اخبار فناوری

سامسونگ Galaxy S8 اولین گوشی با Bluetooth 5.0

blank

Bluetooth 5.0 با سرعت دو برابر و برد چهار برابر


هفته ی گذشته ،گروه حامی خاص بلوتوث و به اختصار (SIG) مشخصات نهایی برای نسل بعدی استاندارد بلوتوث که Bluetooth 5.0 است را اعلان کرد.
با استفاده از این استاندارد برد وایرلس در شرایط ایده آل تا چها برابر افزایش خواهد یافت و سرعت وایرلس تا دو برابر افزایش می یابد.این در حالی است که استاندارد کنونی Bluetooth 4.2 است که سرعتش نصف سرعت بلوتوث۵ Bluetooth است.استانداردهای جدید ایمن هستند و صد البته مصرف توان در آنها نیز بسیار کمتر است.سازمان استاندارد SIG گفته است که محصولات با استاندارد بلوتوث جدید در پوشیدنی ها (ساعت ،عینک و …) استفاده خواهد شد . این محصولات احتمالا تا دو ماه دیگر وارد بازار خواهند شد. بر اساس شایعه ی محکمی که وجود دارد گوشی گلکسی S8 اولین گوشی در جهان خواهد بود که از استاندارد بلوتوث ۵ بهره خواهد برد.
هر چند که شنیدن این دست خبرها در باره گلکسی S8 عادی شده است و دیگر باعث تعجب شنونده نمی شود چرا که سامسونگ تمام عزم خود را برای ارایه گوشی پیشرو و با بهترین تکنولوژی ها که بازار را قبضه خود سازد ؛ جزم کرده است.تنها نکته ی مبهم در مورد گلکسی S8 که هنوز نمی توان آن را باقطعیت پذیرفت و یا رد کرد موضوع “هدفون های بی سیم” است؛که با توجه به استفاده از Icon X در گوشی S8 میتوان این احتمال را نیز نزدیک به یقین دانست.

مطالب مرتبط