راهنمای خرید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

با توجه به اتفاقاتی که اخیرا برای پیام‌رسان تلگرام رخ داد و در نهایت منجر به فیلتر آن شد، بسیاری از کاربران فضای مجازی به‌ دنبال جایگزینی دیگر بودند. در این بازه زمانی اپلیکیشن‌های مختلفی مانند آی‌گپ، بله، هاتگرام، گپ، سروش و بسیاری نمونه‌های دیگر با اقبال عمومی مواجه شد.

اما یکی از پیام‌رسان‌هایی که بیش از سایر اپلیکیشن‌ها مورد توجه قرار گرفت، پیام‌رسان ایرانی سروش بود.

این پیام‌رسان بومی که توسط دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شده است، علاوه‌بر ارائه امکاناتی نظیر تماس صوتی رایگان، گفتگوهای فردی و گروهی، امکان ایجاد کانال‌های تعاملی و انواع نظرسنجی‌ها، خدمات دیگری مانند سرویس آب و هوا، پرداخت قبوض و خرید آسان شارژ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

برخی معتقدند از آن‌جایی که این برنامه توانسته است تا حدودی کاستی‌های سایر پیام‌رسان‌ها را برطرف کند، می‌تواند رقیب سرسختی برای تلگرام محسوب شود.

همان‌طور که می‌دانید ساخت کانال یکی از امکانات جالب و پرطرفدار در میان کاربران تلگرام بود که از طریق فایل‌های متنی یا ویدئویی در موضوعات مختلف از آموزشی و پزشکی گرفته تا اخبار و رویدادها و موضوعات هنری، مطالب مفید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

همچنین برخی از این کانال‌ها بخش عمده‌ای از کسب و کار بعضی از افراد را تشکیل می‌داد و کاربران برای فروش محصولات خود از آن‌ها استفاده می‌کردند که این کار به‌نوعی موجب پیشرفت تجارت الکترونیک در کشور شده بود. از همین‌رو پیام‌رسان سروش با در نظر گرفتن علاقه کاربران به ایجاد کانال‌های مختلف، و از طریق رابط کاربری بسیار ساده و روان، امکان ایجاد آن‌ها را برای کاربران خود فراهم کرده است.

نحوه ساخت کانال

در ادامه این مطلب قصد داریم تا نحوه ساخت کانال در پیام‌رسان سروش را به شما آموزش دهیم.

اگر این اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده باشید قطعا متوجه کانال‌های پیش‌فرض و آماده در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و اخبار روز در آن شده‌اید.

به منظور ساخت کانال درسروش کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

برای شروع بایستی اپلیکیشن سروش را پس از دانلود و نصب، بر روی تلفن همراه خود اجرا کرده و از قسمت منوی اسلایدی روی علامت سه خط که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید. حال در منوی نمایش داده شده گزینه کانال جدید را انتخاب کنید.

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

پس از این کار نوبت به انتخاب نام مناسب برای کانال می‌رسد. توصیه می‌شود از نامی که با حوزه کسب و کارتان در کانال مرتبط است، استفاده کنید. همچنین مانند قابلیتی که در تلگرام وجود داشت، در این‌جا نیز شما می‌توانید در قسمت تنظیمات توضیحات کوتاهی را برای کانال خود بنویسید و یا متن دلخواهی را با سایر اعضا به اشتراک بگذارید.

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

یکی دیگر از امکانات جالب این بخش این است که اعضای کانال این امکان را دارند که به پست‌های ارسال شده در کانال پاسخ دهند. برای این منظور کافی است گزینه «اجازه ارسال پاسخ پیام به دنبال‌کنندگان»  را فعال کنید. طبیعتا با بداشتن تیک کنار این گزینه، قابلیت موردنظر برای کاربران غیرفعال می‌شود.

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

پس از آن‌که تنظیمات موردنظر خود را انجام دادید کافی است روی علامت تایید در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

کار شما به پایان رسیده است. هم‌اکنون می‌توانید به راحتی فایل‌های موردنظر خود را با اعضای کانال به اشتراک بگذارید و همچنین افراد جدیدی را به آن اضافه کنید.

پس از ایجاد کانال می‌توانید برای آن یک شناسه انتخاب کنید توجه داشته باشید که شناسه در حالت عادی از حروف درهم تشکیل شده‌اند، اما وقتی به صورت دستی این کار را انجام دهید به راحتی می‌توانید عبارت دلخواه خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید؛ شناسه تعیین شده قابل تغییر نیست.

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

یکی از قابلیت‌های کاربردی کانال‌های سروش این است که شما می‌توانید آن‌ها را در حالت بی‌صدا قرار دهید، همچنین به عنوان مدیر کانال می‌توانید امکان مدیریت کانال را در اختیار سایر اعضای گروه قرار دهید تا در صورت نیاز در به اشتراک‌گذاری فایل‌ها شرکت داشته باشند.

قابلیت ارسال نظرات کاربران نیز از جمله ویژگی‌های جالب کانال‌های سروش است که می‌توانید با فعال کردن گزینه «نمایش پیام‌های تعاملی» امکان ارسال نظرات از سوی کاربران را فراهم کنید.

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

ساخت کانال در پیام رسان سروش اندروید

توجه داشته باشید که نظرات ارسالی توسط کاربران، برای سایر اعضای کانال قابل مشاهده نیست و تنها مدیر گروه قادر به مشاهده و پاسخ‌گویی به آن‌ها است. به منظور پاسخ‌گویی به پیام موردنظر کافی است آن را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Reply یا پاسخ ضربه بزنید تا پاسخ خود را فقط برای ارسال کننده پیام بفرستید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است اگر بنا به دلایلی تصمیم به حذف کانال گرفتید تمام دسترسی‌های خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام به انجام این کار از تصمیم خود مطمئن شوید چراکه راه برگشتی برای شما وجود ندارد.

از آن‌جایی که سرورهای سروش در داخل کشور قرار دارند، این پیام‌رسان دارای سرعت بسیار بالایی است و انتظار می‌رود با راه‌اندازی شبکه داخلی، شاهد افزایش سرعت آن نیز باشیم.

مطالب مرتبط