اخبار فناوری

در شرکت سامسونگ چه می گذرد؟

blank

از گوشی های تاشو سامسونگ تا طراحی نوستالژیک

سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات دیجیتال در سراسر دنیا است. این کمپانی علاوه بر قطعه سازی، تولید تبلت، لب تاب و بسیاری دیگر از فعالیت های اینچنینی، رقابت سختی با برند اپل، بر سر تولید بهترین گوشی هوشمند دنیا دارد. در هر سال میلادی، تمامی افراد علاقه مند به این حوزه در انتظارند تا ببینند اپل و سامسونگ چه چیزی در چنته دارند و چگونه قرار است توجه همگان را به سمت و سوی خود معطوف سازند. در این نوشته، ما سفری مجازی به شرکت سامسونگ خواهیم داشت و دو تکنولوژی قریب الوقوع در محصولات آن ها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

توجه: این نوشته شامل دو بخش است. در بخش اول گوشی تاشو (folding phone) به معنای منعطف بودن صفحه و سیال بودن است. در بخش دوم گوشی تاشو (flip phone) در معنای گوشی های قدیمی که دارای دو قسمت بودند به کار رفته است.

گوشی های هوشمند تاشو با برند سامسونگ

دیرسالی است که پایگاه های مختلف خبری دنیا به این نکته می پردازند که به زودی مردم گوشی هایی هوشمند در دست خواهند گرفت که ماهیت منعطف و سیال دارند. به این معنی که شخص می تواند بسته به شرایط شکل آن ها را تغییر دهد و بی مشکل و دردسر از آن ها بهره بگیرد. به نظر می رسد که این انتظار بالاخره به سر رسیده و در سال جاری، بازار شاهد قابلیت Infinity Flex Display در گوشی های هوشمند خواهد بود.

گوشی تاشو

گوشی تاشو

در نوامبر سال 2018 میلادی، کنفرانس Samsung Developer یا همان SDC شاهد سخنرانی صد دقیقه ای Justin Denison نایب رئیس بخش مارکتینگ شرکت سامسونگ بود و او به طور عملی ویژگی های تکنولوژی پیشرفته سامسونگ را تشریح کرد.

این محصول که با قابلیت Infinity Flex Display ارائه می شود در نگاه اول به جز ضخامت بیشتر، هیچ تفاوتی با یک گوشی هوشمند معمولی ندارد، اما زمانی جالب می شود که بخواهید ابعادش را تغییر دهید یا آن را اصطلاحا تا کنید.

دیگر ویژگی های سامسونگ تاشو

به جز اینکه شما می توانید ابعاد گوشی خود را تغییر دهید، این امکان وجود دارد که چند فعالیت را همزمان پیش ببرید. این گوشی های تاشو سامسونگ می توانند به سه قسمت یا نمایشگر مجزا تقسیم شوند. به این صورت، شما می توانید در یک بخش شبکه های اجتماعی خود را کنترل کنید، در دیگری فایلی در یوتیوب تماشا کنید و در صفحه آخر، یک بازی فکری را پیش ببرید یا به عکاسی و فیلم برداری مشغول شوید.

گوشی تاشو

گوشی تاشو

هر چند که طرح سامسونگ فوق العاده بلندپروازانه به نظر می رسد اما، این شرکت در ارائه صد دقیقه ای خود سعی کرده به بیان جزئیات بسنده کند و ما خیلی دقیق نمی دانیم جزئیات عملکرد این گوشی های تاشو چیست.

آن چه از سامسونگ تاشو نمی دانیم

  1. متریال سازنده

پر واضح است که نمی توان شیشه را مثل خمیر کشید و ابعادش را تغییر داد. در نتیجه، می دانیم که سامسونگ تاشو به طور حتم اصطلاحا Glass ندارد. اما اینکه به جای شیشه های معمول چه متریالی کار شده در هاله ای از ابهام قرار دارد. باید به انتظار بنشینیم و ببینیم این پلمیر جادویی سامسونگ که همزمان مستحکم است و منطعف چه نام دارد.

