اخبار فناوری

دیگر برای چیپ های Hisilicon هوآوی آینده ی روشنی پیش بینی نمی شود

blank

وقتی که در اویل ماه گذشته خبر های مربوط به تحریم های امریکا علیه شرکت هوآوی در رسانه ها منتشر شد. افراد بسیار زیادی فکر می کردند که حداقل این کمپانی می تواند تراشه های مورد نیازش را برای ساخت تلفن های هوشمند خود دریافت کند، از این ها که بگذریم باید گفت که بخش اعظم گوشی های هوشمند کمپانی هواوی توسط چیپست های تولیدی در خط تولید خود این کمپانی ساخته می شوند و همچنین یک سایت رسمی در این مورد گفته است که تراشه های Hisilicon به نحوی طراحی شده اند که امکان پشتیبانی از سیستم  5G را نیز دارا می باشند و همچنین باید توجه داشت که در واقع این تراشه ها در کمپانی TSMC که یک کمپانی تایوانی است تولید می شود و همینطور این کمپانی آمادگی خود را نسبت به ادامه همکاری با شرکت هوآوی اعلام کرده است.

آمریکا تنها به یک دلیل اجازه ی خرید قطعات آمریکایی را به هوآوی خواهد داد!

اما نرم افزاری که در این چیپست ها به کار می رفته است توسط دو شرکت امریکای طراحی می شود به نام های Synopsys Inc. و Cadence Design Systems Inc و همچنین کمپانی هواوی در سال گذشته ۱۱ بیلیون دلار برای تولیدات کمپانی های اینتل و کوالکوم و شرکت های تولید نرم افزار برای گوشی های هوشمند خود هزینه کرده است. در حالی که هوآوی می گوید تحریم و اعلام ممنوعیتی که از طرف آمریکا دریافت نموده است دارای مدت زمان یکساله هست اما پیش بینی می شود در همین مدت کمپانی هواوی در طراحی چیپست هایی با فناوری جدید دچار مشکلات عدیده گردد و حتی اگر این زمان افزایش یابد بدتر از این نیز خواهد شد، و این امر می تواند کمپانی هوآوی را از کورس رقابت با دیگر رقبای قدرتمند خود خارج نماید.

شاید بتوان گفت که بزرگترین صدمه و ضرر را در راستای چیپست های هواوی، یک شرکت امریکایی که زیر ساخت های آن در بریتتانیا می باشد به این کمپانی اعمال خواهد کرد، زمانی که ARM Holding اعلام کرد که ارتباطات کاری خود را با شرکت هوآوی قطع خواهد کرد، هواوی بخش اعظم حق تولید و نشر چیپست های ARM خود را از دست داد و در پی آن مدیر عامل این شرکت گفت که این قطع همکاری تجاری با این شرکت هیچ تاثیری بر ادامه ی حیات تجاری هواوی در صنعت تولید گوشی های هوشمند خود نخواهد داشت.

در روز بعد از این که اعلامیه ی قطع همکاری امریکا با کمپانی هوآوی و ۶۰ شرکت مرتبط با آن اعلام جهانی شد رییس جمهور چین در سخنرانی خود به تداوم در تولید متکی به داخل و طراحی صفر تا صدیه محصولات کمپانی هواوی اشاره کرد و گفت ما می توانیم از این محدودیت ها در راستای حفظ استقلال خود و وابسته نبودن به کشور های خارجی استفاده کنیم.

27 درصد تراشه های به کار رفته در گوشی Mat 20 pro در کشور امریکا تولید شده اند

در حالی که همه چیز در سال گذشته داشت برای کمپانی هوآوی خوب پیش می رفت و همکاری های گسترده ای میان این شرکت و کمپانی های بزرک آمریکایی مثل Apple در حال شکل گیری بود و درآمد های این کمپانی چینی داشت در رده ی بالاترین درآمد ها و اقتصاد های جهان قرار می گیرفت که ناگهان تحریم های جدید دولت امریکا کار را خراب کرد و انتظارات و پیش بینی های کارشناسان و متخصصان این کمپانی را بر باد داد.

27 درصد تراشه های به کار رفته در گوشی Mat 20 pro در کشور امریکا تولید شده اند

27 درصد تراشه های به کار رفته در گوشی Mat 20 pro در کشور امریکا تولید شده اند.

اگر به اتفاقات مشابه ای که در تاریخ معاصر با این اعمال تحریم های آمریکا علیه هوآوی رخ داده است بپردازیم، به طور مثال می توان اشاره کرد که در سال گذشته آمریکا کمپانی ZTE را به دلیل دادن خدمات به کشور های کره ی شمالی و ایران از ارائه ی نرم افزار هایش در کشور های آمریکایی محروم کرد که خسارت های زیادی را به بار آورد. که اگر 27 درصد تراشه های به کار رفته در گوشی Mat 20 pro در آمریکا تولید می شده است، و هوآوی باید در پی جایگزینی این ۷ درصد کمبود تراشه باشد، با اعمال تحریم های آمریکا علیه ZTE گوشی های این شرکت دچار کمبود ۵۰ درصدی قطعات و تراشه شدند چرا که در آن زمان نیمی از تراشه های گوشی های تولید ی این شرکت در آمریکا به تولید می رسید.

و در آخر می توان به دلایلی که رییس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ را متقاعد کرد تا به تحریم یکی از بزرگترین کمپانی های صنعتی دنیا مثل هوآوی بپردازد این بود که او اعتقاد داشته که این کمپانی با توجه به تولید بخش اعظم تکنولوژی گوشی های هوشمند خود امکان رصد و دسترسی به اطلاعات کاربران آمریکایی خود را دارد و این به شرکت هوآوی این امکان را می دهد که بتوانید اطلاعات مهم کاربران را در اختیار دولت کمونیستی چین قرار دهد، و این در حالی است که کمپانی هوآوی چندین بار است که این ادعا را انکار کرده و گفته است که چنین چیزی هرگز حقیقت ندارد.

مطالب مرتبط