اخبار فناوری

صفحه نمایش OLED به جایLCD در آیفون های سال ۲۰۱۷

blank

اپل در آغاز دهمین سال ارایه ی گوشی های هوشمندش به بازار اعلام کرد: صفحه نمایش OLED به جایLCD در آیفون ها استفاده خواهد شد. اگر چه اپل تا به امروز از LCD در طراحی و ساخت گوشی های هوشمند خود بهره می برده است ؛خبرهایی در مور استفاده از OLED در گوشی های نسل دهم شرکت اپل به گوش می رسد.

 سخن بسیاری در مورد استفاده اپل از پنل های OLED به جای LCD های موجود در آیفون به میان آمده است. آن گونه که منابع آگاه می گویند آیفون تا سال ۲۰۱۷ از پنل های OLED در آیفون های خود استفاده خواهد کرد.

سال دیگر دهمین سالی است که آیفون گوشی های هوشمند خود را روانه بازار ساخته است. Nikkei Asian ماه گذشته گفته بود که اپل در دهمین سالگرد گوشی های هوشمند از صفحه نمایش OLED در گوشی جدید خود رونمایی خواهد کرد.گوشی جدید آیفون با صفحه نمایش OLED پنج و نیم اینچی خواهد بود. این در حالی است که LTPS (صفحه های نمایش پلی سلیکون با دمای پایین) در گوشی های ۴٫۷ اینچی تا ۵ اینچی اپل استفاده می شده است.اپل صحت این خبر را تایید کرده است. مدیران ال گفته اند که قصد دارند تا سال ۲۰۱۷ از صفحه نمایش OLED در گوشی های هوشمند خود استفاده نمایند. SEC 10-K  که توسط اپل طراحی شده است بر پایه ی مطالعات J.P. Morgan قرار دارد.بر اساس گزارشات ،شرکت اپل در مورد ارزش یک سال تامین OLED از شرکت های تامین کننده، مثلا سامسونگ، پرس و جو انجام داده است.ارزش PO  حدود ۴ میلیارد تخمین زده شده است.دیگر تامین کنندگان پنل های OLED که می توانندOLED برای اپل فراهم آورند ، شرکت مونتاژ اپل Foxconn و یا Japan Display است. در حال حاضر اپل از OLED ها در ساعت های Apple Watch  و نیز در تاچ بار MacBook Pro  های جدیدش استفاده می کند.

مطالب مرتبط