اخبار فناوری

سامسونگ در فکر پیشی گرفتن از پردازنده های Snapdragon و سری A اپل

blank

سامسونگ در حال سرمایه گذاری 115 میلیارد دلاری در بخش پردازنده های خود است که قرار است تا سال 2030 گسترش یابد، تا بتواند پردازنده های Snapdragon و سری A شرکت اپل را پشت سر بگذارد. همچنین این پروسسور، در آینده پادشاه پروسسور های حال حاضر دنیا محسوب خواهد شد. و همچنین این شرکت قصد دارد تا از شرکت های طراحی کننده ی پروسسورها و چیپست ها مثل: اینتل، کوالکوم، اپل، هواوی و باقی شرکت های فعال در این زمینه پیشی بگیرد و به رنک اول و بهترین شرکت در این عرصه تبدیل شود.

در حال حاضر، سامسونگ پردازنده های Exynos را برای گوشی های سری گلکسی خود تولید می کند و همچنین احتمال دارد که این تراشه ها از پیشرفت اخیری که سامسونگ قصد دارد ایجاد کند بهره ببرند و شامل حالشان شود. از امسال تا سال ۲۰۳۰ سامسونگ باید سالانه مبلغ ۹.۶ بیلیون دلار صرف توسعه و پیشرفت میکرو پروسسورهای منطقی نسل آینده خود کند تا به طور قطع جایگاهی در بین رقبای خود در این زمینه ها داشته باشد.

آیا تراشه ی Exynos سامسونگ به قدرتمندی تراشه های سری A اپل تبدیل خواهند شد؟

تخمین زده می شود که همین گونه خواهد بود ولی در حال حاضر کارشناسان می گویند که تراشه ای که سامسونگ طراحی کرده تقریبا هم سطح تراشه ی کوالکوم است اگرچه خط تولید تراشه های Snapdragon در بخش گرافیکی و همچنین مودم های همراه قوی تر می باشد.

این نکته حائز اهمیت می باشد که تمامی پول صرف تحقیق توسعه راجع به چیپست ها نخواهد شد بلکه برای تولید ماشین ها و صنعت قالب سازی در کارخانه ها نیز مصرف خواهد شد و همچنین کمپانی سامسونگ قصد دارد که برای تبدیل شدن به بهترین تولید کننده ی پروسسور ها در دنیا اقدام ‌به استخدام ۱۵۰۰ نفر نیروی کار کند. همچنین خبر خوب برای گوشی های سری گلکسی این است که امیدواریم‌ در این خط تولید های جدید سامسونگ، در بخش گرافیک و مودم های همراه نیز برای این سری گوشی ها پیشرفت حاصل شود.

مطالب مرتبط