اخبار فناوری

دستیار گوگل و خواندن پیام های متنی از واتساپ و تلگرام

دستیار گوگل و خواندن پیام های متنی

دستیار گوگل در مرکز توجه شرکت گوگل قرار دارد، به همین دلیل گوگل همچنان به انجام کارهای بیشتری از این برنامه اصرار دارد. قبلا این طور بود که وقتی شما دستیار گوگل را احضار می کردید و از آن می خواستید که پیام های شما را بخواند، شما متن پیامکی را که از پیام رسان های اندروید و Hangouts دریافت می کردید، را می شنیدید. و نمی توانست پیام هایی را که از برنامه های شخص ثالث مانند واتس اپ و تلگرام دریافت می کردید را بخواند. امروز، وب سایت اندروید پلیس از تغییر در این دستیار که طی دو روز گذشته اتفاق افتاده است، خبر داده است.

با توجه به این خبر، دستیار گوگل هم اکنون پیام های متنی را که در برنامه های پیام رسان شخص ثالث مانند واتساپ ، تلگرام ، اسلک، دیسکورد، گورپ می و غیره قرار دارد را می خواند. این دستیار دیجیتال مجازی نه تنها این پیام ها را می خواند بلکه به شما امکان می دهد پاسخ پیام ها را بنویسید. برای تنظیم تلفن خود و انجام این کار، دستیار را احضار کنید و بگویید «پیام های من را بخوانید». باید به برنامه گوگل اجازه دهید تا به اعلان های شما دسترسی داشته باشد. سپس، از دستیار مجازی بخواهید، کارتی را که حاوی آخرین پیام متنی دریافت شده است را به شما نشان دهد. دستیار آن را خوانده و نام فرستنده و برنامه ای که از آن استفاده کرده است را درج می کند. دستیار google می تواند پاسخ متن را بدهد. این پاسخ پس از نوشتن، بلافاصله ارسال می شود و متن به عنوان متن خوانده شده تیک می خورد.

blank

نکته ای که وجود دارد این است که پیام متنی حاوی رسانه، مانند عکس، فیلم یا صدا، خوانده نمی شود. در عوض، دستیار گوگل به شما می گوید که «پیام صوتی است». امیدوارم که گوگل در آینده بتواند مشکل این پیام های صوتی را هم حل کند.

مطالب مرتبط