اخبار فناوری

سیستم عامل اندروید هواوی همراه با Mate 30 Pro به بازار عرضه می شود

blank

سیستم عامل اندروید برای هوآوی

می دانیم که هواوی با سیستم عامل های خاص خود کار می کند که می تواند در دستگاه های مختلف قرار گیرند، چنانکه گویی جایگزین اندروید و ویندوز می شوند. این سناریو چند هفته پیش هنگامی که دولت ترامپ، کشور چین بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند را در لیست سیاه قرار داد و از وارد کردن هر گونه تکنولوژی ساخته شده در ایالات متحده، چه نرم افزاری و چه سخت افزاربه این کشور ممانعت کرد، مطرح شد.

به زودی پس از آن، متوجه شدیم که هواوی از اندروید برای سیستم عامل تلفن همراه خود استفاده می کند، تنها نسخه ای که همه ی طرفداران اندروید آن را دوست دارند – یعنی در این نسخه نه Google Play و نه هیچ برنامه دیگری از گوگل  در اندروید هواوی وجود ندارد. در ادامه، هواوی، علامت تجاری HongMeng را در چندین کشور ثبت کرد، که به نظر می رسد نام این سیستم عامل است و اینکه HongMeng به زودی عرضه خواهد شد.

به گفته یک منبع موثق از دفتر مرکزی هواوی، هواوی از مردم خواسته تا سیستم عامل خود را بر روی دستگاه جدید که شاید گوشی Huawei Mate 30 است، آزمایش کنند. این به گفته فردی است که درباره این موضوع به خوبی اطلاع دارد و همچنین اضافه کرد که هواوی قصد دارد Hongmeng را همراه با گوشی Mate 30 عرضه کند.

انتظار می رود که هواوی سری های Mate 30، از جمله مدل پر طرفدار Pro که تا کنون در چندین سری منتشر شده اند را در اکتبر و نوامبر به بازار عرضه کند. تاریخ واقعی عرضه هنوز منتشر نشده، اما هوآوی تنها مجاز است تا اواسط ماه اوت که مهلت سه ماهه به پایان می رسد، با شرکت های آمریکایی تجارت کند. البته، مگر اینکه ترامپ این ممنوعیت را لغو کند. او چند روز پیش گفت که هواوی می تواند همکاری خود را با برخی از شرکت های فن آوری، ادامه دهد، اما هیچ تغییر رسمی در این زمینه صورت نگرفته است.

در عین حال، Mate 30، بدون احتساب Mate X، دومین گل سرسبد سال شرکت هواوی است، که در حال حاضر محصول نیچ این شرکت محسوب می شود. میت 30 به خاطر نبود سیستم عامل، دیگر تولید و عرضه نخواهد شد و فاجعه ای برای هوآوی خواهد بود. و این جایی است که Hongmeng خود را نشان می دهد.

اما، همانطور که قبلا گفتم، اندروید هواوی، اندرویدی نیست که در بازارهای بین المللی خواهان داشته باشد. به هر حال Mate 30 Pro مبتنی بر Hongmeng در چین کار خواهد کرد، جایی که گوگل دیگر حضور رسمی ندارد.

مطالب مرتبط