اخبار فناوری

ضعف باتری های آیفون ۷ در برابر گوشی های سرآمد اندرویدی

blank

ضعف باتری های آیفون ۷ در برابر گوشی های سرآمد اندرویدی

به نظر می رسد باتری به نقطه ضعفی برای دو کمپانی اپل و سامسونگ در سال اخیر تبدیل شده است.پس از ماجرای انفجار باطری گلکسی نوت ۷ و متورم شدن باتری یک دستگاه آیفون ۷ پلاس، حالا بررسی های جدید نشان می دهد که باتری آیفون ۷ به بزرگترین عیب این محصول تبدیل شده است.
بر اساس نتایج بررسی وبسایت «Which?»، نسل تازه گوشی هوشمند کمپانی اپل از لحاظ دوام باطری در هنگام برقراری تماس صوتی و استفاده از اینترنت، کمتر از گلکسی S7 سامسونگ، ال جی G5و HTC 10 است.
همان طور که در تصویر زیر مشاهد میشود، در زمینه برقراری تماس صوتی در بستر شبکه ۳G، آیفون ۷ با اختلاف فاحشی نسبت به رقبای اندرویدی خود در انتهای جدول قرار می گیرد. (اعداد بر حسب دقیقه است)در استفاده از اینترنت، اگرچه اختلاف به شکل قابل توجهی کاهش می یابد، اما باز هم عملکرد این تلفن هوشمند در مقابل محصولات آسیایی ضعیف تر است.
ادعای اپل در خصوص برتر بودن دوام باطری آیفون ۷ نسبت به نسل قبل خود صحیح است، اما باز هم پس از انتشار بررسی وبسایت  Which?، فشار زیادی به این شرکت در سطح مطبوعات و شبکه های اجتماعی وارد آمده است.
برای مثال نشریه گاردین در بررسی خود از این موبایل گفته که «چطور باید یک تلفن هوشمند را خوب بنامیم، در شرایطی که باتری آیفون آن حتی یک روز نیز دوام نمی آورد؟» این نشریه حتی مدعی شده که بررسی آنها نشان می دهد آیفون ۷ از لحاظ دوام باطری در جایگاه پایین تری نسبت به آیفون ۶s قرار می گیرد.
ادعای آخر البته کمی عجیب به نظر می رسد، چراکه ظرفیت باتری آیفون ۷ برابر ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعت است که نسبت به آیفون قبلی حدود ۱۵۰ میلی آمپر ساعت افزایش داشته است. نتایج یک نظرسنجی در کشور آمریکا نشان می دهد که بیش از ۶۵ درصد خریداران آیفون جدید، به علت دوام بیشتر باتری اقدام به تعویض آیفون قدیمی تر خود کرده اند.

مطالب مرتبط