اخبار فناوری

رفع مشکل امنیتی ۱۲۰ هزار گوشی BLU

blank

BLU مشکل امنیتی که ۱۲۰۰۰۰ گوشی را درگیر خود کرده بود؛ برطرف ساخت…

سازنده ی گوشی های هوشمند BLU که تحت لیسانس Miami  گوشی های خود را تولید می سازد,خبر مشکل امنیتی در ۱۲۰ هزار گوشی اش را تایید کرد.این مشکل امنیتی به دلیل برنامه نرم افزاری واسطی بود که اطلاعات غیرهویتی و شخصی کاربران را جمع آوری می کرده است. 

این مشکل توسط شرکت امنیتی Kryptowire کشف شد. مشکل امنیتی زمان آپدیت OTA برای گوشی موبایل اتفاق می افتاد. BLU زمان به روز رسانی نرم افزاری که وظیفه ی به روز رسانی آپدیت OTA را بر عهده داشت ؛ نمود پیدا می کرد. نرم افزار جاسوس توسط شرکنی چینی طراحی و توسعه داده شده است.

نرم افزار واسط اطلاعات کاربران گوشی BLU ، چون پیام های متنی ؛گزارشات تماس ؛مخاطبان و اطلاعات مخاطبان را به یکجا کپی کرده و برای سروری در چین می فرستاده است. این برنامه واسط جاسوس به صورت کاملا خودکار و اتومات شروع به آپدیت خودش می کرده است . این آپدیت تا زمانی که تمامی اطلاعات کاربر به سرور مورد نظر فرستاده شود ادامه می یافت . بعد از به روز رسانی نرم افزار توسط وایرلس نسخه ی برنامه از نسخه ی ۵ به نسخه ی ۵٫۳ آپدیت شده و تغییر می بافت و در عین حال تمام اطلاعات کاربر نیز منتقل شده بود.BLU  در بیانیه ای که در وب سایت خودش منتشر ساخته است ؛ این چنین گفته است:

اگر می خواهید بدانید که گوشی BLU شما تحت تاثیر این نرم افزار جاسوس است یا خیر به این مسیر بروید :

                                       Setting —-> Apps—->Show System—->Wireless Update 

 اگر نسخه ی برنامه از نسخه ی ۵٫۰ x  بهx  ۵٫۳  تغییر یافته باشد ، به سرعت با شرکت سازنده گوشی تماس بگیرید  چرا که گوشی شما نیز مورد حمله واقع شده است. در اینصورت  شرکت سازنده ی گوشی وظیفه ی درست کردن و حذف برنامه جاسوس را بر عهده خواهد گرفت.

مطالب مرتبط