اخبار فناوری

از iPad Pro جدید اپل چه می دانید؟

blank

قوی ترین آیپدی که تا به حال ساخته شده

دیرسالی است که اپل خود را به عنوان یک کمپانی پیشرو در عرصه ساخت محصولات دیجیتال مطرح ساخته است. بسیاری از پدیده هایی که امروز در دست من و شما عادی به نظر می رسند، روزی آرزوهای بشر بودند و به دست اپل رنگ واقعیت یافتند. در این نوشته، به آخرین و مدرن ترین آیپد این کمپانی می پردازیم و سعی می کنیم هم از منظر تخصصی و هم از دیدگاه کاربری عادی ویژگی های این محصول را زیر ذره بین قرار دهیم. مطالعه ی این نوشته به خصوص برای افرادی که دستی بر آتش طراحی دارند مفید به فایده خواهد بود.

iPad Pro

iPad Pro

مقدمه؛ نگاهی کلی به آیپد جدید اپل

محصولی که تحت عنوان iPad Pro معرفی شده است، آخرین آیپدی است که به نمایندگی از اپل در بازار حضور یافته. از جمله مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد این محصول طراحی تمام صفحه یا همان all-screen design و البته عملکرد پیشرو یا next-generation performance هستند. از نظر ابعاد هم باید بگوییم مستطیلی با اضلاع یازده در دوازده و نه اینچ نمایشگر Liquid Retina این آیپد را شکل می دهند. قابلیت مطلوب دیگر چهره شناسی مدرن integrates Face ID خواهد بود به این شکل که کافی است نیم نگاهی به آیپد داشته باشید تا رمز آن باز شود و استفاده ی شما از این محصول مدرن و دوست داشتنی ممکن شود. صفحه ی این آیپد قابلیت لمس چند زمان یا Multi-Touch را ارائه می دهد و حافظه ی داخلی تا یک ترابایت پیش بینی شده است.

برای iPad Pro تا امروز در حدود یک میلیون نرم افزار قدرتمند طراحی شده است و بدون شک مهم ترین نرم افزار این آیپد Photoshop CC on iPad خواهد بود که آخرین نسخه ی آن در سال 2019 ارائه می شود.

iPad Pro

iPad Pro

ویژگی های فنی آیپد جدید آپل

یک قلم نسل دو (second-generation Apple Pencil) به همراه iPad Pro ارائه می شود و این آیپد قابلیت شارژ وایرلس را هم به کاربران ارائه خواهد کرد. افرادی که پیش از این با سایر آیپدها کار کرده باشند در زمان استفاده از این محصول به خوبی متوجه ارتقا عملکرد لمس صفحه آن خواهند شد. به علاوه، در زمان نیاز به تایپ، ویژگی های Smart Keyboard Folio با گستره ای متنوع از امکانات شما را شگفت زده خواهد کرد.

خود اپل آیپد جدید خود را چگونه معرفی می کند؟

آیپد جدید اپل را باید کامپیوتری قدرتمند توصیف کرد که می توان آن را همانند یک گوشی هوشمند به کار گرفت. در واقع، از نظر ارائه قدرت پردازش آیپد اپل فوق العاده توانمند است و در مقام سنجش چند و چون بهره گیری از امکانات، به زبان تخصصی، فوق العاده User Friendly طراحی شده است.

حال سراغ Philip Schiller یکی از مدیران ارشد اپل می رویم تا ببینیم iPad Pro جدید، در زبان او چگونه توصیف شده است:

