سمتی که قرار است تبلت از آن جهت رول شود از صفحه نمایش منعطف استفاده شده است و زمانی که تبلت باز می شود این صفحه به طرفین گسترش می یابد.بسته به این که تبلت در چه جهتی می پیچد(رول می شود) قسمتی از تبلت می تواند فعال شود.

سامسونگ | تعمیرات تخصصی گوشی

در هر صورت، این دو طرح های اولیه سامسونگ برای طراحی و ارائه ی محصولات جدید تکنولوژیکی هستند و اینکه آیا سامسونگ بتواند این محصولات را به تولید انبوه برساند یا خیر، سوالی است که بعدها به آن پاسخ داده خواهد شد.یکی از دلایل ثبت ایده سامسونگ در این پایگاه داده این است که ایده با نام سامسونگ ثبت شده و دیگران نتوانند این ایده را برای خود بردارند. طبق نظراتی که کاربران ساعت های هوشمند سامسونگ ارائه کرده اند، از طرح قرار گرفتن دوربین در وسط صفحه نمایش ساعت استقبال شده است.

 

مطالب مرتبط