اخبار فناوری

شرکت AT & T فروش داده های مکانی کاربران را متوقف می کند

blank

ما دو هفته پیش گزارشی ارائه دادیم مبنی بر اینکه 4 حامل اصلی ایالات متحده، متهم به فروش داده های مکانی کاربران به شرکت های شخص ثالث هستند. البته مساله این نیست که این کار را انجام داده اند یا خیر، بلکه چگونگی و دلیل این کار باید بررسی شود. شرکت AT & T در نامه ای که در روز جمعه منتشر کرد، اذعان داشت که زمانی که تصمیم به فروش داده های مکانی کاربرانی که مشتریانش بوده اند گرفته، این کار غیر قانونی تلقی نمی شده است. ظاهرا این شرکت، یک راه گریز قانونی پیدا کرده که به او اجازه داده است اطلاعات خاص کاربران را به شرکت های شخص ثالث بفروشد.

براساس این نامه که اخیرا منتشر شده، نوع داده های فروخته شده AT & T در لیست داده هایی نیست که کمیسیون ارتباطات فدرال، فروش آنرا توسط حامل و بدون رضایت کاربر منع کرده باشد.

ممنوعیت های FCC در استفاده از پایگاه اطلاعات اورژانس ملی (NEAD)، برای خدمات غیر اورژانسی سیستم موقعیت یاب جهانی A-GPS اعمال نمی شود. زیرا A-GPS، با پایگاه اطلاعات اورژانس ملی ارتباطی ندارد و در آن ذخیره نمی شود.

درست است که A-GPS توسط ناوگان 911 برای کمک به یافتن اشخاص در شرایط اضطراری استفاده می شود، اما این نکته را نیز باید مد نظر داشت که این سیستم توسط توسعه دهندگان نرم افزار جهت ارائه خدمات مکان یابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، برنامه های به اشتراک گذاری خودروی سواری نیز از A-GPS برای اطمینان از اینکه ماشین، موقعیت صحیح را نشان می دهد، استفاده می کنند. به همین دلایل، گزارشاتی که به استفاده نادرست از A-GPS اشاره می کنند، بی اعتبار هستند.

AT & T در نامه ای اذعان می دارد که قبل از اینکه داده های مکانی مشتریانش را یک جمع کننده اطلاعات و یا ارائه دهنده خدمات مبتنی بر مکان بفروشد، آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. متاسفانه، کاشف به عمل آمده است که برخی از شرکت هایی که داده ها را از حامل های ایالات متحده خریداری می کردند، توسط  شکارچیان اطلاعات قابل دسترسی بودند.

اما خبر خوب اینکه حتی اگر AT & T تصور کند که هیچ کار غیر قانونی انجام نداده است، اما اعلام کرده است که فعلا، فروش داده های مکانی کاربران را متوقف کرده است.

مطالب مرتبط