اخبار فناوری

سامسونگ (ACCC) متهم به گمراه کردن صاحبان گوشی های گلکسی شد

blank

سامسونگ ACCC متهم به گمراه کردن صاحبان تلفن های گلکسی نسبت به مقاومت در برابر آب است                                    

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) سامسونگ را به اتهام  بر اینکه مشتریان را بر سر مقاومت به آب بودن تلفن های همراه مختلف خود گمراه می کند، به دادگاه  کشاند. سامسونگ از سال 2016 تلفن های خود را در و یا نزدیک به محیط های نامناسب مانند استخرهای شنا و دریاها نشان می دهد، ACCC ادعا می کند که این تبلیغ از اساس غلط است.

ACCC ادعا می کند تبلیغات و آگهی های سامسونگ در مورد تلفن های گلکسی که گفته می شود این گوشی ها برای استفاده در و یا در معرض انواع مختلف آب، از جمله در آب های دریا و استخرهای شنا مناسب هستند و اگر در معرض آب قرار بگیرند، هیچ وقت در طول عمر خود آب داخل این گوشی های نمی رود، اشتباه و گمراه کننده است. وقتی که هنوز این پرونده شکایت تنظیم نشده بود، رد سیمز نماینده ACCC  در بیانیه ای گفت. این پرونده دعوی مطابق و با توجه به بررسی بیش از 300 آگهی تبلیغاتی شده است.

گوشی های گلکسی مختلف همواره با داشتن استاندارد و کد IP68 به عنوان مقاوم در برابر آب تبلیغ می شوند، به این معنی که آنها می توانند در آب های به عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه قرار بگیرند بدون اینکه آب به آنها نفوذ کند. اما همانگونه که ACCC خاطرنشان می کند، این گونه نیست و در برخی مواقع آب به داخل این گوشی ها نفوذ می کند. سامسونگ خود می گوید که گلکسی S10 برای استفاده در ساحل توصیه نمی شود. به گفته سیمز، سامسونگ در تبلیغات خود گوشی های گلکسی را حین استفاده در چنین شرایطی (رطوبت و آب) نشان داده است تا مشتری جذب کنند، که در واقع نباید این طور باشد. و اظهار داشت که مصرف کنندگان مقاومت در برابر آب این گوشی ها را به عنوان یک ویژگی ارزشمند می دانند اما در این مورد نمی توانند انتخاب آگاهانه ای داشته باشند.

سامسونگ به رویترز می گوید که این شیوه بازاریابی این شرکت است و قصد دارد در برابر این پرونده از خود دفاع کند.

مطالب مرتبط