  1. زمان ارائه به بازار

هرچند که سامسونگ نشان داده به تکنولوژی ساخت این گوشی تاشو دست یافته است، اما مشخص نیست محصولات مجهز به این تکنولوژی را در سال 2019 به بازار ارائه می دهد یا نه.

  1. سال 2019 سال گوشی های تاشو می شود؟

در صورتی که سامسونگ گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کند، امسال را باید سال این تکنولوژی بنامیم. زیرا برندهای Huawei و LG پیش از این اعلام کرده اند تقریبا تا دوازده ماه آینده محصولات تاشو خود را منتشر خواهند ساخت، باید نشست و دید این وعده ها تا چه اندازه صحت دارد.

در چین سامسونگ نوستالژیک طراحی می شود

حس خوب باز و بسته کردن گوشی هوشمند

حالا در بخش دوم این مقاله سری می زنیم به بخشی از شرکت سامسونگ که در چین قرار دارد و بازار آن ناحیه را هدایت می کند. نمی دانیم مخاطبان این نوشته چند سال دارند اما افرادی که تحولات گوشی های تلفن را از روزهای ابتدایی به یاد می آورند به خوبی شمایل گوشی های تاشو یا flip phone ها را در یاد دارند.

تولید این مدل گوشی ادامه داشت تا زمانی که استیو جابز آمد و با آن آیفون بی نظیرش سلیقه ی بازار را به یک صفحه ی واحد و صلب تغییر داد. تا سال ها تمامی برندهای تولید کننده همان راه آیفون را پیش گرفتند تا اینکه امسال سامسونگ اعلام کرده بنا دارد در چین، به یاد قدیم ها، سامسونگ تاشو تولید کند.

تاشو نوستالژیک سامسونگ چه ویژگی هایی دارد؟

محصول جدید اما نوستالژیک سامسونگ یک گوشی مدرن است در لباس سنتی تلفن همراه. به عنوان مثال صفحه ی این گوشی Full HD است و لبه ی بالایی، مجهز به دو ال سی دی درونی و بیرونی است. یعنی شما زمانی که گوشی بسته است با یک موبایل ساده و صفحه نمایش مواجهید و زمانی که آن را باز می کنید یک ال سی دی درون شروع به کار می کند و همه چیز درون آن جریان دارد.

گوشی تاشو

گوشی تاشو

سامسونگ نام این مدلِ صفحه کلید دار و تاشو را W2019 گذاشته و آن را به دو دوربین هشت و دوازده مگاپیکسلی مجهز ساخته است. کاربر قادر خواهد بود با این دوربین ها به صورت 4K در هر ثانیه 60 فریم ثبت و ضبط کند. به علاوه اینکه قابلیت Super slo-mo سامسونگ در این گوشی به کار گرفته شده است و می توانید تصاویر آهسته را به صورت 960 fps شکار کنید.

مشخصات فنی گوشی تاشو و نوستالژیک سامسونگ

ویژگی های درونی محصول نوستالژیک سامسونگ هم شرایط مدرن و قابل قبولی دارد. یک پردازنده Snapdragon 845 به همراه هشت گیگ رم کاری کرده اند تا W2019 به خوبی از پس خواسته های کاربران امروزی برآید. باتری این گوشی 3,070 mAh است و از نظر ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات دو مدل 128 GB و 256 GB در بازار وجود دارند.

گوشی تاشو

گوشی تاشو

مشخص نیست این محصول که امروزه در چین با قیمتی حدود دو هزار دلار امریکا خرید و فروش می شود سر از سایر نواحی دنیا درخواهد آورد یا خیر، اما به هر حال، تا به امروز استقبال بازار چین از این تاشو نوستالژیک مناسب ارزیابی شده است.

مطالب مرتبط