اخبار فناوری

رونمایی تراشه اسنپدارگون 855 پلاس کوالکام

رونمایی تراشه اسنپدارگون 855 پلاس کوالکام

کوالکام تراشه اسنپدراگون 855 پلاس دارای سرعت پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی بالاتر با عملکرد بهتر را معرفی کرد. این تراشه مشابه اسنپدراگون 845 هم ارز است که در گوشی Asus ROG استفاده می شد، با این تفاوت که این قطعه جدید به طور گسترده در دسترس سازندگان گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت. در واقع، کوالکام انتظار دیدن اولین گوشی های تلفن های همراه با تراشه 855 پلاس را تا پایان امسال دارد.

تغییر بزرگی که حاصل شده است در پردزانده گرافیکی است، آدرنو 645 با سرعت بالاتر و 15 درصد عملکرد بیشتر ارائه شده است. در ضمن، هسته پردزانده مرکزی کریو 845 به 2.96 گیگاهرتز افزایش یافته است (از 2.84 گیگاهرتز که در حدود 4% افزایش سرعت داشته است). مشخص نیست که آیا نسل بعدی هسته کریو 485 با افزایش سرعت همراه باشد.

blank

جهت بازدید تاثیر کوالکام در تجارت اپل اینجا کلیک کنید.

اصلا این برای ارتقاء مدل های غیر پلاس ساخته شده است. تراشه اسنپدراگون 855 پلاس هنوز در مودم X24 LTE وجود دارد و می تواند به عنوان یک آپشن روی مودم خارجی X50 تجهیز شود تا از نسل 5 پشتیبانی کند. هیچ تغییر در پشتیبانی از حافظه رم یا ذخیره سازی وجود ندارد.

کوالکام این تراشه را برای برنامه های بازی و AR/VR طراحی کرده است، بنابراین، انتظار می رود، نسل بعدی، تلفن های بازی باشند. برخی از پرچمدارهای H2 نیز ممکن است از این تراشه استقبال کنند، و ادعا کنند که از همتایان H1 خود به روزتر و ارتقاء یافته تر هستند.

مطالب مرتبط