تا به حال محصولی شبیه iPad Pro به بازار معرفی نشده است. صفحه ای که تماما در اختیار کاربر قرار دارد (لبه ندارد)، توان پردازشی که شانه به شانه ی قدرتمندترین لب تاب های موجود در بازار می ساید، قابلیت راحت حمل و نقل و استفاده در هر شرایط فیزیکی، شناسایی کاربر از طریق Face ID در کوتاه ترین زمان ممکن، پشتیبانی از Smart Keyboard Folio و Apple Pencil جدید اپل، حضور دوربین های نسل جدید و سنسورهایی که بهترین تجارب AR را در اختیار مخاطب می گذارند، سرعت اتصال وایرلس و کابل فوق العاده بالا، اسپیکر یا بلندگوهای با کیفیت، به همراه یک باتری قابل اتکا که می تواند عملکرد آیپد را برای یک روز پشتیبانی کند، همه و همه در محصولی که نسبت به مدل های سابق خود تا بیست و پنج درصد کوچک شده است.”

iPad Pro

iPad Pro

نگاهی به نمایشگر جدید آیپد اپل

همه می دانند که اپل در تمامی محصولات خود، از آیفون گرفته تا مک بوک و غیره، بهترین نمایشگرهای دنیا را کار می کند. با نگاهی به سایت رسمی اپل می توان دریافت که مدرن ترین تکنولوژی این شرکت در همین آیپد جدید به کار رفته است. درباره ی شکل ظاهری این نمایشگار عبارت تخصصی edge-to-edge Liquid Retina به کار گرفته شده است.  می توان آن را اینگونه معنی کرد که تمامی صفحه قابل لمس است و ماده ی به کار گرفته شده در ساخت Liquid Retina است. از بحث ترجمه که بگذریم، این ویژگی سبب شده تا پردازش پیکسل های تصویر تا ریزترین مقیاس ادامه یابد و در نهایت تصویری شفاف و روشن در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

به علاوه، صفحه ی آیپد به طور خودکار توانایی جلوگیری از بازتاب طبیعی نور (anti-reflective) را دارد و در زمینه ی تفکیک رنگ ها از هم بی نظیر عمل می کند. در آخرین گام هم باید به فعال یا responsiveness بودن صفحه اشاره کنیم که در لحظه بسته به نیاز تغییر حالت می دهد و امکانات خود را در اختیار کاربر قرار می دهد.

سفری به درون آیپد اپل

آیپد جدید اپل از حضور A12X Bionic بهره می گیرد. معنی این عبارت می شود اینکه قابلیت تنظیم و ادیت تصویر به همراه ساخت مدل های سه بعدی از همیشه سریع تر صورت می پذیرند. در صورتی که برای این امر به دنبال مقیاسی عددی هستید، باید بگوییم این آیپد نسبت به نسل پیشین خود در یک پردازش عادی تا بیش از سی و پنج درصد سریع تر عمل می کند.

از منظر گرافیکی نیز یک Apple-designed GPU  که با هفت هسته تجهیز شده درون iPad Pro قرار دارد تا بهترین تجربه AR را برای کاربران این محصول بسازد.

iPad Pro

iPad Pro

جمع بندی ویژگی های iPad Pro

تا بدین جا مهم ترین ویژگی های آیپد جدید اپل را بر شمردیم و به صورت کیفی به توصیف آن ها پرداختیم. حال در این قسمت، ذیل چند بند سعی می کنیم به طور مشخص، ویژگی های این محصول را ارائه دهیم.

  • قدرت پردازنده ی بالا؛
  • آخرین نسل صفحه نمایشگر؛
  • ضخامتی کمتر از شش میلی متر؛
  • باتری با مشخصات 10-hour battery life یا توانایی پشتیبانی یک روز کاری؛
  • تشخیص چهره هوشمند با کمترین درصد خطا؛
  • قابلیت AR یا واقعیت افزوده؛
  • قلم و کیبورد کاربردی و مدرن؛
  • حالت های متنوع و سریع استفاده از USB؛
  • مجهز به سیستم عامل iOS 12.

در انتها بد نیست به این نکته اشاره کنیم که آیپد جدید اپل در نسخه های 64GB, 256GB و 512GB و یک ترابایت موجود است. قیمت این آیپد هم در بازارهای جهانی بین هشتصد تا هزار و پانصد دلار متغیر است.

مطالب مرتبط